החל שיווק סיאט איביזה החדשה בישראל

מכונית הסופר-מיני הנמכרת בישראל בדור חדש: סיאט איביזה החדשה תשווק בגרסת 5 דלתות בלבד, עם מנועים בהספקים של 95-150 כ"ס, אבזור בטיחותי מתקדם עשיר ומחיר השקה שיחל ב-84,900 שקל לדגם אוטומטי.

ששי כהן 03 בספט, 2017

8 חודשים לאחר שנחשפה בברצלונה, השיקה הבוקר צ'מפיון מוטורס את סיאט איביזה החדשה בישראל, במגוון דגמים חדשים ומתקדמים, עימם תנסה היבואנית לשמר את הצלחת הדור היוצא ששווק כאן ב-9 שנים האחרונות והיה למכונית הסופר-מיני הנמכרת ביותר בארץ בשנתיים האחרונות, עם נתח שוק מרשים של 80% מכירות בשוק הפרטי ו-62% מכלל מכירות סיאט בישראל ב-2017.



לצד עיצוב חדש לחלוטין, המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של סיאט, פותחה האיביזה החדשה על שלדת ה- MQB החדשה והמודולרית של החברה, אך בגרסת A0 המותאמת לרכבי סופר-מיני, המבטיחה פלטפורמה קשיחה ב-30% ביחס לדגם היוצא, לצד משקל נמוך יותר. מדובר אגב ברכב הקטן הראשון של קונצרן פולקסווגן העושה שימוש בפלטפורמה החדשה (בהמשך נראה גם את אאודי A1, פולקסווגן פולו וסקודה פאביה עם אותה שלדה). לצד אלה, מציע הדגם תא נוסעים מרווח משמעותית ביחס לעבר הודות לרוחב של 1.78 מטר (8.7+ ס"מ) ובסיס גלגלים של 256 ס"מ (9.5+ ס"מ). יחד עם זאת האיביזה לא צומחת בנתוני האורך והגובה, אך בזכות תכנון חכם, מציעה תא מטען שגדל ב-65 ליטר ל-355 ליטר מכובדים לקטגוריה.
סיאט איביזה החדשה סיאט איביזה החדשה
האיביזה החדשה זוכה גם לתא נוסעים חדש לחלוטין, עם עיצוב שאינו דומה אגב לאף דגם אחר של החברה. בסיאט מבטיחים שיפור ניכר באיכות החומרים וההרכבה, וגם האבזור השתפר וכולל מעתה כבר מרמת הגימור "סטייל" שצפויה להיות הפופולרית בישראל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת התרעה על עייפות הנהג, מולטימדיה מקורית עם מסך "8, חישוקי גלגלים קלים "15, חיישני אורות וגשם, הגה, ידית הילוכים ובלם יד בציפוי עור. גרסת ה- FR תכלול בנוסף גג זכוכית פנורמי, בקרת אקלים כפולת אזורים, תאורת יום LED, יחידות תאורה אחוריות LED, חישוקי "17 ועוד.
סיאט איביזה החדשה 2017 סיאט איביזה החדשה 2017
היצע המנועים יכלול בגרסת הכניסה את מנוע הטורבו 1.0 ליטר, 3 צילינדרים המוכר, המפיק 95 כ"ס ומשודך לגיר ידני, ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.9 שניות, מהירות מרבית של 182 קמ"ש וצריכת דלק של 21.2 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן. הגרסה הפופולרית בארץ תהיה האיביזה האוטומטית המצוידת במנוע ה-1.0 ליטר טורבו 115 כ"ס, המשודך לגיר DSG עם 7 הילוכים ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות, מהירות מרבית של 195 קמ"ש וצריכת דלק של 21.2 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן. בפסגת הדגמים לעת עתה תוצע האיביזה EVO עם מנוע ה-1.5 ליטר טורבו 150 כ"ס החדש וגיר ידני.
מחיר סיאט איביזה החדשה יחל ב-78,900 שקל לדגם הידני, 89,900 שקל לדגם האוטומטי הבסיסי, 96,900 שקל לדגם האוטומטי "סטייל", 106,900 שקל לדגם ה- FR ועד 132,900 שקל לדגם ה- EVO המצויד במנוע 150 כ"ס. במסגרת השקת הדגם, תוצע המכונית בהנחות של אלפי שקלים, כשגרסת ה- STYLE האוטומטית תוצע ב-89,900 שקל וגרסת ה- FR הספורטיבית תוצע ב-99,900 שקל תחרותיים מאוד.
צילום: רונן טופלברג