טויוטה אייגו 2016 – מבחן דרכים

לאחר היעדרות קצרה מהשוק, חוזרת טויוטה אייגו לישראל עם עיצוב חדש ונאה, אבזור נדיב, שלל אופציות לעיצוב אישי ויחידת כח חסכונית בדלק, אך במחיר גבוה יחסית למתחרות.

ששי כהן 08 בינו, 2016
טויוטה אייגו 2016

4 שנים לאחר שנחתה בארץ לראשונה טויוטה אייגו, מכונית המיני של טויוטה המהווה צלע שלישית בפרויקט המשותף של פיג'ו-סיטרואן וטויוטה, נחתה השבוע בארץ טויוטה אייגו 2016 החדשה, באיחור ניכר מהצפוי ויותר משנה לאחר שהחל שיווק אחיותיה התאומות לפרויקט פיג'ו 108 וסיטרואן C1 החדשות. בטויוטה מתגאים שהאייגו החדשה היתה למכונית השישית הנמכרת ביותר בסגמנט המיני באירופה ב-2015, כאשר באופן מפתיע עקפה אפילו את אחיותיה התאומות מבית פיג'ו וסיטרואן במכירות בשוק האירופאי הביתי שלהן, למרות שבפועל הטויוטה היא מכונית אירופאית לכל דבר ומיוצרת על אותו פס ייצור במפעל המשותף בצ'כיה. כעת היא נוחתת בישראל הישר לסגמנט המיני שריכז אשתקד יותר מ-28,300 מסירות ואחז בנתח שוק של 12% מכלל מכירות הרכב החדש. לשמחתם של קיה פיקנטו ויונדאי I10 שמסרו אשתקד קרוב ל-20 אלף! מכוניות יחדיו, ליבואנית טויוטה אין כוונות להשתלט גם על הסגמנט הזה, וצפי היבואן עומד על כ-600 מכוניות בלבד בשנת 2016.

