טויוטה אוונסיס 2015 – מבחן דרכים

טויוטה אוונסיס זכתה לאחרונה למתיחת פנים מקיפה, המבטיחה שדרוג משמעותי של המראה, תא נוסעים חדש ואיכותי יותר והבטחה לנוחות וצריכת דלק טובים יותר. יצאנו לבדוק.

ששי כהן 31 ביול, 2015
טויוטה אוונסיס 2015

טויוטה אוונסיס הנוכחית כבר וותיקה למדי בעולם הרכב והדור הנוכחי שלה הוצג כבר ב-2009 ואף עבר מתיחת פנים בסוף 2011. יחד עם זאת, בטויוטה לא ממהרים להחליף את הדגם הוותיק בדגם חדש לחלוטין ומסתפקים שוב במתיחת פנים לדגם, אך הפעם משמעותית ומקיפה יותר, מתוך מטרה לחזק את מכירות הדגם מול המתחרים החדשים שדחקו אותו הרחק הרחק לאחור במכירות. בניגוד למרבית דגמי טויוטה המשווקים בארץ וממוקמים בצמרת המכירות של הסגמנט בו הם משחקים, האוונסיס מתקשה להתמודד מול המתחרות ומסתפקת עד כה מתחילת 2015 ב- 116 מסירות, רחוק מאוד ממובילות הקבוצה : מאזדה 6 שמסרה 807 יחידות, סקודה סופרב עם 529 מסירות וסובארו B4 החדשה שזינקה בזכות הדגם החדש למקום השלישי עם 410 מסירות. האם מתיחת הפנים המקיפה לאוונסיס 2015 תסייע לה לחזק משמעותית את המכירות? ימים יגידו.


טויוטה אוונסיס 2015-חזית חדשה וספורטיבית יותר

טויוטה אוונסיס 2015-חזית חדשה וספורטיבית יותר


נאה יותר למראה
בכל הנוגע להופעה החיצונית, מפגינה טויוטה אוונסיס המחודשת שיפור משמעותי בהופעה, עם חזית חדשה וספורטיבית יותר למראה, המיישרת קו עם שפת העיצוב הנוכחית של טויוטה, ומקנה לרכב הופעה יותר נאה, עם תוספת הכרחית של תאורת LED לפנסי החזית המסייעים למראה המודרני. בצידי הרכב שומרת המכונית על המראה המוכר, ומאחור זוכה חלקה האחורי של המכונית לעיצוב מחודש הכולל גם הוא יחידות תאורה מעודכנות ונאות. שינויי העיצוב מסייעים גם להגדלת אורך המכונית ב-4 ס"מ ל- 4.71 מטר, לצד רוחב של 1.81 מטר, בסיס גלגלים של 270 ס"מ וגובה של 1.48 מטר שנותרו ללא שינוי, ומציעים משפחתית מרווחת לחמישה נוסעים, לצד תא מטען נדיב בנפח 509 ליטר.
טויוטה אוונסיס 2015 - תא נוסעים חדש ואיכותי אולם גוונים כהים פוגעים בתחושת היוקרה

טויוטה אוונסיס 2015 – תא נוסעים חדש ואיכותי אולם גוונים כהים פוגעים בתחושת היוקרה


תא הנוסעים איכותי
כניסה לתא הנוסעים חושפת עיצוב חדש לסביבת הנהג והנוסעים עם דשבורד חדש ומודרני למראה, וקפיצת מדרגה בכל הנוגע לאיכות החומרים וההרכבה. יחד עם זאת, האווירה הכהה מעט פוגמת בתחושת היוקרה אותה מנסה האוונסיס המחודשת להעביר, ונראה ששילוב של גוונים בהירים יותר יכל לתרום להרגשה הנדרשת ממכונית מנהלים. אבזור הרכב כולל מעתה גם את מערכת המולטימדיה החדשה מסוג Toyota Touch 2 הכוללת : מסך מגע "8, דיבורית מקורית נשלטת מההגה, מצלמת רוורס איכותית ומידע על בקרת האקלים המפוצלת, מחשב הדרך ותפעול הרדיו ויציאות ה- USB וה- AUX. לצד אלה, מצוידת המכונית גם במראות מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט וחישוקי סגסוגת קלה. האבזור הבטיחותי כולל 7 כריות אוויר, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים ומערכת EBS – להתראה לבלימת חירום. חבל רק שמדובר באבזור המקביל למכונית משפחתית מאובזרת. בהחלט היינו מצפים ממכונית מנהלים לקצת יותר אבזור כמו התנעה ללא מפתח, פתחי יציאת מיזוג ליושבים מאחור ומערכות בטיחות מתקדמות כמו שהיא מוצעת איתם באירופה.
טויוטה אוונסיס 2015 - תא מטען נדיב בנפח 509 ליטר

