הונדה MSX 125 מבחן דרכים

הונדה MSX 125 מצטרף לגל אופנועי ה- 125 סמ"ק שינסו לגנוב אתכם מעולם הקטנועים, ומספק לצד חווית נהיגה עירונית מהנה, עיצוב ייחודי ומושך מבטים ותצרוכת דלק מעולה.

ששי כהן 03 באוק, 2014
הונדה MSX 125

אורח מארץ ליליפוט (מדינת הגמדים )
צריך להצדיע להונדה: בשנים האחרונות בהם השוק הדו-גלגלי לא מצליח להתרומם ולשחזר את ימיו הטובים ( ובניגוד גמור לשוק המכוניות שפורח), ואלו שכן רוכשים דו-גלגלי מעדיפים בד"כ קטנוע, ממשיך יבואן הונדה בישראל להגדיל את היצע האופנועים ולתמוך בהם עם שיווק אגרסיבי, מתוך נסיון לשכנע אתכם להיכנס לעולם הדו-גלגלי ואפילו לרכוש אופנוע אמיתי. מבין 6 אופנועים חדשים שהושקו בארץ רגע לפני השנה החדשה, המעניין והיחודי ללא ספק ביניהם הוא הונדה MSX 125 החדש, אופנוע בעל ממדים ננסיים המיועד בעיקר לצעירים העושים את צעדם הראשון בעולם הדו-גלגלי ומעוניינים בכלי ידידותי וקל לרכיבה, אך יחד עם זאת בעל עיצוב שובה עין, עם קווי עיצוב של אופנועים מודרנים ונדמה שאיכשהו שהתכווץ בכביסה… לי בכל אופן הוא נראה כמו התגלגלות מודרנית של הסוזוקי RV50 שכיכב כאן בשנות ה-80.



הונדה MSX 125

הונדה MSX 125


מושך מבטים כמו פרארי
המיניבייק החדש של הונדה הוא סנסציה ברחוב הישראלי: בכל מקום שאליו הגענו איתו, הוא משך מבטים מסתקרנים ושאלות. המידות הקומפקטיות שלו, מעניקות לו מראה כמו של צעצוע, ואומרים שגברים אוהבים כל חייהם צעצועים, והמפגש עימו ברחוב מעורר פיתוי לקחת אותו הביתה. ממש כיף להתבונן בכלי הזה, ה- MSX בעל עיצוב מודרני ואפילו קרבי ומעורר את כל בלוטות החשק. החשש ממבוכה של בוגר לרכוב עליו, בשל מידותיו הקומפקטיות היוצרות מראה מוזר משהו, התפוגג כאשר עצרתי בכל פעם ברמזור אדום, וזכיתי לשלל מחמאות על הכלי החדש. מי יודע, אולי הם צחקו עלי מאחורי הגב, ואם כן, זה בגלל שהקטנוע זריז וביציאה מהרמזור, הם אכן ראו את הגב שלי… בכל מקרה, זה הכלי שהכי הרבה אנשים ביקשו ממני סיבוב עליו, ואלו שקיבלו, ירדו עם חיוך מרוח על הפרצוף.
הונדה MSX 125

הונדה MSX 125


עד כמה הוא ידידותי?
המידות הקומפקטיות מספקות מושב בגובה 76 ס"מ, המתאים לכל רוכב מתחיל. תנוחת הישיבה הנמוכה מספקת ביטחון והרגשה של שליטה על הכלי ומשקל האופנוע הנמוך העומד על 102 ק"ג ( משקל רטוב כולל מיכל דלק מלא ), מסייע לרכיבה קלה וידידותית. לכל החוששים שמידותיו הקטנות מיטיבות עם נמוכים, נחדד כאן ונוסיף שגל בן אדם בעל גובה ממוצע, יחוש נוח עליו ואפילו מרווח, עם תנוחת נהיגה זקופה, מספיק מקום לרגליים, ללא חשש של התנגשות הברכיים במיכל הדלק בסיבוב פרסה, ועם מיקום נח מאוד לרגליות הבלם וההילוכים. יחד עם זאת, בנסיעה ארוכה שהתארכה לכיוון ה-40 דקות, הורגש איזה חוסר נוחות בישבן. מעבר לכך, למרות שהמושב שלו מיועד לשני רוכבים, האפשרות לבצע הרכבה היא בתנאי מבוגר וילד קטן, או זוג צעירים דקיקים ולא גבוהים. מעבר לכך, הוא מצויד בלוח שעונים דיגיטלי לחלוטין הכולל מד מהירות, מד סל"ד, צמד מדי ק"מ מתאפסים ושעון זמן המוסיף לשימושיות. בדומה למרבית האופנועים, גם כאן לא תמצאו תאי אחסון ותצטרכו להרכיב ארגז מאחור אם תרצו לשפר את הנוחיות והשימושיות של הכלי.
הונדה MSX 125

