וולוו V40 מבחן דרכים: משפחתית פרימיום במחיר תחרותי

וולוו V40 זכתה לאחרונה למבחר מנועים ותיבות הילוכים חדשות, המלווים בשדרוג מתבקש לאבזור ותג מחיר אטרקטיבי, הנמוך בקטגוריית המשפחתיות פרימיום הקומפקטיות. שווה את הכסף?

ששי כהן 01 באפר, 2016
וולוו V40 2016

נראה שהמחאה החברתית הצליחה ובגדול ( אך לא בטוח שדווקא עזרה לפשוטי העם ): 3 שנים לאחר שהושקה בארץ וולוו V40 במחיר התחלתי של 182,900 שקל, פחתו מחירי המשפחתית הקומפקטית של וולוו לאורך השנים, ולאחרונה הצטרפו להיצע דגמים חדשים במחיר התחלתי של 159,000 שקל לדגם ה- T3 המצויד במנוע טורבו 1.5 ליטר 152 כ"ס, ו- 169,900 ש"ח לדגם ה- T4 החדש המצויד במנוע טורבו 2.0 ליטר 190 כ"ס. מדובר במחירים הנמוכים משמעותית מהמתחרים בפלח הפרימיום הקומפקטי ( אאודי A3, מרצדס A קלאס ו- BMW סדרה 1 לדוגמה ), כאשר בוולוו מייעדים את דגם ה- T3 כאופציה משודרגת לרוכשי משפחתיות מאובזרות ( הונדה סיוויק ברמת גימור 'ספורט' עולה רק 13,000 שקל פחות ) ואת ה- T4 כמתחרה למתחרות הטבעיות כשלזכותה מחיר נמוך יותר ומנוע חזק משמעותית. מה יש לה להציע מעבר למחיר, יצאנו לבדוק.

" זה יכנס בתוך זה?" מדברי הגשש... ברור שכן. וולוו V40 משמשת כמסחרית באופן חד פעמי " זה יכנס בתוך זה?" מדברי הגשש… ברור שכן. וולוו V40 משמשת כמסחרית באופן חד פעמי
שוודית לוהטת ( אך מיוצרת בבלגיה… )
למרות השנים שחלפו מאז הוצג הדגם, מציעה ה- V40 עיצוב מודרני ומפתה, עם גוף שרירי ואתלטי וקימורים המתחבבים על העין, ולטעמי היא יפה בהופעתה החיצונית מהתחרות בסגמנט. יחד עם זאת, בחו"ל הוצגה לאחרונה מתיחת פנים של אמצע החיים לדגם, הכוללת שדורג החזית ואימוץ יחידות התאורה והגריל המאפיינים את שפת היצוב החדשה של וולוו. עם 4.37 מטר מדובר במכונית הארוכה בקטגוריה, כאשר בסעיף הרוחב ובסיס הגלגלים היא ממוצעת עם 1.78 מטר ו-265 ס"מ בהתאמה, ורק בסעיף הגובה מציגה המכונית את הגג הנמוך ביותר עם גובה של 1.42 מטר, בשל העיצוב הספורטיבי. בסעיף השימושיות, רושמת ה- V40 תא מטען קומפקטי בנפח 335 ליטר, אך מבנה ההאצ'בק 5 דלתות מאפשר כצפוי אפשרויות העמסה מרשימות שגם הודגמו בימי המבחן.
וולוו V40: תא מטען צנוע בנפח 324 ליטר, אך מבנה האצ'בק מספק כצפוי יכולת העמסה נאה בשעת הצורך. וולוו V40: תא מטען צנוע בנפח 324 ליטר, אך מבנה האצ'בק מספק כצפוי יכולת העמסה נאה בשעת הצורך.
תא נוסעים
כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים וולוואי טיפוסי: איכות החומרים גבוהה וכך גם איכות ההרכבה, האווירה נעימה לשהייה ולמרות שלל מתגים בלוח המכשירים המרכזי שעוצב כפאנל " צף " המאפיין את דגמי וולוו, התפעול נח וקל לשימוש והנסדת האנוש מצוינת. יחד עם זאת, למרות שמדובר ברכב משפחתי קומפקטי, המרווח ליושבים מאחור אינו מצטיין ונראה שמקסימום שני מבוגרים יחושו בנח בספסל האחורי, וזאת בתנאי שהם גם לא גבוהים מהממוצע.
וולוו V40 : תא נוסעים איכותי, הנדסת האנוש מצוינת והאבזור הסטנדרטי שופר לאחרונה וולוו V40 : תא נוסעים איכותי, הנדסת האנוש מצוינת והאבזור הסטנדרטי שופר לאחרונה
אבזור משופר
בדגמים המחודשים שופרה גם רמת האבזור, שהיתה לאחת מנקודות התורפה של הדגמים הראשונים בארץ ואבזור הרכב כולל מעתה כסטנדרט ( רמת גימור Kinetic ) : התנעה ללא מפתח, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם מסך "5, הכוללת 8 רמקולים, חיבורי Aux ו- USB וממשק BT הכולל דיבורית והזרמת שמע מהסמארטפון. בנוסף תמצאו גם ציפוי עור להגה לידית ההילוכים ולבלם היד, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מחשב דרך, מערכת תכניות נהיגה ( חסכוני/ ספורטיבי ), מראה פנימית מתכהה נגד סינוור, מערכת Start&Stop לחיסכון בדלק, קיפול חשמלי למראות, משענת יד קדמית, חיישן אורות ותאורת פנים עשירה. מבחוץ תמצאו גם חישוקי גלגלים קלים "16, ספוילר אחורי וסיומות מפלט כפולות והאבזור הבטיחותי כולל : 7 כריות אוויר ומערכת בלימה אוטומטית עירונית עד 50 קמ"ש ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק. רכב המבחן שהגיע ברמת גימור Kinetic+, כלל בנוסף: מערכת שמע משודרגת עם מסך "7, מערכת ניווט Waze, מצלמת רוורס, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ומערכת לביצוע חניה אוטומטית.
וולוו V40 : הספסל האחורי מספק לשני מבוגרים שאינם גבוהים מהממוצע וולוו V40 : הספסל האחורי מספק לשני מבוגרים שאינם גבוהים מהממוצע
מהירה אבל לא עצבנית

