וולוו XC90 החדשה 2015

וולוו XC90 החדשה מהווה לדברי היצרן את "ה- SUV הראשון שלא מתפשר בשום נושא", עם טכנולוגיה מובילה בתחום הבטיחות, לצד מנועי 2.0 ליטר חזקים וחסכוניים מבעבר ותא נוסעים עשיר במיוחד.

ששי כהן 27 באוג, 2014
וולוו XC90 החדשה

אחרי שלל טיזרים ומספר מכוניות קונספט שהוצגו בשלוש שנות פיתוח הדגם, נחשפה אמש וולוו XC90 החדשה שמחליפה את הדור הקודם של המכונית שהוצג לפני כ- 12 שנה. הדור החדש חשוב לא רק עבור ה- XC90, אלא גם עבור וולוו כולה, מכיוון שמייצג את הקו העתידי של החברה, אותו נראה בשנים הקרובות בדגמי וולוו החדשים.


לצד עיצוב מתקדם הכולל חזית בעיצוב חדש ואלגנטי, תמשיך המכונית להציע תא נוסעים מרווח ל-7 נוסעים, לצד אבזור ותחושת פאר טובים משמעותית מהדור היוצא. בתוך תא הנוסעים, מציע הרכב סביבת נהג בעלת עיצוב חדש, הכוללת בין השאר מסך מגע מרכזי השולט על מספר מערכות הרכב, ידית הילוכים זעירה ועיצוב מתגים בסגנון תכשיטים יוקרתיים לדברי החברה.

וולוו XC90 החדשה

וולוו XC90 החדשה


הדגם יוצע בשלב הראשון עם מנועי 2.0 ליטר בנזין ודיזל בהספקים של 190-225 כ"ס בדגמי הטורבו דיזל ו- 245-320 כ"ס בדגמי הטורבו בנזין. למנועים תשודך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה תהיה כפולה או קדמית בלבד לבחירה. לראשונה בתולדות הדגם, תוצע המכונית גם בגרסת פלאג-אין חסכונית המאפשרת לנסוע עד 40 ק"מ על חשמל בלבד.
בוולוו אשר שמו לעצמם מטרה להגיע ל- 0 הרוגים בתאונות דרכים עד שנת 2020, ממשיכים את החידושים בנושא הבטיחות ואל שלל מערכות הבטיחות המוכרות של החברה ובראשן ה- CITY SAFETY, יצטרפו מערכות נוספות ב- XC90 הכוללות בלימה עצמאית של הרכב גם תוך כדי פניה, מערכת המכינה את הרכב עם חשש לתאונה מתקרבת, חניות אוטומטיות במקביל ובניצב ועוד.
וולוו XC90 החדשה תיחשף רשמית לציבור בתערוכת פאריס בחודש אוקטובר ותגיע לשווקים ברבעון הראשון של 2015. לארץ עדיין לא ברור מתי תגיע המכונית.


וולוו XC90 החדשה

וולוו XC90 החדשה