אלבר החלה בשיווק מקביל של דגמים היברידים של טויוטה

לקראת "חוק רישוי שרותי הרכב"שאמור לעודד תחרות בשוק: אלבר החלה לאחרונה בשיווק 3 דגמים היברידים של טויוטה במחירים נמוכים יותר, אך טויוטה לעת עתה מגיבה בהוזלות שונות המצמצמות את ההפרש. אז כמה תעלה לכם יאריס היברידית כיום?

ששי כהן 27 בספט, 2016
טויוטה יאריס 2016

"חוק רישוי שירותי הרכב" עליו הכריז משרד התחבורה, נועד לקדם את התחרות בענף ולהוזיל את מחירי המכוניות החדשות והחלפים, וצפוי להיכנס לתוקף כבר בחודש הבא (אוקטובר 2016). מטרת החוק העיקרית כוללת פתיחת השוק ליבוא מתחרה ומקביל, הסרת חסמי יבוא, צמצום הבירוקרטיה ועוד, האמורים לגרום להוזלה של מחירי המכוניות והחלפים בארץ ובכך לתרום גם להורדת יוקר המחייה. חברת אלבר שהיתה בעבר מהשחקניות המרכזיות בארץ לתקופה קצרה בשוק היבוא המקביל, והסתבכה בהמשך בחשד לעבירות מס, חוזרת בשקט לתחום היבוא המקביל, והחלה לאחרונה בשיווק של 3 דגמים היברידים של טויוטה במחירים אטרקטיביים לדעתה. אז יצאנו לבדוק כמה כסף תוכלו לחסוך ברכישת טויוטה חדשה ביבוא מקביל.
הדגם המרכזי ביבוא המקביל של אלבר (ככל הידוע, החברה משווקת את הדגמים אך אינה מייבאת אותם בעצמה), הינו מכונית הסופר-מיני הפופולרית טויוטה יאריס הייבריד, המגיעה ברמת גימור גבוהה הכוללת בין השאר גג זכוכית פנורמי ומתומחרת באלבר ב-107,990 ש"ח, החוסכים לכם 5,910 ש"ח ממחיר המחירון שלה אצל היבואן הרשמי. המשפחתית טויוטה אוריס ההיברידית, נמכרת באלבר תמורת 130,900 ש"ח, ובמקרה הזה חוסכת לכם 3,000 שקלים ממחירון היבואן הרשמי. טויוטה אוריס TS סטיישן המאובזר ביותר (כולל הגג הפנורמי), מוצע באלבר במחיר האטרקטיבי ביותר – 127,990 ש"ח, החוסך לכם 10,910 ש"ח מול מחירון היבואן הרשמי.
גורמים באלבר מדגישים שהרכבים נרשמים כיד ראשונה פרטית ע"ש הלקוח (00 ברישיון), כוללים אחריות מלאה של 3 שנים המסופקת במוסכי הסדר (לא המורשים של טויוטה) וזמני האספקה מהירים (המלאי זמין בארץ).
טויוטה אוריס 2016 טויוטה אוריס 2016
אז האם משתלם לרכוש דרך היבוא המקביל?
למרות שמדובר לעת עתה בכמות מעטה של מכוניות שעולות לכביש דרך היבוא המקביל של אלבר, ביוניון מוטורס היבואנית הרשמית, מתקיים החודש מבצע למספר מדגמי החברה, המצמצם משמעותית את הפער עם מחירי היבוא המקביל. אמנם לא מדובר בתגובה מיוחדת למהלך של אלבר מצד היבואן הרשמי, אלא במבצעים שנעשים בשגרה ומתחלפים מדי חודש. כך למשל, מוצעת טויוטה יאריס הייבריד במחיר של 110,900 ש"ח המצמצם את הפער ל-3,000 ש"ח בלבד, טויוטה אוריס הייבריד מוצעת ב-131,900 ש"ח המצמצם את הפער ל-1,000 שקלים בלבד, ורק דגם ה-TS סטיישן שמוצע ב-2,000 ש"ח הנחה, משאיר לטובת אלבר פער משמעותי של 8,900 ש"ח ברכישה.