רכב המבחן הגיע בגרסת ה- T4 המצוידת במנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר 190 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים המחליף את דגם ה- 1.6 ליטר 180 כ"ס ותיבה רובוטית כפולת מצמדים ששווק עד לאחרונה. על הכביש מדובר בסוג של טיל קרקע-קרקע עם תאוצה ל- 100 קמ"ש ב- 6.9 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש לפי נתוני היצרן. במציאות מדובר ביחידת כח חזקה מאוד, המאיצה היטב הן בזינוק מהמקום והן בעקיפות שמתבצעות בזריזות, והכל נעשה בשקט בשקט וללא דרמות בחלל הנוסעים. יחד עם זאת, למרות אחיזת כביש גבוהה ואופי ספורטיבי, לא מדובר עדיין במכונית ספורט אמיתית: ההגה החשמלי קל מדי ואינו מעביר מידע מהכביש והמתלים רכים יחסית בשל פשרה ורצון לספק נוחות נסיעה טובה ( וטוב שכך ).
וולוו V40 :: הכי הרבה כ"ס וביצועים בהכי פחות כסף בקטגוריה וולוו V40: הכי הרבה כ"ס וביצועים בהכי פחות כסף בקטגוריה
תצרוכת דלק
בוולוו מצהירים על תצרוכת דלק של 18.1 ק"מ לליטר בממוצע לדגם, אך בימי המבחן הציגה המכונית צריכת דלק של 11 ק"מ לליטר בממוצע, אך יאמר לזכותה שלא נהגנו לפי כללי החיסכון בדלק המתבקשים, ונסיעה עדינה יותר תניב ללא ספק תוצאה משופרת. מעבר לכך, מדובר גם במכונית ידידותית לסביבה עם פליטת CO2 של 128 גרם לק"מ ודרגת זיהום אוויר 4 מרשימה ביחס לביצועים של הרכב.
וולוו V40 : צריכת דלק של 11 ק"מ לליטר במבחן , אך בתנאים מאומצים יחסית וולוו V40 : צריכת דלק של 11 ק"מ לליטר במבחן , אך בתנאים מאומצים יחסית
שווה את הכסף?
במחיר התחלתי של 159,900 ש"ח לדגם ה- T3 ( המפיק 152 כ"ס ו- 8.3 שניות ל-100 קמ"ש ), או 169,900 ש"ח לדגם ה- T4 הנבחן כאן, מספקת וולוו V40 תמורה נאותה לכסף, עם מחיר בסיסי שאינו גבוה משמעותי ממחיר משפחתית איכותית מאובזרת, המאפשר לכם להתקדם לעולם מותגי הפרימיום במחיר נגיש יחסית. עבור המחיר הנ"ל תקבלו משפחתית קומקפטית מעוצבת, הנהנית מביצועים טובים, בטיחות מרשימה ונוחות נסיעה טובה, לצד תצרוכת דלק של משפחתית ממוצעת, כאשר בסעיף החובה תמצאו תא נוסעים מעט צפוף במושב האחורי ותצרוכת דלק ממוצעת. בשורה התחתונה: המשפחתית קומקפטית פרימיום הנבחרת שלנו בעיקר בשל התמורה הגבוהה לכסף.