השקה בקטאר (ללא ישראלים): ק.ט.מ 1290 סופר דיוק R החדש

חודש לאחר שנחשף רשמיתת בתערוכת מילאנו, השיקה ק.ט.מ את הדיוק 1290 הכל חדש לשנת 2017 במסלול מרוצים בקטאר. ללא ישראלים כמובן.

מדור שיווקי 08 בדצמ, 2016

באדיבות: גיא בן ברק, אתר דוגרי
לצידם של דגמי KTM דיוק החדשים בנפחים של 125 ו-390 סמ"ק, אחד הדגמים המושכים בתערוכת מילאנו האחרונה היה המפלץ של ק.ט.מ סופר דיוק 1290 R בגרסה חדשה, אוסף חידושים טכניים ושיפור הופעה לטובת יתר אגרסיביות, הדגם הושק בהשקה עולמית השבוע בקטאר (ללא ישראלים כמובן) ולהלן מה חדש.



ההופעה חדה ומשופרת יותר בזכות תאורת לד חדשה המתאימה גם לשעות היום, כיסויי צד חדשים, גם החלק האחורי עבר שיפור הופעה וכעת שלדת הזנב חשופה לגמרי ומוסיפה לרושם המחוספס וקשוח של האופנוע. לוח השעונים הדיגיטאלי חדש ומתאים את עצמת התאורה לתאורה הטבעית. מנוע ה-1300 סמ"ק וי טווין 75 מעלות בין הצילינדרים מייצר עכשיו 177 כוח סוס בזכות נשימה משופרת (שסתומים משופרים ומעברי יניקה קצרים חדשים) המאפשרת עליה של 500 סל"ד בתקרת הסל"ד, ו-14.1 קג"מ, חיה רעה של ממש. הורדת משקל בכול חלקי המנוע הנעים, משסתומי הטיטניום ועד גל הארכובה, תורמים למשקל מנוע זעיר של 62 קילו בלבד, כמו-כן ירידה של 10% ברעידות, ציפוי ייחודי לצילינדרים ושיפור הבוכנות, בראש מעברי יניקה חדשים.
ק.ט.מ סופר דיוק 1290 החדש ק.ט.מ סופר דיוק 1290 החדש
השינויים בשילדה מצומצמים, קפיצים חדשים למזלג ה-48 מ"מ וכיול חדש לבולם האחורי. תנוחת הרכיבה שונה במעט לאחר שהכידון רחב יותר ב-20 מ"מ וממוקם 5 מ"מ לפנים, המושב חדש ומאפשר כיוון גובה, הסטנדרט הוא 835 מ"מ.

אלקטרוניקה. בורר מצבי כוח חדש מלוח השעונים, 130 כוח סוס במצב גשם בעוד מצבי סטריט שאנן וספורט עם מלוא ה-177 כוח סוס. גם מצבי התערבות של בקרת האחיזה נקבעים מלוח השעונים וניתן לנתק אותה לגמרי, בתוספת מחיר ניתן לצייד את החיה גם בבקרת זינוק, כיוון תגובת מצערת לשלושה מצבים ואנטי ווילי הניתן לניתוק. וכמובן בלי ממשק לסמארטפון אי אפשר כיום, באמצעות רכישת חבילת "פרפורמנס" ניתן לקבל מידע מגוון מהאופנוע, לכוון פרמטרים מסויימים במנוע וגם להאזין למוסיקה וגם לכוון את רמת בלימת המנוע..
אז אלו החידושים בק.ט.מ סופר דיוק 1290 R – כיצד האופנוע עובד עם החידושים? בשביל זה ניאלץ להמתין עד פברואר 2017 אז יתחיל שיווקו של הדגם בעולם ומן הסתם גם בישראל.







עוד מדו גלגלי