וולוו V40 מבחן דרכים

ה- V40, הנציגה הכי חדשה בסגמנט הקומפקטי יוקרתי, סובלת אמנם מתג מחיר בסיסי הכי גבוה בחבורה, אך מציעה מנגד מנוע הכי חזק ואבזור בטיחותי כסטנדרט ללא תחרות.

ששי כהן 03 ביול, 2013

מדובר בשוק חם. קבוצת הקומפקט פרימיום שזוכה לביקוש גובר ומהווה כרטיס כניסה לעולם רכבי היוקרה. מחירי הבסיס נוחים בד"כ ולא ממש רחוקים ממכונית מנהלים סטנדרטית, מה שמאפשר לכם בעצם להצטרף לשוק היוקרה במחיר שלא ממש רחוק ממאזדה 6 חדשה. בתמורה, אמנם תצטרכו להצטופף קצת יותר בתא הנוסעים המקביל בנפחו למשפחתית סטנדרטית, אולם התחושה בהחלט שונה, האווירה מזמינה והכבוד שתקבלו מהסביבה יטפח את האגו שלכם. והמספרים מדברים בעד עצמם. לא פחות מ- 1,039 לקוחות זכו להיות בעלים של כלי רכב כאלה מתחילת 2013, כאשר השחקנים העיקריים בסגמנט הם : אודי A3 החדשה, מרצדס A קלאס, BMW סדרה 1, לקסוס CT200H ואלפא ג'ולייטה. המצטרפת הכי חדשה לסגמנט, היא וולוו V40 שהגיעה בחודשים האחרונים לארץ ועונדת תג בסיסי הכי יקר, אך מצד שני מבטיחה יותר מהאחרות. יצאנו לבדוק.

וולוו V40 מבחן ( wheel )

וולוו V40 מבחן ( wheel )


אם תשאלו אותי, במבחן מלכת היופי של הקבוצה, לוקחת ללא ספק ה- V40, וגרסת ה- R-Design שהתייצבה למבחן ממחישה זאת במיוחד. מצד אחד, החזית מוכרת מדגמי וולוו חדשים אחרים, וכך גם העיצוב של חלקה האחורי עם יחידות התאורה המזוהות עם המותג, אולם התוצאה שמתקבלת שונה ומיוחדת ונראית כל-כך טוב במציאות שכיף רק לעמוד לצידה ולהתבונן בה. לצד העיצוב החיצוני המרהיב הכולל בדגם הנ"ל גם חישוקי "17 ספורטיביים, בתי מראות בגוון כסוף, מסגרת חלונות בכרום בגוון מט ועוד, נהנית ה- V40 ממידות ממוצעות לסגמנט עם 4.37 מטר באורך, 1.78 מטר ברוחב, 1.42 מטר בגובה, ובסיס גלגלים הנמתח על 265 ס"מ, המעניקים לה תא נוסעים מרווח יחסית לארבעה מבוגרים או לזוג + 3 ילדים. יחד עם זאת, נפח תא המטען צנוע יחסית ועומד על 335 ליטר בלבד, אך עגלת ילדים לדוגמא נכנסת ללא כל בעיה. כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג וולוואית טיפוסית ונראית מוכרת לכל בעלים של וולוו מהשנים האחרונות. לצד זאת, האווירה ספורטיבית וגרסת ה-  R-Design שנבחנת כאן מחדדת אותה עוד יותר עם ריפודי עור בצבע שחור, גלגל הגה מעור משולב אלומיניום, ידית הילוכים מעור מחורר ומואר,חלונות מושחרים, עיטורי דלתות וקונסולה בגוון כסוף ועוד.  במרכזו של לוח השעונים ניצב שעון עגול גדול הכולל מד מהירות דיגיטלי ומד סל"ד, ולצידם מד POWER המספק נתונים אודות הכח שיוצא מהמנוע ומיותר לדעתי. המושבים ספורטיביים , תומכים ונוחים והאווירה הכללית נעימה, אם כי מעט קודרת עקב שימוש מאסיבי בצבע השחור.
וולוו V40 מבחן ( יצרן )

וולוו V40 מבחן ( יצרן )

כרית אוויר להולך רגל !

