הרכב ניתקע בבוץ? 5 דרכים להיחלץ

עונת החורף עוד לפנינו וזה הזמן לוודא שהרכב יעבור את הטיפולים הבסיסיים החשובים שיבטיחו לנוסעים בו הגנה מלאה ונסיעה בטוחה בימי החורף הגשומים, הן בדרכים סלולות והן בשטח ( מדור שיווקי )

ששי כהן 09 באוק, 2015

במאמר זה נרשום בפני הקוראים מהו הציוד הבסיסי שצריך להיות בכל רכב, כיצד קניית רכב מתאים יכולה למנוע בעיות כמו למשל החלקה והדרדרות לבוץ מבלי היכולת לצאת ומה ניתן לעשות באם כבר נתקעתם בבוץ ואתם חייבים בפתרון.
קניית הרכב המתאים למצבי שטח
ניתן להימנע ממצבים של תקיעות בבוץ אם בוחרים ברכב הנכון, כלומר רכב שמיועד לתנאי שטח, כמו למשל סוזוקי ויטרה החדשה בה קיימת מערכת מיוחדת הבולמת את הגלגלים שמחליקים בבוץ. הויטרה החדשה הוא רכב שטח קומפקטי של סוזוקי שאידיאלי הן לנסיעות על כבישי אספלט והן לתנאי שטח. בנוסף, העיצוב מרשים, המחיר אטרקטיבי, יש תיבת 6 הילוכים ומערכת ALLGRIP שמאפשרת לנהג לבחור את מצב הארבע על ארבע בו הוא מעוניין (אוטומטי, שלג, מצב ספורט ונעילה לנסיעה בשטח).
ברכב זה כאשר המערכת מזהה החלקת צמיגים היא עוברת באופן אוטומטי להנעה של ארבע על ארבע. במצבים בהם הרכב נתקע בבוץ מערכת ה- ESP ובקרות נוספות שקיימות ברכב פועלות על מנת לחלץ אותו. תפקידה של המערכת היא לבלום את הגלגלים ולהעביר אותם למומנט גבוה שהתוצאה שלו היא גלגלים אחוריים שאוחזים בקרקע. בנוסף, ניתן לעבור למצב של SNOW, שאידיאלי גם לבוץ וקרח. כאן המערכת מזהה סכנה של החלקה בבוץ ומערכת ה- ESP נכנסת לפעולה מיידית ומשפרת את יציבות הרכב.
ציוד בסיסי בכל רכב – ציוד חובה
תמיד חשוב שיהיה ציוד בסיסי למצבי חירום בכל רכב. רשימת הציוד הבסיסית כוללת:
משולש אזהרה- חשוב שתמיד יהיה משולש אזהרה אותו תוכלו להתקין כמאה מטרים מהרכב במקרה בו הרכב שלכם נתקע בדרך סלולה או בשטח.
אפוד זוהר- חשוב שברכב תמיד יהיה אפוד זוהר. חובה ללבוש את האפוד במקרה בו יש תקלה ברכב. לבישת האפוד תאפשר לאנשים ונהגים אחרים להבחין בכם בכביש או בשטח.
כבלים- בכל רכב צריכים להיות שני כבלים שישמשו אתכם במקרה בו המצבר שבק ואתם מעוניינים להתניע את הרכב.
שחרור רכב מהבוץ – עזרה!
אם אתם במצב בו אתם כבר תקועים בבוץ ומעוניינים בעזרה יש להעביר את ההילוך ברכב לראשון (או לכל הילוך נמוך אחר שיש ברכב שלכם). לאחר מכן יש להתחיל וללחוץ (בעדינות כדי לא להציף) על הגז ולא לעבור את ה- 25-30 קמ"ש. המטרה היא לתת לגלגלי הרכב לנוע קצת קדימה ואז לשחרר את הגז ולתת לרכב לחזור אחורה. יש לחזור על פעולה זו מספר פעמים. התנועתיות של הרכב אחורה וקדימה עוזרת ברוב הפעמים להגיע למצב של תנופה והוצאת הרכב מהבוץ. בהצלחה.
* הידיעה הינה תוכן שיווקי ממומן

עוד מחדשות רכב