טויוטה אוונסיס 1.8 ליטר : מבחן דרכים

מכונית המנהלים הזולה בישראל : טויוטה אוונסיס זוכה למנוע 1.8 ליטר חסכוני וידידותי יותר לסביבה, אבזור משופר ותג מחיר של 147,500 ש"ח הנמוך בקבוצה. מה חסר?

ששי כהן 04 במרץ, 2016
טויוטה אוונסיס 2016

מספר חודשים לאחר שבחנו את טויוטה אוונסיס בגרסת 2.0 ליטר שזכתה לתואר " מכונית המנהלים הזולה בישראל", נחתו בארץ צמד מכוניות מנהלים חדשות מבית יונדאי וסקודה, שהציגו לצד דור חדש ומתקדם מבעבר, גם תג מחיר בסיסי של 160 אלף שקל, שגרם להתעוררות בסגמנט והפחתות מחיר חדות בדגמי המתחרות ( פיג'ו 508 ושברולט מאליבו ) לצד התעניינות גוברת בקטגוריה שאיבדה בשנים האחרונות את מרבית הלקוחות שלה בארץ לטובת רכבי הפנאי הפופולארים. בטויוטה מצידם, הבינו שכדי להציל את מכירות האוונסיס הוותיקה שהדור הנוכחי שלה הוצג כבר ב-2009, ומאז הספיקה לעבור 2 מתיחות פנים, יש צורך לחדש את הרלוונטיות שלה, וכך יצאו לאחרונה בשיווק גרסה מחודשת, המצוידת במנוע 1.8 ליטר חדש, אבזור משופר וחשוב יותר להצלחה, גם תג מחיר של 147,500 שקל, ההופך אותה שוב לזולה בסגמנט.

