טויוטה אוריס סטיישן מבחן דרכים

מכונית הסטיישן הכי חסכונית בישראל: טויוטה אוריס סטיישן ההיברידית מציעה חבילה משפחתית מגובשת ונעימה שתחסוך לכם הרבה כסף בתחנת הדלק.

ששי כהן 21 ביונ, 2014
טויוטה אוריס סטיישן ( wheel )

רק לא סטיישן
מכוניות סטיישן, הם אחד הלהיטים כיום בקרב מקבלי מכונית צמודה ממקום העבודה, וגם חמש שנים לאחר שהחלה שוב מהפכת הסטיישנים בארץ והדגמים השונים הפכו להיות מאוד פופולרים ומקובלים במחוזותינו, עדיין משום מה, היבואנים מעדיפים שלא להגיד בפומבי שיש להם מכונית כזאת. בקיה ימכרו לכם ספורטוואגן, בהונדה טורר, ביונדאי קרוס וואגן, ברנו אסטייט, בסקודה קומבי או ספייס, ובסיאט FLOW. לאחרונה גם לטויוטה יש מכונית כזאת, אבל לא חלילה סטיישן, אלא TS SKYVIEW AURIS – שם מפוצץ שאם תחפשו במילון אבן שושן פירוש, תמצאו את טויוטה אוריס סטיישן. מה מיוחד בה לעומת כל המתחרות? החיסכון בדלק. האוריס סטיישן, סליחה TS SKYVIEW מתהדרת בנתוני צריכת דלק הטובים בקטגוריה העומדים על 25.6 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני יצרן, בזכות היותה למכונית הסטיישן ההיברידית היחידה בקטגוריה. נשמע מרשים מאוד, אז יצאנו לבדוק.


טויוטה אוריס סטיישן ( wheel )

טויוטה אוריס סטיישן ( wheel )


בכל הנוגע להופעה החיצונית, ממשיכה האוריס TS את ההופעה הנאה של גרסת ההאצ'בק, עם עיצוב אטרקטיבי ומושך שללא ספק נחשב לאחד היפים בקטגוריה. כצפוי, גרסת הסטיישן ארוכה יותר מגרסת ההאצ'בק ועומדת על 4.56 מטר ( 28.5+ ס"מ ), לצד רוחב של 1.76 מטר. למרות תחושה של מכונית נמוכה יחסית, עם גג ארוך שמסתיים עם דלת תא מטען נמוכה למדי, מימד הגובה דווקא אינו חורג מהממוצע לקטגוריה עם 1.475 מטר. בסיס הגלגלים על הנייר, איננו מרשים עם 260 ס"מ, אך במציאות מצליחה האוריס סטיישן לספק מרווח מספק לחמישה נוסעים, והרצפה השטוחה בספסל האחורי תורמת בהחלט בנושא. נפח תא המטען מרשים ביותר ובמיוחד ביחס למכונית היברידית המצוידת בסוללות, ועומד על 530 ליטר מהגדולים בקטגוריה וללא וויתור על גלגל רזרבי.
טויוטה אוריס סטיישן ( wheel )

טויוטה אוריס סטיישן ( wheel )


בתוך הקבינה
בתוך תא הנוסעים, סביבת הנהג נעימה מאוד, עדכנית ומוצלחת ואף נהנית ממראה הייטקי משהו עם ידית הילוכים זעירה ושלל מתגים לשליטה על המערכת ההיברידית. איכות החומרים גבוהה וכך גם איכות ההרכבה, אך יחד עם זאת, הצבע הכהה השולט יוצר אווירה מעט קודרת. האוריס TS משווקת ברמת גימור אחת ועשירה הכוללת כסטנדרט: מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית, מערכת שמע TOYOTA TOUCH מקורית עם מסך מגע "6.1 הכולל גם דיבורית מקורית ומצלמת רוורס. עוד בתפריט :התנעה ללא מפתח, מחשב דרך, 7 כריות אוויר, תאורת LED קדמית ואחורית, שמשות אחוריות כהות, חישוקי סגסוגת קלה, מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית, ספויילר אחורי, הגה בציפוי עור, וגג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי. אם תקבלו את הרכב ממקום העבודה, יש סיכוי שתקבלו גרסה נטולת גג זכוכית ושמשות כהות כמו במקרה של עובדי אלביט שזכו לדגם מקוצץ באבזור ייחודי להם…
טויוטה אוריס סטיישן

