היה שלום פורד פיאסטה יקרה

מכתב מעודד גריטת רכב שהגיע ממשרד התחבורה בשבוע החולף, שכנע סופית את תומר למסור את הפורד פיאסטה ששירתה אותו נאמנה בחמש שנים האחרונות בתמורה ל- 3,000 ש"ח.

ששי כהן 05 במאי, 2010
פורד פיאסטה 1990
בשבוע שעבר, עלה שוב לכותרות פרוייקט גריטת הרכב הממשלתי עקב האצת התהליך ע"י משרד התחבורה ושיגור הזמנה אישית ל 30,000 בעלי רכבים העונים לדרישות הפרויקט, לבוא ולמסור את רכבם לגריטה בתמורה ל-3,000 ש"ח. אחד מהמכתבים הנ"ל, הגיע גם לחברי תומר, איש הייטק מהמרכז (מי אמר שמתעשרים בהייטק ???) אשר דיבר אל ליבו והוא החליט למסור את אהובתו השנייה (אשתו כמובן במקום הראשון) למען הגברת בטיחותנו בכבישים והפחתת זיהום האוויר בציר מרכז העיר רחובות-פארק המדע, והוא גם הציע לנו להצטרף אליו (ליתר דיוק חיפש טרמפ בדרך חזרה…) אז לא נצטרף?


תומר רכש את הפיאסטה משנת המודל 1990 לפני כ-5 שנים ומאז היא היתה צמודה אליו די בנאמנות. המכונית מתוצרת פורד גרמניה, התגלתה כאמינה למדי לאורך השנים ואף היתה די סלחנית כלפיו למרות החיפוף בטיפולים, או לפחות עד שהגיע מועד הטסט השנתי, אז היה צריך הבחור להיעזר בשירותי מוסך בקביעות על מנת לעבור את הטסט ועל הדרך להיפרד גם מסכום נאה. המכתב ממשרד התחבורה שהגיע בשבוע החולף ובישר גם על מעבר ל 2 טסטים בשנה, היה כבר הקש ששבר את גב הגמל והוא החליט להיפרד ממנה לעולם.
התהליך החל אתמול בביקור במשרד הרישוי עם הצגת רישיון הרכב, תעודה מזהה וצ'ק מבוטל (לצורך זהוי חשבון הבנק של בעל הרכב לצורך קבלת התשלום). הרכב בוטל במשרד התחבורה וקיבל רישיון זמני ל 48 שעות כדי למסור את רכבו לגריטה.
פורד פיאסטה - גריטת רכב

פורד פיאסטה – גריטת רכב

בדרך, ניסתה הפיאסטה לשכנע אותו לשנות את גזר הדין ולשמור אותה לאספנות ואף משכה בחוזקה את ההגה ימינה לכיוון מוזיאון המכוניות באשדוד, אך לצערה זה כבר היה מאוחר מדי…

פורד פיאסטה - גריטת רכב

פורד פיאסטה – גריטת רכב

בסופו של דבר הגיעה הפיאסטה למגרש הגריטה באשדוד, שם התרשמנו כי העסק עובד ביעילות ובמהירות. בסה"כ עניין של פחות מ 5 דקות ואתם כבר בדרך חזרה הביתה. לאחר מסירת ההפניה ממשרד הרישוי, אימתו את פרטי הרכב, רשמו את מספר הרישוי שלו על הדלת, פתחו מכסה מנוע כדי לראות שלא רוקנו את הרכב ממכלוליו, צילמו ונתנו אישור על מסירה לגריטה. מד הק"מ אגב הראה על 91,000 ק"מ בלבד, אבל תומר טען שהוא כבר לא זז שנים ארוכות…
המכונית אגב נרכשה לפני 5 שנים ב -5,500 ש"ח והיום הוא מקבל עבורה 3,000 ש"ח. מי אמר שיפניות שומרות על ערכן הכי טוב ?
תומר ידידינו, פסיכולוג בהשכלתו, הצטלם ונפרד בקלילות מהרכב. הוא נקשר לאנשים לא למכוניות. לי זה היה קצת קשה יותר, אז לפחות פירקתי לו את הרדיו טייפ ולקחתי למזכרת, מי יודע, אולי פעם זה יהיה שווה כסף…
מאז יצאה לדרך תוכנית הגריטה של כלי רכב ישנים לפני כארבעה חודשים נגרטו כ 3,500 מכוניות בנות כ-20 שנה ויותר. מדובר ביותר מ- 10% מכלי הרכב הנכללים בתוכנית הגריטה הממשלתית. משרד התחבורה שילם עד כה לבעלי רכב אלה כ- 10 מיליון שקלים.