טויוטה אוונסיס 2016 - חזית מודרנית ונאה טויוטה אוונסיס 2016 – חזית מודרנית ונאה
למנהל הנבחר
בטויוטה מייעדים את האוונסיס המוזלת לא רק כמתחרה למכוניות המנהלים הקלאסיות, אלא גם כחלופה משודרגת בתוספת מחיר קלה, למכוניות כמו סקודה אוקטביה 1.4 ו- 1.8 ליטר, ופולקסווגן ג'טה 1.4 ליטר, שמוצעות כרכב צמוד ממקום העבודה למנהלים שונים, במקרים בהם מעדיפים קציני הרכב של החברות לצ'פר עובדים מסוימים מעבר למשפחתית רגילה, ועדיין מבלי שלהציע להם ג'יפון שמצטייר עדיין בחלק ממקומות העבודה כמשהו ראוותני ומושך אש וביקורת. האוונסיס המחודשת שללא ספק נאה, אלגנטית ומכובדת למראה, עדיין נראית בסופו של דבר כמשפחתית משודרגת ואיננה מושכת עניין כמו ג'יפון מודרני ממוצע, ובמקרים כאלו, זה עשוי לסייע לה במכירות. עם 4.75 מטר באורך המכונית, 1.81 מטר רוחב ותא מטען בנפח 509 ליטר גדול, מדובר ללא ספק במשפחתית גדולה, הכוללת את אפקט ההגעה הנדרש, אך בימינו, מה לעשות, נדרשת בהופעה גם גובה ותנוחת נהיגה גבוהה, ואת זה לצערה ולצערן של חברותיה לקבוצה, אין להן.
טויוטה אוונסיס 2016 - תא מטען מרווח בנפח 509 ליטר טויוטה אוונסיס 2016 – תא מטען מרווח בנפח 509 ליטר
תא נוסעים, אבזור
בתוך הקבינה, ימצא המנהל המצ'ופר תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים, אם כי עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ, הוא מציע מעט פחות מרווח מהמתחרות המודרניות שצמחו בממדים. לוח השעונים וקונסולת המכשירים המרכזית, מציעים אמנם פלסטיק באיכות גבוהה, כולל משטחי פלסטיק רכים למגע, איכות הרכבה גבוהה, הנדסת האנוש מצוינת וכל העסק הזה נראה שגם יחזיק מעמד ככה לאורך שנים, אך מנגד, האווירה מרגישה יותר כמו קורולה משודרגת ופחות כרכב מנהלים, וייתכן ושילוב החומרים הכהים תורם לאווירה הקודרת משהו, וגם דיפוני האלומיניום שפוזרו בחלל הנוסעים יתקשו לספק את האווירה המתבקשת. מעבר לכך, אבזור הרכב שודרג וכולל מעתה כסטנדרט: מערכת מולטימדיה מסוג Toyota Touch 2 עם מסך "8, מצלמת רוורס, דיבורית BT, חיישן אורות, כניסה לרכב והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים כפולת אזורים, מושבים יוקרתיים יותר עם ריפוד משולב אלקנטרה, קיפול מראות צד חשמלי, 6 כריות אוויר, ומבחוץ : חישוקי סגסוגת קלה ספורטיביים, פנסי ערפל קדמיים, ותאורת LED משולבת ביחידות התאורה הראשיות ובפנסים האחוריים. אבזור הבטיחות מתקשה עדיין לעשות צעד קדימה, אך רכב המבחן צויד במערכת המובילאיי הבטיחותית שמשפרת פלאים את בטיחות הנסיעה, ומוצעת בין השאר החודש ( מרץ 2016 ) במתנה לרוכשי הדגם.
טויוטה אוונסיס 2016 - תא נוסעים איכותי ומאובזר, אולם הצבעים הכהים מעניקים אווירה מעט קודרת טויוטה אוונסיס 2016 – תא נוסעים איכותי ומאובזר, אולם הצבעים הכהים מעניקים אווירה מעט קודרת
1,000 ש"ח לכל 1 כ"ס
מתחת למכסה המנוע, את מנוע ה- 2.0 ליטר המוכר 152 כ"ס, החליף מנוע 1.8 ליטר המפיק 147 כ"ס ב-6,400 סל"ד ומומנט מרבי של 18.4 קג"מ ב- 3,800 סל"ד, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. על הכביש מדובר ביחידת כח שקטה למדי העושה את המוטל עליה ללא כל בעיה, וגם תיבת ההילוכים האוטומטית רציפה, מציעה בעדכון הנוכחי שלה אופי נינוח יותר וקרוב יותר באופיו לתיבה אוטומטית פלנטרית. עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 10.4 שניות, הביצועים מעט פחות טובים ממנועי טורבו של חלק מהמתחרות, אולם מדובר בכל מקרה במכונית זריזה יחסית שללא ספק תספק את מרבית לקוחותיה. מעבר לכך, מדובר במנוע ידידותי יותר לסביבה, עם ציון ירוק 5 במקום 6 עד כה, בסעיף צריכת הדלק הפגינה האוונסיס 1.8 תצרוכת דלק של 11.7 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאי נהיגה מגוונים שכללו הרבה שעות פקקי תנועה, לצד נסיעות נינוחות בכביש המהיר.
טויוטה אוונסיס 2016 - העיצוב נותר נאה למרות שמדובר בדגם וותיק טויוטה אוונסיס 2016 – העיצוב נותר נאה למרות שמדובר בדגם וותיק
עם תג מחיר של 147,500 שקל זו כאמור מכונית המנהלים הזולה ביותר שמוצעת כרגע בארץ, המצמצמת יותר מתמיד את הפער בין משפחתית קלאסית מאובזרת היטב למכונית מנהלים. בטויוטה מדובר היה בצעד הכרחי אגב בהפחתת מחיר חדה לדגם, מכיוון שהמחיר הקודם היה נמוך רק ב-15,000 ש"ח מטויוטה קאמרי הממוצבת מעליו, מה שגרם לתמורה מעט בעייתית למחיר. בתמורה למחיר החדש, מציעה האוונסיס משפחתית גדולה ומאובזרת למדי, שמציעה נסיעה נעימה ונינוחה המגובה בתצרוכת דלק טובה ומוניטין אמינות מוכח, כאשר בסעיף החובה הביצועים טובים אך לא מרגשים ולמרות המחיר הנוח מבעבר, עדיין מרבית הלקוחות הפרטיים, יעדיפו ולא תמיד בצדק, לרכוש ג'יפון שיעניק להם בימינו קצת יותר כבוד בחניה.