טויוטה אוריס סטיישן במבחן דרכים ארוך טווח

טויוטה אוריס סטיישן היברידית מצטרפת אלינו למבחן דרכים ארוך טווח, בו תצטרך לשכנע אותנו שהיא לא רק חסכונית, אלא גם אמינה, נוחה ושימושית למשפחה.

ששי כהן 09 באוק, 2014
טויוטה אוריס סטיישן

בדיוק שנתיים לאחר שנחשפה בתערוכת פאריס 2012, ו- 9 חודשים לאחר שהושקה בארץ, מצטרפת טויוטה אוריס סטיישן היברידית לקטגוריית מבחנים ארוכי טווח של WHEEL. הדגם אשר מבטיח להיות מכונית הסטיישן הכי חסכונית בארץ, ילווה אותנו תקופה ארוכה וככל הנראה יותר מ- 100 אלף ק"מ, בו נעמוד על אמינותו, צריכת הדלק שלו, השימושיות, מחירי הטיפולים ועוד.



למרות הפופולריות העצומה בהם זוכים דגמי הסטיישן השונים בארץ בשנים האחרונות, עדיין רוב היבואנים מסרבים להצמיד לדגם את המילה " סטיישן " ומסתפקים בכל מיני שמות תחליפיים שלדעתם יגרמו למכונית תדמית טובה יותר משל מכונית סטיישן שזוהתה בעבר הרחוק ( עשרות שנים אחורה ) כמכונית של בעלי מקצוע חופשיים ובראשם האינסטלטורים. במקרה של טויוטה, זאת כמובן לא מכונית סטיישן אלא " טויוטה אוריס TS " או אף במקרה שלנו, בו לקחנו את הדגם המאובזר עם גג הזכוכית הפנורמי- " טויוטה אוריס TS SKY VIEW ". באמת מרשים מאוד, אבל אני מעדיף פשוט אוריס סטיישן.

טויוטה אוריס סטיישן

טויוטה אוריס סטיישן


ב- 9 החודשים הראשונים של 2014 עלו לכביש כ- 1,912 מדגמי טויוטה אוריס, כאשר 1,646 מהם הינם מהגרסה ההיברידית החסכונית במיוחד. בטויוטה מצהירים שהביקוש לדגמים היברידים נמצא בעליה מתמדת על חשבון דגמי הבנזין הרגילים, ובמקרה של האוריס, כ- 6,000 ש"ח הפרש בין הדגם הרגיל להיברידי בהחלט מניידים את הלקוחות לגרסה החסכונית. יחד עם זאת, במקרה של האוריס סטיישן ( סליחה- TS ), מדובר רק בגרסה הברידית וממנה עלו לכביש עד כה כ- 796 עותקים, רובם מדגם ה- SKY VIEW המאובזר בגג הפנורמי.
טויוטה אוריס סטיישן

טויוטה אוריס סטיישן


טויוטה אוריס סטיישן מצוידת ביחידה היברידית הכוללת מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי בעלי הספק כולל של 136 כ"ס. למרות הסוללות שפוגעות מסורתית ברכבים היברידים בנפח תא המטען, במקרה של האוריס סטיישן, מדובר בתא מטען נדיב בעל קיבולת של 530 ליטר שאמור לתרום לשימושיות טובה בחיי היום יום לצד תצרוכת דלק מצוינת של 25.6 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן. את מבחן הדרכים שעשינו לה לפני מספר חודשים, היא סיימה עם צריכת דלק של 18 ק"מ לליטר בממוצע בפועל, נתון שנחשב למרשים למדי. מה יקרה לה במבחן ארוך הטווח שמצמידים אותה לנהג שקיבל אותה ממקום העבודה, וענייני צריכת הדלק לא באמת עומדים בראש סדרי העדיפויות שלו? נדע בעתיד שנדווח לכם מעת לעת. בכל מקרה יהיה כנראה מעניין.
ומכיוון שלא מדובר כאן במבחן דרכים רגיל, אז את מבחן הדרכים הרגיל שעשינו לטויוטה אוריס סטיישן תוכלו לקרוא בקישור המצורף ולהתרשם גם מכל מיני דברים שמסביב שמצליחים להבין מהרכב בשלושה ימים של התרשמות.
קישור : טויוטה אוריס סטיישן מבחן דרכים
ת.ז
דגם: טויוטה אוריס סטיישן TS
רמת גימור: SKY VIEW
שנת ייצור: 2014
עליה לכביש: 5/10/14
ק"מ קבלה: 43