טויוטה אוונסיס 2015 – תא מטען נדיב בנפח 509 ליטר


לא ספורטיבית בביצועים, אך יותר חסכונית וידידותית לסביבה
טויוטה אוונסיס המחודשת מוצעת עם אותו מנוע בנזין מוכר בנפח 2.0 ליטר, המפיק 152 כ"ס ב-6,200 סל"ד ומומנט מרבי של 20 קג"מ ב- 3,800 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. למרות ביצועים זהים לדגם היוצא עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 10 שניות ומהירות מרבית של 205 קמ"ש, יחידת הכח עברה שדרוג בדגם המחודש עם התאמה לדרישות זיהום האוויר יורו 6, המסייעות לפליטת מזהמים נמוכה יותר ודרגת זיהום אוויר 6 במקום 9 עד כה, לצד צריכת דלק שפחתה ב-4%. על הכביש, מציעה האוונסיס התנהלות נינוחה ושקטה ( עם שיפור מוחשי בבידוד תא הנוסעים מרעשי חוץ ומנוע ), ורק לחיצה בריאה על דוושת הבנזין תגרום לחדירת רעשי מנוע לתא הנוסעים, לא מעט עקב אופי הגיר הרציף. בדגם המחודש, עבר הגיר הרציף שדרוג, המנסה להציע אופי הדומה יותר להתנהגות גיר אוטומטי פלנטרי, ומסייע לנהיגה נעימה יותר. בסעיף נוחות הנסיעה, בוצעו שיפורים הן במתלה הקדמי והן במתלה האחורי, ומדובר בסה"כ במכונית מעט פחות נוקשה מהדור היוצא, אם כי עדיין לא ברמה של האירופאיות המובילות. את ההבטחה לצריכת דלק משופרת, קיבלנו בתחנת הדלק עם תוצאה נאה של 12 ק"מ לליטר בממוצע, בשלושה ימי מבחן שכללו בעיקר נסיעות לא מאומצות.
טויוטה אוונסיס 2015- ללא שינוי מהצד, אך עדיין מודרנית למראה

טויוטה אוונסיס 2015- ללא שינוי מהצד, אך עדיין מודרנית למראה


שווה את הכסף?
טויוטה אוונסיס 2015 מציעה הופעה חיצונית משודרגת ונאה, תא נוסעים חדש ואיכותי מקודמו ושיפור בנוחות ובצריכת הדלק. לצד אלה, ביצועי הרכב אינם יותר טובים ממשפחתית ממוצעת, האבזור מעט קמצני ביחס לצפוי ממכונית מנהלים והיינו מצפים לראות גם יותר אבזור בטיחותי מתקדם. יחד עם זאת, מחיר טויוטה אוונסיס נותר ללא שינוי למרות השדרוגים ועומד על 163,900 ש"ח, ההופכים אותה למכונית המנהלים הזולה ביותר בארץ לעת עתה. אם תוסיפו לכך את מוניטין האמינות המוכח של הדגם, שכיכב אשתקד עם סקר שביעות הרצון שערך מכון המחקר J.D. Power, שטוען שבעלי טויוטה אוונסיס הם המרוצים ביותר בשוק הרכב הגדול באירופה ( גרמניה ), האוונסיס בהחלט יכולה להיות אופציה בבחירת רכב המנהלים הבא שלכם, אם נותרתם מאלו שעדיין מעריכים את יכולות מכוניות המנהלים על רכבי הפנאי השונים שגנבו להם את הלקוחות בשנים האחרונות.