הופחת מס הקניה על כלי רכב דו-גלגליים עד 125 סמ"ק

מתכננים לרכוש קטנוע או אופנוע עד 125 סמ"ק? המחירים צפויים לרדת בימים הקרובים עקב חתימת שר האוצר משה כחלון על צו הפחתת מס הקניה מ-40% ל-25%.

ששי כהן 19 ביול, 2016
הונדה PCX125

שר האוצר, משה כחלון, חתם על צו המפחית את שיעור מס הקניה המוטל על כלי רכב דו-גלגליים, שנפח מנועם אינו עולה על 125 סמ"ק והספקם אינו עולה על 11 קילו וואט, מ-40% ל-25%, זאת במסגרת הוראת שעה שתוקפה עד 30.06.2017. לדברי השר : "ההחלטה נוספת שתסייע במאבק שלנו להפחתת יוקר המחייה בישראל, תקל על כיסם של רוכבי האופנועים, תפחית את העומס בכבישים ותצמצם את זיהום האוויר".




מטרת ההפחתה היא לעודד רכישת כלי רכב דו-גלגליים קטנים, המשמשים בעיקר בכבישים עירוניים, ובכך לצמצם את זיהום אוויר, העומס בכבישים והנזקים נגרמים למשק כתוצאה מכך שהנהגים מבזבזים שעות רבות בעמידה בפקקים. הפסד הכנסות המדינה ממסים עומד על כ-10 מיליון ש"ח במונחים שנתיים.
לדברי טלי דרורי-ברנר, יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי בלשכת המסחר, "זוהי ללא ספק החלטה מבורכת המכירה בתרומתו הרבה של הרכב הדו גלגלי כחולץ פקקים עירוני להפחתת הגודש בכבישים, העומס על תשתיות החנייה וצריכת הדלק לתחבורה, לצד תרומתו להוזלת עלויות המחייה והקלה על צרכני התחבורה, בהם צעירים, סטודנטים וחיילים משוחררים."
לקראת תום תקופת הוראת השעה ייבחנו ההשלכות של הפחתת שיעור מס הקנייה ויוחלט על שיטת המיסוי שתופעל בתחום זה. בין היתר, תיבחן האפשרות לבנות את שיטת המיסוי בהתאם למאפיינים של זיהום אוויר ושל בטיחות, כפי שנעשה בתחום כלי הרכב הרגילים.


עוד מדו גלגלי