טויוטה אוריס 1.2 ליטר טורבו

טויוטה אוריס המחודשת נחשפה בתערוכת ז'נבה ותוצע בהמשך השנה גם עם מנוע טורבו 1.2 ליטר 116 כ"ס שיציע תצרוכת דלק ממוצעת של 21.7 ק"מ לליטר.

ששי כהן 05 במרץ, 2015
טויוטה אוריס 2015-צילום Drew Phillips- AUTO BLOG

שבועיים לאחר שפרסמה טויוטה תמונות ראשונות וכמעט ללא פרטים למתיחת הפנים של הטויוטה אוריס, נחשף הדגם המחודש בתערוכת ז'נבה ועימו פרטים נוספים. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מעדכנת קלות טויוטה את הדגם ( כולל גרסת הסטיישן ), עם חזית מחודשת הכוללת יחידות תאורה בעיצוב חדש, פגוש וגריל מחודשים, המקנים לרכב הופעה מעט יותר ספורטיבית ונאה למראה. בנוסף, תוצע המכונית עם חישוקי גלגלים קלים בעיצוב חדש ועדכון קל לתא הנוסעים הכולל בקרת אקלים דיגיטלית חדשה, עדכונים קוסמטיים, ריפודי מושבים בעיצוב חדש והבטחה לשיפור באיכות החומרים והאבזור.



שינוי משמעותי יותר עבור הדגם, נרשם מתחת למכסה המנוע, שם אל מנוע ה- 1.6 ליטר 132 כ"ס המוכר, מצטרף מנוע טורבו 1.2 ליטר 116 כ"ס ו-18.8 קג"מ ב-1,500 סל"ד, שיוצע בשילוב לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית רציפה עם 7 הילוכים. עם המנוע החדש מציעה האוריס תאוצה תוך 10.1 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 200 קמ"ש, לצד נתוני תצרוכת דלק נאים עם הצהרת יצרן על 21.3 ק"מ לליטר בממוצע בגרסה הידנית ו-21.7 ק"מ לליטר בגרסה האוטומטית. הגרסה ההיברידית תוצע עם אותה יחידת כח מוכרת בנפח 1.8 ליטר שמפיקה יחד עם המנוע החשמלי 136 כ"ס.

טויוטה אוריס 2015-צילום Drew Phillips- AUTO BLOG

טויוטה אוריס 2015-צילום Drew Phillips- AUTO BLOG


בטויוטה מעריכים שהדגם ההיברידי שנחשב למבוקש ביותר באירופה ומחזיק ב-50% ממכירות האוריס, ימשיך להיות הדגם המבוקש ביותר ואף מכירותיו ימשיכו לעלות על חשבון דגמי הדיזל והבנזין. בשנה החולפת היתה האוריס הייבריד למכונית ההיברידית הנמכרת ביותר באירופה. מעבר לכך, מבטיחים בטויוטה אופציה לאבזור בטיחותי משופר עם מערכת המכינה את הרכב לקראת תאונה, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה ומערכת אוטומטית המחליפה את אורות הדרך בהתאם לתנאים המתבקשים.
טויוטה אוריס 2015 תגיע לישראל ברבעון השלישי של השנה.