טויוטה אוריס סטיישן


על הכביש
כצפוי ממכונית היברידית , השהות באוריס סטיישן נעימה מאוד. היציאה מהמקום שקטה במיוחד הודות למערכת החשמלית המאפשרת לנוע עד 40 ומשהו קמ"ש על גבי החשמל בלבד, והצטרפות מנוע הבנזין לפעולה חלקה מאוד וכמעט אינה מורגשת. יחד עם זאת, לחיצה בריאה על דוושת הבנזין ושילוב תיבת הילוכים רציפה, מניבים רעש מוחשי בתא הנוסעים שפוחת ככל שהמהירות עולה והלחיצה מתעדנת. אם תמנעו מנהיגה אגרסיבית וניסיון לסחוט ביצועים שלא לשם מכוונת המכונית, תספק האוריס שקט מופתי בתא הנוסעים עם בידוד רעשים מצוין הן מרעשי מנוע והן מרעשי חוץ וללא ספק תהיה המכונית השקטה בקטגוריה. האוריס החדשה שפותחה במיוחד עבור השוק האירופאי, מספקת התנהגות כביש ונוחות טובים מהממוצע לתוצרת המזרח, עם כיול מתלים מוצלח המספק נוחות טובה ברוב תנאי הדרך. למרות היותה מכונית המכוונת לחיסכון בדלק, יחידת הכח ההיברידית המשלבת מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי, מספקת הספק כולל של 136 כ"ס ומאפשרת ביצועים שיספקו בהחלט את מרבית הלקוחות בחיי היום יום, עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 11.2 שניות ומהירות מרבית של 175 קמ"ש.
טויוטה אוריס סטיישן ( wheel )

טויוטה אוריס סטיישן ( wheel )


אבל מי שרוכש בסופו של דבר מכונית כזאת, מעוניין בחיסכון בדלק. אז את נתוני היצרן המדברים על 25.6 ק"מ לליטר, לא שחזרנו בימי המבחן, אולם נתונים של 20 ק"מ לליטר במציאות, בהחלט אפשריים וניתנים לביצוע בפועל, אם תקפידו על נהיגה לפי כללי החיסכון והאוריס אף תעזור לכם לבצע זאת עם שלל תצוגות במסך הרכב שיעודדו אתכם לנהוג בצורה חסכונית. את ימי המבחן שלנו עם נהיגה לא תמיד לפי כללי החיסכון, סיימה המכונית עם נתון מצוין של 18 ק"מ לליטר. את המכונית אגב, החזרנו ליבואן לאחר שעברנו 263 ק"מ ורבע מיכל דלק בסה"כ שבוזבז, מה שמאפשר ככל הנראה לנהג הנוסע לפי כללי החיסכון בדלק להשיג כ- 1,000 ק"מ על מיכל דלק בודד.
טויוטה אוריס סטיישן ( wheel )

טויוטה אוריס סטיישן ( wheel )


יקרה אך הכי חסכונית בדלק
אל השוק הצפוף של מכוניות הסטיישן בישראל כיום, הצטרפה טויוטה אוריס הייבריד סטיישן עם תג מחיר גבוה משמעותית מהממוצע, העומד על 139,900 ש"ח וגבוה ב- 10,000 ש"ח בממוצע מהמתחרות המובילות את המכירות ( יונדאי I30CW ופורד פוקוס סטיישן ). במחיר הנ"ל, היא לא תהפוך לפופולרית במיוחד בקרב ציי הרכב ( למרות הטבת מס לעובד והחיסכון הניכר בדלק למעסיק ), אך בקרב לקוחות פרטיים נראה שיש כאן מתכון מנצח עם הופעה חיצונית מפתה, אבזור ובטיחות מושלמים, תצרוכת דלק מעולה ומוניטין אמינות של טויוטה, שיבטיח פחות כאבי ראש במוסכים וכנראה שמירת ערך וסחירות טובים בעתיד.