חוגגים עצמאות 70 שנה: המכונית הכי ישראלית היא בכלל יפנית…

לא סובארו ליאונה, לא מיצובישי לנסר, לא מאזדה 3 ובטח לא סוסיתא… המכונית הנמכרת ביותר בכל הזמנים בישראל היא דווקא טויוטה קורולה, עם כ- 224,200 רכבים שנמכרו כאן מאז 1991, וגם הרכב הראשון שהורכב בישראל הינו מתוצרת טויוטה…

ששי כהן 16 באפר, 2018
טויוטה קורולה 1966 וקורולה 2017

איך אפשר לדבר על חגיגות עצמאות 70 שנה לישראל, מבלי להתייחס גם לשוק הרכב הישראלי? אז לאחר שהבאנו לכם את הסיפור של "פורד אסקורט הישראלית", הגיע הזמן לדבר גם על המכונית הנמכרת ביותר בישראל בכל הזמנים, הטוענת גם לכתר "המכונית הכי ישראלית" ויהיו כנראה לא מעט שיתווכחו על התואר הזה…



מנתונים שמפרסמת היום חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, בסקירה מיוחדת לקראת יום העצמאות ה- 70 למדינת ישראל, עולה כי טויוטה קורולה הינה המכונית הנמכרת ביותר בישראל בכל הזמנים, עם לא פחות מ- 224,200 רכבים שנמכרו כאן מאז החל שיווק הדגם עם תחילת שיווק דגמי טויוטה בישראל בשנת 1991. מה שמפתיע אולי לא פחות, הוא שקרוב ל – 186,000 רכבים מתוכם עדיין נעים על כבישי ישראל, כולל הקורולה הראשונה שנמכרה בארץ ולפני כשנתיים נרכשה חזרה ע"י היבואן לשימור כרכב אספנות…
לצידה של הקורולה מחזיקה טויוטה גם בכמה שיאים מקומיים עם דגמים נוספים, כאשר טויוטה לנד קרוזר הינו רכב השטח הנמכר ביותר בכל הזמנים בישראל, עם מכירות של למעלה מ- 23,000 רכבים. גם כאן שרידות הרכב מרשימה עם 95% מהדגמים שנמכרו כאן ב-15 שנים האחרונות שעדיין נעים על הכביש. טויוטה פריוס שהיתה לרכב ההיברידי הראשון ששווק בישראל, נחשבת גם לדגם ההיברידי הנמכר ביותר בארץ עד כה (יותר מ-20,000 מסירות), למרות שנראה שלפי קצב המכירות של יונדאי איוניק ההיברידית (המכונית הנמכרת ביותר מתחילת השנה), זה לא יימשך עוד לזמן רב. 

פרסומת ישנה לקורולה משנת 1993


 שיא ישראלי בקצב מכירות רכבים

בחודש פברואר 2017 טויוטה קבעה שיא ישראלי בקצב מכירות רכבים, עם מכירת 300 רכבי C-HR Toyota בתוך 58 דקות בלבד באמצעות אתר אונליין ייעודי, עוד לפני הגעת הרכבים לאולמות התצוגה.

טויוטה משמשת באופן רחב גם את השדרה המרכזית של רכבי המדינה. צי המשטרה הוא זה בו משמשות בכל רגע נתון הכי הרבה רכבי טויוטה עם למעלה מ- 2,500 רכבים של היצרנית היפנית ממגוון הדגמים.

הרכב הראשון שהורכב בישראל היה יפני…
מספר שנים לפני שהחל שיווק מותג הרכב היפני הראשון בישראל – סובארו בשנת 1967, פעלה טויוטה בישראל וזאת באמצעות חברת הבת "הינו" אשר הרכיבה בארץ אלפי רכבים החל משנת 1963. זה היה היצרן הראשון אשר הרכיב מכוניותיו בארץ. בין הרכבים: הינו קונטסה 900, שהורכבה במפעל "קייזר אילין" בחיפה וזכתה להצלחה מידית, עם מקום שלישי במסירות בשנת 1964 (אחרי החיפושית והפיאט 600) . דגם הקונטסה 1300 הורכב בישראל בין השנים 1964-1968 כאשר מרבית החלקים הגיעו מיפן. הוספת רדיו מסוג תדיראן אגב… עלתה בזמנו כ-250 לירות.

ידיעה על הרכבת קונטסה בישראל עיתון הבקר 1963


כעשור לאחר מכן, בשנות ה- 80 הגיעה לישראל דייהטסו, ששיתוף הפעולה שלה עם טויוטה החל עוד בסוף שנות ה- 60. מהלך חריג יחסית לאותם זמנים בשל החרם הערבי שהרחיק מכאן חברות רבות (כולל גם את טויוטה…). היבוא החל בשנת 1982 עם דגם הסופרמיני הפופולרי השרייד ודגם השרמנט, שהתבסס על דור קודם של טויוטה קורולה.