הונדה NC750X מבחן דרכים

האם הקרוסאוברים עומדים להשתלט גם על עולם האופנועים? לא בטוח, אבל הונדה NC750X הוא האופנוע שמציע כנראה הכי הרבה שימושיות וצריכת דלק מצוינת מעולם הקטנועים, אך עם היתרונות המסורתיים של אופנוע.

ששי כהן 23 במאי, 2014
הונדה NC750X

תחבורה יעילה
את המבחן הזה פתחתי בביקור בתערוכת Ecomotion בשדות ים, המעודדת פעילות יזמית רחבה בתחום התחבורה החכמה עם יותר מ- 1,000 חברים העוסקים במלאכה ומחפשים אחר חידושים והמצאות בענף הרכב, במטרה להשיג את כלי התחבורה העתידיים, החסכוניים בדלק וידידותיים לסביבה. הכנס השני שנערך שם השבוע, כלל מאות משתתפים שהגיעו להציג חידושים, ומהעבר השני, מספר לא מבוטל של משקיעים פוטנציאלים מהארץ ומחו"ל שבאו לחפש אחר תחבורה חכמה. את הדרך חזרה לת"א, רכוב על הונדה NC750X החדש, לא יכולתי שלא להרגיש תחושת פספוס: הרי בכנס שזה עתה עזבתי, הוצגו שלל פיתוחים ורעיונות שמושקעים בהם מיליונים, ומטרתם למצוא או להמציא כלי תחבורה יעיל. ובמקרה שלי, אני רוכב כעת על אחד כזה: אופנוע פשוט ויעיל שיודע גם לרגש את הרוכב מצד אחד, וגם להציע תצרוכת דלק כמו של קטנוע חסכוני. רק לכו תשווקו אותו בארץ, שחוץ מהיבואן כמעט כולם נגדו. לא רק נגדו אישית, אלא נגד כל העולם הדו-גלגלי שהולך ומצטמק כאן בשנים האחרונות, למרות מזג האוויר האידאלי רוב השנה והצפיפות האיומה בכבישים. אז זה לא שאני אומר שכל הפיתוחים החדשים מיותרים, אלא שהפיתרון המידי לתחבורה יעילה נמצא כאן ועכשיו. רק הממשלה צריכה להחליט שהיא מעודדת גם אותו.

הונדה NC750X

הונדה NC750X


הקרוסאוברים חודרים לעולם הדו-גלגלי
הונדה NC750X החדש שנחת כאן לאחרונה, הוא סוג של קרוסאובר בעולם הדו-גלגלי, ומחליף את ההונדה NC700 שנחת כאן לפני כשנתיים. בכל הנוגע למראה החיצוני, מדובר בכלי מעוצב באופן שיתחבב על מרבית חובבי הדו-גלגלי, והצבע השחור של אופנוע המבחן , החמיא לו עוד יותר. בכל רמזור שנעצרתי בו, זכיתי לשלל מבטים מרוכבי עדרי הקטנועים שהקיפו אותי בת"א. יהיו שיגידו שהוא לא יפיוף, אז שיגידו. אני דווקא מאוד אהבתי את המראה הכאילו דו"ש שלו, למרות שמדובר באופנוע ללא יכולות שטח. מעבר לכך, הוא גם די ידידותי לרוכבים עם מושב בגובה 830 מ"מ, המאפשר רכיבה בטוחה עבור רוכבים בגובה ממוצע ומעלה.
הונדה NC750X

הונדה NC750X


אחד מיתרונותיו המובהקים של ה-NC750 הוא השימושיות שלו. בדומה לקודמו, את מקום מיכל הדלק המסורתי, מחליף תא אחסון גדול נפח המסוגל לאכלס קסדה שלמה ועוד פריט או שניים. אחת הסיבות ( מני רבות ) של רוכבי קטנועים השוללים התקדמות לאופנוע, היא היעדר תא אחסון מתחת למושב המחייב נשיאת הקסדה והכפפות לכל מקום, או לחילופין, ציוד האופנוע בארגז הפוגע במראה החיצוני. ה- NC750X קרוסאובר החדש, מוכיח שוב כמה התא הזה יעיל ושוב עולה לנו השאלה המוכרת : " איך לא חשבו על זה קודם ". פתח מילוי מיכל הדלק אגב, עבר לאחור מתחת למושב המורכב וכולל מיכל דלק נדיב בנפח 14.1 ליטר. מעבר לכך, מצויד האופנוע בלוח שעונים דיגיטלי לחלוטין הכולל מד מהירות, מד סל"ד, מד דלק, חיווי של מצב ההילוכים, מד מרחק מתאפס כפול ומחשב דרך.
הונדה NC750X

