וולוו XC60 החדשה תיחשף בשבוע הבא בז'נבה

"וולוו XC60 החדשה תיחלץ אתכם אוטומטית מצרות על הכביש", כך מתאר היצרן את הדור החדש של הדגם הנמכר בעולם של החברה, שמבטיח להיות אחת המכוניות הבטוחות ביותר בעולם.

ששי כהן 28 בפבר, 2017
וולוו XC60 החדשה- Photo Credits: CarPix for CarScoops

לאחר שלל תמונות ריגול שפורסמו באינטרנט בשנה האחרונה, מודיעה רשמית וולוו על השקת הדור החדש של וולוו XC60 בתערוכת הרכב של ז'נבה שתיפתח ב-9 למרץ. הדור השני של ה-XC60, יחליף את הדור הראשון שהוצג לפני 9 שנים ונחשב לדגם הנמכר ביותר של החברה בעולם.



וולוו XC60 החדשה 2017 - בינתיים רק טיזרים של תמונות וולוו XC60 החדשה 2017 – בינתיים רק טיזרים של תמונות
בוולוו עדיין לא מפרסמים תמונות רשמיות של הדגם (אלו יחשפו בימים הקרובים), ובינתיים מסתפקים בפרסום נתונים אודות בטיחות הדגם החדש. בדרך ליעד הנכסף של וולוו המבטיח " 0 הרוגים או נפגעים קשה בתאונות דרכים בדגמי וולוו ב-2020", רושמת ה-XC60 החדשה 3 חידושים נוספים בבטיחות, האמורים לדברי היצרן להציע את אחת המכוניות הבטיחותיות ביותר בעולם כיום.

לוולוו ניסיון של שנים ארוכות בפיתוח מערכות בלימה אוטונומיות שהפכו להיות סטנדרט בכל דגמי היצרן. ה-XC60 החדשה אמורה להציג שדרוג משמעותי של מערכות הבלימה הנ"ל, עם היגוי אקטיבי המסייע להתחמק מצרות על הכביש ולהימנע מתאונת דרכים. כך למשל, במקרה ורכב עצר פתאומית בנסיעה בכביש מהיר, במידה והנהג לא מזהה את הבעיה בזמן, ה- XC60 יפעל באופן אוטומטי ויציע עקיפה בטוחה של הרכב הנ"ל וחזרה לנתיב הנסיעה המקורי, תוך כדי התחשבות ברכב הנמצא ב-"שטח המת" במראת הצד, כדי למנוע תאונה איתו. המערכת הנ"ל תיכנס לפעולה אגב, רק אם מערכת הבלימה האוטונומית לא תוכל לבלום את הרכב בבטחה בזמן ובמרחק הנדרשים.  המערכת החדשה תפעל במהירויות של 60-140 קמ"ש, בהם התנגשות עשויה להיות קטלנית ליושבי הרכב.
תמונה ראשית :וולוו XC60 החדשה- Photo Credits: CarPix for CarScoops