הונדה MSX 125


על הכביש
הונדה MSX מצויד במנוע 125 סמ"ק 4 פעימות המפיק 9.6 כ"ס ב- 7,000 סל"ד ובעל מערכת הזרקת דלק. המנוע מסתפק בקירור אוויר בלבד, אך נהנה ממוניטין אמינות מושלמת בשל היותו נפוץ בדגמים אחרים של החברה ויעילותו הוכחה כבר ביותר ממיליון עותקים שנמכרו בדגמי הונדה אחרים בעולם. למנוע משודכת תיבת הילוכים עם 4 הילוכים בלבד, והתפעול שלה רך וידידותי ומאפשר החלפות הילוכים מהירות וקלות, אך יחד עם זאת, אופנוע המבחן סבל מאיזה קושי מסוים להכניס לניוטרל בעמידה. על הכביש מדובר בכלי עירוני מהנה מאוד לרכיבה: המנוע למרות הספקו הנמוך, מספק ביצועים טובים למדי בתנועה עירונית, עם זינוק זריז מהרמזור, שפע של פאן וכושר השתחלות מדהים עקב מידותיו הקומפקטיות המאפשרות לו להשתחל בפקקי תנועה, ובמקומות שחלק לא קטן של קטנועים נעצר בהם. יחד עם זאת, תנועה מחוץ לעיר כדאית רק בגיחה לעיר קרובה, שכן מהירותו הסופית לא חוצה את ה- 100 קמ"ש על השעון ובכביש המהיר הוא מרגיש מעט איטי.
הונדה MSX 125 צילום: רונן טופלברג

הונדה MSX 125 צילום: רונן טופלברג


הגלגלים עם חישוקי ה- "12 מלפנים ו-"13 מאחור, בעלי הצמיגים הרחבים יחסית ( 130,120 בהתאמה ) והחתך הספורטיבי, מספקים אחיזת כביש גבוהה ואופי רכיבה שבידי רוכב מיומן יכול לספק גם נהיגת אקסטרים עם יכולת לבצע ווילי וסטופיס מגניבים, אך שוב בידי רוכבים מקצועיים ובמקום בטוח. מעבר לכך, מדובר באופנוע נוח למדי עם מתלים היודעים לטפל היטב במהמורות העיר, וגם הבלמים ( דיסק מלפנים ומאחור )עושים עבודה מצוינת.
הונדה MSX 125 צילום: רונן טופלברג

הונדה MSX 125 צילום: רונן טופלברג


חסכוני בטירוף
רגע לפני שהחזרתי את הכלי חזרה לסוכנות הונדה, נכנסתי לתדלק. אני מכניס את ידית התדלוק והיא קופצת אחרי 5 שניות. אני מנסה שוב, והוא מסרב להכניס עוד מהנוזל היקר, מנסה שוב והדלק כבר קופץ לי למעלה. מסתכל על מד הק"מ שאופס בתדלוק הקודם ולא מאמין: 48 ק"מ לליטר בפועל. אם תשאלו אותי, עברתי את הצהרת היצרן… מדובר ללא ספק באחד מכלי הרכב החסכוניים ביותר שתוכלו למצוא בארץ אם לא החסכוני ביותר ביניהם. מעבר לכך, הוא גם ידידותי יחסית לסביבה עם דרגת זיהום אוויר 3.
הונדה MSX 125 - חסכוני מאוד בדלק

הונדה MSX 125 – חסכוני מאוד בדלק


פאן לי
הונדה MSX125 מציע בסיכומו של מבחן מיניבייק מעוצב ומדליק, הפונה לנהגים צעירים בעיקר שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם הדו-גלגלי ומעוניינים בכלי ידידותי למתחיל. בהונדה מקווים למשוך עם ה- MSX, את רוכבי הקטנועים, ובהשוואה לאלו, הוא אמנם פחות נוח ושימושי, אולם מספק מנגד שפע של פאן והנאה וחיוכים ששווים הרבה כסף. ה- MSX הם גם ראשי תיבות של Mini Street Extreme, ומכאן שעבור רוכבים מקצועיים, יספק ה- MSX כלי שעשועים אולטימטיבי לעיר. עבור כל השאר ( וגם אני ביניהם ), מדובר באופנוע עירוני חסכוני בטירוף ומאוד מהנה לנהיגה, שעושה הרבה חשק לנטוש את הקטנוע האישי ולחזור לאופנוע.
מחיר : 20,900 ש"ח


עוד מדו גלגלי