הונדה NC750X


כשהגעתי עם האופנוע הביתה, אשתי נחרדה כששמעה את נפח המנוע. אבל זהו שלא, ה- NC750X עושה שימוש במנוע טווין מקבילי 2 צילינדרים, ולמרות נפח מוגדל של 745 סמ"ק בדגם החדש, מדובר במנוע חלש יחסית המכוון לחיסכון בדלק ושיוט רגוע ולחלוטין לא לריגושים ולתאוצות היסטריות. הספק המנוע עומד על 55 כ"ס ב- 6,250 סל"ד והמומנט המרבי עומד על 6.9 קג"מ. האמת, עבור רוכבים המחפשים אופנוע יעיל ושימושי בחיי היום יום, ללא ספק המנוע הזה מספק ואף יותר. אני באופן אישי מעריך יותר אופנועים שכיף לחיות איתם ביום יום ולא כאלה שמספקים את ההנאה רק ברכיבה קיצונית בסופ"ש. תיבת ההילוכים בת ששת המהירויות קלה לתפעול ומדויקת והחלפות ההילוכים נעשות בצורה חלקה, וקל גם לרוכב הממוצע לשלוט ללא בעיות מיוחדות באופנוע. המתלים שלו מכוילים קשיח למדי, אך יחד עם זאת מאפשרים נוחות טובה בד"כ. בתנועה עירונית הוא הפתיע לטובה, עם יכולת השתחלות לא רעה בין טורי המכוניות ותנוחת רכיבה גבוהה המרחיבה את שדה הראיה. מחוץ לעיר, מספק ההונדה ביצועים טובים למדי ( שוב, לא עבור רוכבים ספורטיביים), ברמה שמשאירה בכל רמזור את המכוניות ומרבית הקטנועים הרחק מאחור, אך מעבר ל- 110 קמ"ש , הרוח מתחילה קצת להטריד ואז מגלים שהמשקף הקדמי מתפקד יותר בתור פריט נוי ופחות כמגן רוח. מעבר לכך, הבלמים שלו מבצעים את המוטל עליהם בנחישות ולדגם גם מערכת ABS שאמורה למנוע ממכם צרות בבלימה חזקה.
הונדה NC750X

הונדה NC750X


את ההפתעה סיפק ה- NC750X בתחנת הדלק. אנו מורגלים לכך שכלים של הונדה חסכוניים ביחס לממוצע, אבל 27 ק"מ לליטר בממוצע שהשגנו בימי המבחן, קרובים מאוד לנתוני היצרן המצהיר על 29 ק"מ לליטר וללא ספק מהווים תוצאה מצוינת עבור אופנוע המצויד במנוע 750 סמ"ק. כאן בדיוק עונה הכלי על החזון של הונדה לרוכבים של המאה ה 21, שלהם חשובה סביבה ירוקה, פרקטיות ושימושיות ליום יום. גם דרגת הזיהום שלו טובה ועומדת על 3.
אופנוע עם נשמה של קטנוע?
גילוי נאות: כתבכם מתגלגל בחיי היום יום על קטנוע הונדה PCX, שזכה בפרסומים שלו לסלוגן " קטנוע עם נשמה של אופנוע ". במקרה של הונדה NC750X, הייתי מעניק לו את הסלוגן " אופנוע עם נשמה של קטנוע " , אך במובן החיובי שלו: ה- NC750 לוקח את היתרונות המובהקים של הקטנועים הכוללים : תא אחסון נדיב ושימושי,פרקטיות וצריכת דלק מעולה, ומתבל אותם במראה של אופנוע, יכולות דינמיות טובות, הנאה מנהיגה וחיסכון בעלויות התחזוקה. אם תרצו להקצין עוד יותר את החיבור לעולם הקטנועים, תוכלו לרכוש אותו גם בגרסה אוטומטית לעצלנים שביניכם, או לאלו שלא מסתדרים על קלאץ'. מחיר הונדה NC750X סביר לחלוטין ועומד כיום על 64,900 ש"ח או 73,900 ש"ח לדגם ה- DCT האוטומטי, שניהם עם שנתיים אחריות ללא הגבלת ק"מ. בשורה התחתונה : הדגם הפך לרב מכר באירופה. מדובר באופנוע מאוד ידידותי לרוכב ומאוד שימושי בחיי היום יום. אין סיבה שהוא לא ימכר טוב גם בארץ הקודש.

הונדה NC750X

הונדה NC750X

עוד מדו גלגלי