וולוו מציגה : המכונית הראשונה שלא צריכה מפתח

וולוו תציע החל משנת 2017 מכוניות חדשות שאת מקומו של המפתח המסורתי תתפוס אפליקציה מתקדמת בסמארטפון, ובכך תהפוך ליצרן הרכב הראשון בעולם שמציע וויתור על מפתחות רכב.

ששי כהן 21 בפבר, 2016
וולוו S90 החדשה ללא מפתח

חברת וולוו מציגה חידוש עולמי עם פיתוח אפליקציית BT מתקדמת המחליפה את מפתחות הרכב המסורתיים. לאחר עשרות שנים בהם התרגלנו לפתוח ולהניע את הרכב שלנו עם מפתח או שלט מפתח, מעריכים בוולוו שוויתור על האביזר הוותיק יסייע לחיים נוחים יותר, ובכך הופכים ליצרן הרכב הראשון בעולם שיציע את דגמיו ללא מפתח.




האפליקציה החדשה שתוצע ללקוחות חדשים החל משנת 2017, תותקן על מכשיר הסמארטפון שלהם, ובדומה למערכות ה- Keyless המוכרות כיום, הרכב יזהה את מכשיר הטלפון של הבעלים שלו מתקרב ויאפשר את פתיחת הדלתות או תא המטען ללא צורך במפתח. האפליקציה החכמה תהיה מתקדמת יותר מהשלט המוכר כיום, בכך שתאפשר התקנה על מספר טלפונים של נוהגים קבועים ברכב ותפטור את הצורך מלהעביר מפתח מנהג אחד לאחר ותאפשר בנוסף גם התנעת הרכב מרחוק. בנוסף, מדובר גם באפליקציה שעשויה לחסוך כסף עבור אלו הנוהגים לאבד מדי פעם את שלט הרכב, בעיה שעשויה לחסוך לכם בקלות יותר מ-1,000 ש"ח עבור רכישת שלט חדש.

שימושי גם לחברות השכרה
בוולוו יחלו כבר באביב הקרוב בפיילוט לאפליקציה החדשה בשדה התעופה גוטנבורג ( Gothenburg ) בשוודיה. במהלך הניסוי, לקוחות אשר יזמינו רכב שכור באינטרנט וישלמו עבורו מראש באתר החברה, יקבלו קישור לטלפון שלהם להורדת אפליקציית המפתח, הכוללת גם ניווט ישירות אל חניית הוולוו במגרש ההשכרה. עם נחיתתם בשדה התעופה, ינווטו הלקוחות ישירות ע"י האפליקציה לרכב ויוכלו לצאת מיד לדרך ובכך ימנעו למעשה מהצורך להגיע למשרד ההשכרה ולבזבז זמן יקר. בוולוו מצהירים שמדובר באפליקציה מאובטחת למדי, שלא תאפשר גניבה בקלות של הרכב, ובמהלך הניסוי שיימשך מספר חודשים, ילמדו על יכולות האפליקציה בשימוש נרחב ויאפשרו שדרוגים שלה בהתאם לצורך עד להתחלת שיווק " המפתח הדיגיטלי " במהלך 2017.
החל משנת 2017 יחלו וולוו להציע את האפליקציה ללקוחותיהם בדגמים חדשים כמו וולוו S90 החדשה ו- XC90 החדשה. לקוחות אשר לא יאהבו את הרעיון החדש, יוכלו כמובן לקבל את הרכב עם שלט מקורי מסורתי.