המכוניות החדשות שלא נמכרות

בשעה שאת מרבית המכוניות המצליחות בארץ רבים מאיתנו יודעים לדקלם מתוך שינה, ישנם לא מעט מכוניות חדשות שנחתו כאן בשנה האחרונה ולא ממש מצליחות להימכר. הסיבה העיקרית כמובן: מחיר בעייתי.

ששי כהן 14 ביול, 2014
ב.מ.וו סדרה 3 גראן טוריסמו

135,511 מכוניות חדשות שעלו לכביש במחצית הראשונה של 2014, מבהירים שוב שאנו בדרך לשנת שיא נוספת במכירות. בשעה שרוב יבואני הרכב מציגים גידול נאה במכירות, ודגמים כמו טויוטה קורולה, קיה פיקנטו, יונדאי I30 ואחרים נמכרים כמו לחמניות טריות, ישנם לא מעט דגמים שנחתו לאחרונה בארץ ומתקשים למכור יותר מכמות האצבעות שעל הידיים שלכם. לא צריך מחקר שלם כדי להבין מדוע הם לא נמכרים. אמנם ישנן מגוון סיבות לחוסר ההצלחה, אולם המרכזית שבהן היא ללא ספק תמחור יקר ולא תחרותי שמרחיק את הלקוחות מביצוע רכישה.
הפעם החלטנו להתמקד דווקא בדגמי נישה, שגם אם היו מצליחים במיוחד, לא היה מדובר במספרים גבוהים באמת, אולם נתוני המכירות שלהם בהחלט מאכזבים גם ביחס למכוניות שלא מתיימרות להיות רבות מכר.


אז מי נמצא ברשימה השחורה? רשימה חלקית בלבד:
פיאט 500L – גרסת המיניוואן הקומפקטי של ה- 500 המצליחה
התחלת שיווק בישראל : דצמבר 2013
מכירות ב-2014 : 38 יחידות
מדוע לא נמכרת: מחיר גבוה שמתחיל ב- 114,900 ש"ח לדגם ידני או 144,900 ש"ח לדגם הדיזל הרובוטי+ חוסר בהיצע של תיבה אוטומטית, מספקים מתכון שמבריח את הלקוחות.
אופל קסקדה – משפחתית קבריולט
התחלת שיווק בישראל : ינואר 2014
מכירות ב-2014 : 2 יחידות
מדוע לא נמכרת: יפהפיה ללא ספק, אך תג מחיר שערורייתי של 300 אלף שקל מספק סיבה מספיק טובה. לא ככה?

אופל קאסקדה

אופל קאסקדה


יגואר F TYPE
התחלת שיווק בישראל : יוני 2013 לדגם הקבריולט, ו- פברואר 2014 לדגם הקופה
מכירות ב-2014 : 0 יחידות
מדוע לא נמכרת: כאן כנראה יותר חוסר מזל ממחיר. החל מ- 725 אלף שקל לדגם הקופה, לא באמת נחשב לחריג בקטגוריה היוקרתית הנ"ל, אך כנראה שעשירי הארץ מעדיפים כבר מזראטי או פורשה במחיר הנ"ל.
אינפיניטי Q50
התחלת שיווק בישראל :אפריל 2014
מכירות ב-2014 : 6 יחידות
מדוע לא נמכרת: ההיברידית הראשונה של אינפיניטי בישראל, סובלת מתמחור גבוה ביותר ( החל מ- 359 אלף שקל ). שפע הטכנולוגיה והביצועים החמים לא באמת עושים רושם על הרוכש הפוטנציאלי שמעדיף לקסוס IS300 ביותר מ- 100 אלף ש"ח פחות, או GS300H במחיר דומה, המספקות צריכת דלק טובה פי כמה מההיברידית הלא חסכונית של אינפיניטי.
ניסאן ליף
התחלת שיווק בישראל :אי שם בשנה שעברה
מכירות ב-2014 : 3 יחידות
מדוע לא נמכרת: המשפחתית החשמלית של ניסאן, מצוידת אמנם במפרט נאה ובמחיר סביר, אך היעדר פרסום ושיווק לא ברור של היבואן, מרחיקים אותה מהכלל ומותירים אותה כעת לקומץ של מבינים בעלי אג'נדה ירוקה שמאמצים את הרכב לחיקם.
ב.מ.וו סדרה 3 גראן טוריסמו
התחלת שיווק בישראל :ינואר 2014
מכירות ב-2014 : 7 יחידות
מדוע לא נמכרת: כנראה שגם המנהל המצליח הרוכש רכבי יוקרה שאינם קרוסאוברים, מעדיף עדיין דגמי סדאן קלאסים. אם תוסיפו לכך את העיצוב המוזר ותג מחיר ההתחלתי הלא ידידותי של 290 אלף שקל, תקבלו הסבר מדוע נמכרו רק 7 יחידות של גרסת ה- 5 דלתות של BMW סדרה 3 לעומת לא פחות מ- 324 יחידות של דגמי הסדאן של ה- 3 ב- 2014.
ב.מ.וו סדרה 3 היברידית
התחלת שיווק בישראל :נובמבר 2013
מכירות ב-2014 : 2 יחידות
מדוע לא נמכרת: תג מחיר של 426 אלף שקל + יחידה היברידית שלא חסכונית בדלק אלא מיועדת לספק ביצועים שתתקשו לנצל אותם בצורה חוקית על כבישי הארץ, מספקים רכב לא רלוונטי לשוק המקומי, בדיוק כמו אינפיניטי Q50.
סיטרואן DS3 קבריולט
התחלת שיווק בישראל :נובמבר 2013
מכירות ב-2014 : 5 יחידות
מדוע לא נמכרת: גרסת הקבריולט של ה- DS3, סובלת כמו כל אחיותיה למותג ה- DS ממחיר יקר למדי שהופך את רכישתה ללא משתלמת. תוסיפו לכך שמדובר בגרסת גג בד מתקפל בסגנון פיאט 500C ולא בקבריולט אמיתית ותנו לנו סיבה מדוע לשלם החל מ- 160 אלף שקל ל- DS3 במקום 100 אלף שקל לפיאט 500C בעלת נתונים דומים.