לצד אבזור עשיר כסטנדרט הכולל אבזור חשמלי מלא, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, התנעה בלחיצת כפתור, מערכת שמע עם מסך צבעוני "5 ועוד, לוולוו מסורת ארוכת שנים של בטיחות, ומתעקשים שבשנת 2020 ינפיקו לשוק דגמים שישאירו אתכם בחיים גם בשעת תאונה קשה חלילה. ה- V40 המהווה את הדגם החדש ביותר של היצרן, ממשיכה להתקדם בנושא הבטיחות וכוללת אופציה של כרית אוויר להגנה על הולכי רגל הנפתחת ממכסה המנוע ועשויה להקטין משמעותית את הפגיעה באדם שחלילה נדרס. לעת עתה, מדובר במערכת יחידה מסוגה בעולם כשוולוו V40 היא החלוצה שלה, אך לצידה עלות של 8,000 ש"ח בארץ המפחיתה לצערנו משמעותית את הסיכוי שמישהו ירצה לרכוש אותה. רוצים נתונים ? רק מכונית אחת עלתה לכביש עד כה עם האביזר מציל החיים הנ"ל.
לצידה של כרית האוויר הייחודית, כוללת ה- V40 כסטנדרט את האבזור הבטיחותי העשיר ביותר בקטגוריה עם 7 כריות אוויר, מערכת CITY SAFETY מהדור החדש המסוגלת לבלום עצמאית את הרכב עד 50 קמ"ש במקרה של חשש לתאונה, מערכת המתריעה על עייפות הנהג, ומערכת בקרת יציבות והחלקה מתקדמת. אלא אלה נוסף גם ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

וולוו V40 מבחן ( wheel )

וולוו V40 מבחן ( wheel )

גם נוחה וגם מהנה לנהיגה

בחזיתה של המכונית שוכן מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 180 כ"ס ומומנט מרבי של 27.5 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים לה 6 הילוכים. המנוע עצמו חי ובועט כבר מ-1,600 סל"ד ומושך באופן ליניארי, לצד תיבת הילוכים שמשתפת בהחלט פעולה ולא מסרסת את ביצועי המנוע. הביצועים : 8.5 שניות ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית מוצהרת של 225 קמ"ש. בנסיעה, המנוע משאיר אצל הנהג תחושה תמידית של כוח, עקיפות נעשות בזריזות ובבטיחות וההרגשה הכללית די מהנה גם אם לא ממש מרגשת. אל אלו מצטרפים גם נוחות נסיעה טובה במפתיע, למרות חישוקי ה- "17 והצמיגים בעלי החתך הנמוך, הפוגעים בד"כ בנוחות הנסיעה. הביצועים הטובים מצד אחד, לא מצליחים לפגוע גם בצריכת דלק שעמדה במבחן על 10.7 ק"מ לליטר. נהיגה מתונה יותר והקפדה על כללי החיסכון בדלק יקרבו אתכם מן הסתם יותר ל- 16.3 ק"מ לליטר אותו מצהיר היבואן, אך נראה אתכם מוותרים על ההנאה.

וולוו V40 מבחן ( wheel )

וולוו V40 מבחן ( wheel )

 וולוו V40 – החל מ- 182,900 שקל

וולוו V40 היא הדגם השני הנמכר ביותר של וולוו בעולם אחרי ה- XC60 ומקדימה את ה- S60. בישראל, מעריך היבואן שהמכונית תהפוך להיות הנמכרת ביותר של היצרן בארץ, אך כאן נעוצה בעית תמחור מסוימת. במחיר בסיסי של 183 אלף שקל, רחוקה ה- V40 רק ב- 12,000 ש"ח מה- S60 הגדולה יותר המצוידת באותו המנוע, ובעוד שה- S60 נחשבת למאוד אטרקטיבית במחיר במיחס למתחרותיה, ה- V40 בגרסתה הבסיסית עונדת את תג המחיר הגבוה ביותר בקבוצה, מה שעלול לשחק לרעתה. אמנם, לזכותה המנוע החזק ביותר עם 180 כ"ס בדגם הבסיסי ( לעומת 122 כ"ס במרצדס ובאודי A3 ו- 136 כ"ס בסדרה אחת של BMW), והיא גם הכי בטיחותית, אולם כפי שמראה טבלת המכירות, הלקוחות בהחלט מסתפקים גם בדגמים חלשים וזולים. גרסת ה- R Design שנבחנת כאן ועמוסה כל-טוב, כבר עולה 241,200 ש"ח לא ממש תחרותיים אך מחירה אינו חריג ביחס למתחרות המאובזרות. בשורה התחתונה : בהתחשב במנוע החזק, האבזור הבטיחותי המושלם והעיצוב המהפנט, וולוו V40 לא באמת יקרה ממתחרותיה, אך מחיר מעט נגיש יותר, יכל היה להפוך אותה לעסקה מצוינת.

וולוו V40 מבחן ( wheel )

וולוו V40 מבחן ( wheel )