וולוו C30 – נסיעת התרשמות

הוולוו C30 היא קומפקטית יוקרתית מעוצבת אשר לא בטוח שמקבלת את היחס שמגיע לה. עתה , היא גם מוצעת במחיר מפתה. יצאנו להתרשם לראשונה, לאחר שש שנים, חזרה וולוו להוביל את טבלת המכירות של מכוניות היוקרה בארץ. דווקא בשנים שקדמו , עת התחלפו להם דגמי וולוו והפכו להיות טובים ומעוצבים, נחלש המותג בארץ. כנראה שתדמית…

ששי כהן 22 ביונ, 2008

הוולוו C30 היא קומפקטית יוקרתית מעוצבת אשר לא בטוח שמקבלת את היחס שמגיע לה. עתה , היא גם מוצעת במחיר מפתה. יצאנו להתרשם

לראשונה, לאחר שש שנים, חזרה וולוו להוביל את טבלת המכירות של מכוניות היוקרה
בארץ. דווקא בשנים שקדמו , עת התחלפו להם דגמי וולוו והפכו להיות טובים ומעוצבים,
נחלש המותג בארץ. כנראה שתדמית רכבי השרים הכבדים והעצלים דבקה ברוכשי המותג
אשר נבהלו לראות את רכבי המותג פתאום נהפכים לצעירים ומהירים.

אחת המכוניות שאינה מקבלת את ההערכה שמגיעה לה היא ה C30.  הקומפקטית
השוודית הוצגה לעולם בשנת 2006 והציעה עיצוב מסעיר (יחסית לוולוו) ,אשר נבנה על
שלדת אחותה המשפחתית ה S40 , אשר קוצרה ב 22 ס"מ .
חזית המכונית אמנם דומה למדי לדגם ה S40 ,אולם מרגע שעוברים את קו השמשה
הקדמית , מתנערת ה C30 מהתדמית הכבדה שמאפיינת במעט את אחיותיה ומקבלת
עיצוב צעיר ספורטיבי כאשר השיא מגיע בעיצוב חלקה האחורי של המכונית , עם חלון
גדול מאוד הנמתח מקו הגג ועד מתחת לגובה הפנסים האחוריים ובחלקו ממוקמת אף
ידית הפתיחה לתא המטען . דלת תא המטען אגב , היא החלון עצמו.  התוצאה על כל
פנים יפהפיה גם אם יש מספר אנשים שהעיצוב נראה להם קצת מוזר.
תא הנוסעים דומה מאוד לאחות ה S40 . רכב המבחן צוייד במושבים  בצבע בורדו
התורמים לתחושה ספורטיבית ויחד איתה יוקרתית למרות שציפוי המושבים לא היה
עור. הקונסולה המרכזית ייחודית ונראית הייטקית . מדובר בלוח דקיק עליו נישאים כל
לחצני בקרת האקלים והרדיו. מרווח הפנים טוב ליושבים מקדימה אך מעט צפוף ליושבים
מאחור. אבזור הרכב כסטנדרט כולל 6 כריות אויר , בקרת יציבות ,מערכת שמע
מקורית נשלטת מההגה, בקרת אקלים דיגיטלית, חלון שמש חשמלי ,מחשב דרך וחישוקים קלים.

ה C30 עימה ביליתי מגיעה עם מנוע 2.4 ליטר בעל הספק של 170 כ"ס. התאוצה
ל 100 קמ"ש עומדת על 8.8 שניות והמהירות המירבית המוצהרת ע"י היצרן עומדת
על 215 קמ"ש.
בנסיעה המכונית מאיצה היטב אולם התחושה אינה כשל מכונית ספורטיבית. ההיגוי
מעט כבד והמכונית אינה חדה מספיק. ה C30 שקטה למדי וגם במשיכות הילוכים
לסל"ד גבוה, רעש המנוע נשאר בחוץ ומתקשה לחדור לתא הנוסעים. נוחות הנסיעה
טובה למדי וגם הנוקשות היחסית של המיתלים, מקובלת כאשר מדובר במכונית בעלת
אופי ספורטיבי. הבלמים תפקדו היטב אך יאמר לזכותם כי לא הקשינו עליהם.

לסיכום, וולוו C30 מהווה גישה ראשונה של היצרנית לתחום הקומפקטיות הלוהטות מזה
שנים. התוצאה על כל פנים מרשימה. עיצוב הרכב יפהפה, המכונית נוחה ,מצויידת ושקטה
ולחובתה ייאמר שהיא אינה מרגישה מספיק ספורטיבית וכן נוחות נסיעתה מעט נוקשה .
מחירי  הדגמים מתחילים מ 164,000 ש"ח לדגם 1.6 ידני (אשר ספק אם מישהו יזמין)
ועד 233,000 ש"ח לדגם ה T5 החזק.  בימים אלה מוצעים כל הדגמים עם הנחה נאה של
20,000 ש"ח ההופכים את ה C30 לאטרקטיבית . בסה"כ לוולבו יש מכונית טובה ואיכותית
אשר ראויה להתחרות בכבוד מול אודי A3 וב.מ.וו. סדרה 1.

עוד ממבחני דרכים