המהפכה הצרפתית של פיג'ו 3008 בישראל

שנה וחצי לאחר שהושק בישראל פיג'ו 3008 החדש, רושם הדגם אלפי מסירות בארץ, ומסמן את תחילתה של המהפכה הצרפתית של פיג'ו בישראל, עם שיפור ניכר בתדמית המותג, ואולי תחילתו של עידן חדש בפיג'ו ישראל.

ששי כהן 18 ביונ, 2018

בינואר 2017 החלה ככל הנראה המהפכה הצרפתית של פיג'ו בישראל, עת הושק בארץ ה-3008 החדש היישר לסגמנט הקרוסאוברים הפורח, עם מפרט מרשים ותג מחיר תחרותי, שהיו אמורים להציב אלטרנטיבה מעניינת לכרישים כמו קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ואחרים. שנה וחצי לאחר תחילת השיווק, ולאחר שהדגם קטף לא פחות מ-44 פרסים ברחבי העולם וגם בארץ (מכונית השנה בישראל), ה-3008 החדש אמנם רחוק עדיין מלאיים במכירות על מובילי הקבוצה, אולם ייתכן ומדובר בדגם שהחל את המהפכה הצרפתית של פיג'ו בישראל.




הדגם הנמכר ביותר של פיג'ו בישראל
מאז הושק בישראל בינואר 2017 ועד סוף חודש מאי 2018, נמסרו בארץ לא פחות מ-3,473 מדגמי ה-3008, נתון המכתיר את ה-3008 לרכב הנמכר ביותר של פיג'ו בארץ, תוך כדי שהוא עוקף בקלילות את מכירות ה-208 שהוביל עד להגעתו את מכירות המותג בישראל. 
שביעות רצון מהדגם? מתוך 3,500 מסירות עד כה, רק 7 מוצעות כעת למכירה ביד 2
את הסימנים לשינוי החיובי לתדמית הלא ממש חיובית שהיתה בעבר לפיג'ו בארץ, ניתן לראות בהיקף המכירות שצומח בהתמדה: אם את שנת 2016 סיימה פיג'ו עם מכירה של 264 מכוניות בלבד מדגם ה-3008 מהדור הקודם, בשנת 2017 סיפק הדגם החדש 2,009 מסירות ומתחילת השנה נרשם זינוק של  עשרות אחוזים במכירות עם 1,464 מסירות בחמשת החודשים הראשונים של השנה. נתון נוסף המבשר על אמון הצרכנים בדגם, נוגע לחלוקת המכירות בין השוק הפרטי והעסקי, עם חלוקה של 2,668 ללקוחות פרטיים ו-805 לציי רכב. לאחר שנה וחצי של שיווק, ניתן להניח גם ששביעות הרצון של הלקוחות גבוהה מהדגם – נכון לכתיבת הפוסט הנוכחי, רק 7 מכוניות מדגמי ה-3008 החדשה נצפו למכירה בלוח "יד 2", מתוך כאמור קרוב ל-3,500 מסירות עד כה.
ישראלים אוהבים דיזל?
עם חבילה מוצלחת של דיזל-אוטומט במחיר זול מדגם הבנזין, מסתבר שיש ביקוש גבוה גם בארץ לדגמי דיזל… בפילוח מכירות הדגם רואים שלא פחות מ-2,072 יחידות עם מנוע דיזל עלו עד כה לכביש, מהן 1,240 ברמת אבזור אקטיב, 793 ברמת אבזור פרימיום ו-39 ברמת אבזור GT הגבוהה ביותר. בדגמי הבנזין, 1,401 יחידות עלו עד כה לכביש מהן 548 ברמת אבזור אקטיב ו- 853 ברמת אבזור פרימיום.
תחילתה של מהפכה?
עדיין מוקדם לקבוע בבירור, אבל נראה שבזכות ה-3008 עולה פיג'ו על מסלול חיובי יותר בשוק הישראלי, העשוי לשנות את מוניטין החברה הלא ממש מוצלח שהיה למותג בארץ בעבר ולהפוך אותו ללגיטימי יותר בשוק המקומי ולפחות לשווה ערך למתחרים. בחודשים האחרונים חברה אליה גם ה-5008 החדשה, הנהנית עד כה מפתיחה מוצלחת עם 446 מסירות ולקראת סוף השנה צפויה לנחות כאן גם ה-508 החדשה שתעבה את הנבחרת החדשה, בדרך להחלפת שאר הדגמים בשנים הקרובות. ואם כבר דיברנו על מהפכה, אז יבואנית פיג'ו יוצאת בקמפיין פרסומי חדש המשקף את הישגיו המהפכניים של ה-3008 SUV החדש בישראל, בהשראת המהפכה הצרפתית ויום הבסטיליה שיחול ב-14 ביולי.
קישור: פיג'ו 3008 מבחן דרכים