טויוטה אייגו 2016- מהיפות בקטגוריה טויוטה אייגו 2016- מהיפות בקטגוריה
אקס פקטור
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, נהנית האייגו החדשה מעיצוב הנאה מבין שלושת מכוניות הפרויקט, עם חזית הכוללת "X" גדול הכולל בעיצובו את יחידות התאורה הראשיות ותאורת LED ליום, באופן שנראה מצוין במציאות ואפילו משך מבטים. בניגוד לשלל מכוניות מיני שצומחות בממדים עם השנים, שומרת האייגו על מידות כמעט זהות לדגם היוצא, עם 3.45 מטר באורך, 1.61 מטר רוחב, 1.46 מטר גובה ובסיס גלגלים של 234 ס"מ, המספקים תא לארבעה נוסעים בלבד, כאשר המרווח ליושבים מלפנים מצוין, אך מאחור מתאים בעיקר לשני ילדים קטנים, עם ספסל קטן וצפוף יחסית וללא אפשרות לפתוח חלונות אחוריים באופן רגיל, אלא בהטיה קלה כלפי חוץ כמו במכוניות קופה לאיוורור קל. בסעיף השימושיות, רושמת האייגו צמיחה קלה בנפח תא המטען ל-168 ליטר, שמספיק בהחלט לזוגות צעירים או כרכב שני בבית, אך לא למשפחות ממוצעות.
טויוטה אייגו 2016 - תא מטען צנוע, אך בקיפול המושבים האחוריים הצלחנו להעמיס שידה 1.8 מטר מאיקאה! טויוטה אייגו 2016 – תא מטען צנוע, אך בקיפול המושבים האחוריים הצלחנו להעמיס שידה באורך 1.7 מטר מאיקאה!
תא נוסעים מאובזר וצבעוני
בעוד שבעיצוב החיצוני נהנית האייגו מעיצוב שונה מאחיותיה לפרויקט, בתוך תא הנוסעים מציעה המכונית את אותה סביבת נהג ונוסעים מוכרת מדגמי פיג'ו וסיטרואן, המציעה סביבת נהג מודרנית, הכוללת לוח שעונים בעל עיצוב מודרני וצעיר, מערכת מולטימדיה מקורית וסטנדרטית הכוללת מסך מגע "7, מצלמה אחורית, דיבורית BT, וחיבורי USB ו- AUX. תפעול המערכת מצוין ומאוד ידידותי למשתמש, למרות שאין תמיכה בעברית. לצד אלה, מצוידת המכונית בכיוון מראות חשמלי, מחשב דרך, הגה בציפוי עור, פדאלים להעברת הילוכים מההגה ( בדגם האוטומטי ), שליטה מההגה על מערכת השמע והדיבורית, חישוקי "15 קלים ובצד הבטיחותי: 6 כריות אוויר, מערכת לניתור לחץ אוויר בצמיגים ומערכת מובילאיי הבטיחותית שתוענק במתנה לרוכשים בתקופת ההשקה. במבחן הריסוק האירופאי, זכתה האייגו בארבעה כוכבי ריסוק שנחשבים לציון טוב לסגמנט.
טויוטה אייגו 2016- תא נוסעים צעיר ומאובזר כסטנדרט טויוטה אייגו 2016- תא נוסעים צעיר ומאובזר כסטנדרט
מעבר לאבזור הנדיב, מציעה האייגו לראשונה שלל אפשרויות התאמה אישית עם אפשרות בחירה מתוך מגוון צבעים לצורת ה- X בחזית, פסי קישוט לרוחב הפגוש הקדמי והאחורי ודלתות הצד, ובתוך תא הנוסעים, אפשרות בחירת צבעים למסגרות פתחי המיזוג, הפאנל המרכזי ומסגרת הדשבורד המעניקים לרכב אופי צעיר והתאמה אישית.
טויוטה אייגו 2016 - מידות קטנות הנוחות לתמרון עירוני וביצוע חניות טויוטה אייגו 2016 – מידות קטנות הנוחות לתמרון עירוני וביצוע חניות
על הכביש
טויוטה אייגו משווקת עם אותה יחידת כח מוכרת מהדגם היוצא, שעברה עדכונים שונים. בחזית שוכן מנוע בנזין 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, המפיק 69 כ"ס ומומנט מרבי של 9.7 קג"מ המתקבל ב-4,300 סל"ד, המוצע בשילוב לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית-רובוטית עם מצמד בודד שצפויה להיות המבוקשת ביותר בארץ ואותה קיבלנו למבחן. בפועל, למרות ההספק הצנוע ונתוני תאוצה לא מרשימים עם 15.5 שניות ל-100 קמ"ש, מדובר ברכב שמרגיש זריז מהנתונים הרשמיים, לא מעט הודות למשקל עצמי של 860 ק"ג, המאפשר לו כושר תנועה עירוני משביע רצון וללא בעיה להשתלב גם בקצב המקובל בכביש המהיר. בנוגע לגיר הרובוטי שהישראלים לא ממש מתלהבים ממנו, מדובר בתיבה מעודכנת שעברה שלל עדכונים טכניים בדור החדש במטרה להחליק את החלפות ההילוכים ולסייע לנסיעה נעימה יותר. בפועל על הכביש, נהגים אשר אינם חיים מתאוצה מרמזור לרמזור ואינם מחפשים אחר תאוצות וביצועים, יוכלו למצוא את התיבה הרובוטית כנעימה רוב הזמן ואפילו ניתן כמעט לשכוח שמדובר בתיבה רובוטית. עבור אלו שרומסים את דוושת הגז דרך קבע, נראה שאופי התיבה לא יתאים למבוקשם עם שלל העברות הילוכים קופצניות. באופן אישי, לנו ממש לא הפריע תפקוד תיבת ההילוכים. את החשש מזינוק בעליה ברכב רובוטי מהסוג הנ"ל פותרת מערכות לסיוע בזינוק בעליה שדואגת שהרכב לא ידרדר לאחור. מעבר לכך, מדובר במכונית רועשת יחסית, אך לא מעבר למקובל בסגמנט, ולמרות שיפורים שנעשו בבידוד הרכב מרעשי חוץ, הבידוד אינו מושלם ובעיקר תחת נהיגה לוחצת. בסעיף הנוחות, מספקת המכונית נוחות נסיעה ממוצעת לרכב מיני אופייני.
טויוטה אייגו 2016- למרות הצמיחה בנפח, הבאגאז' קטן יחסית ואינו יספק משפחות טויוטה אייגו 2016- למרות הצמיחה בנפח, הבאגאז' קטן יחסית ואינו יספק משפחות
צריכת דלק, זיהום אוויר
בסיום ימי המבחן, עמדה צריכת הדלק של האייגו על כ-16.9 ק"מ לליטר בממוצע, בנסיעות שכללו מגוון כבישים בין עירוניים ושלל נסיעות עירוניות בזבזניות, חלקן עם 3 אנשים ברכב. למרות שלא התקרבנו לנתונני היצרן המדווחים על 23.8 ק"מ לליטר, מדובר ללא ספק במכונית חסכונית למדי, שהיצמדות לכללי הנהיגה החסכונית תניב ללא ספק תוצאה משופרת. בסעיף איכות הסביבה, פליטת ה- CO2 עומדת בממוצע על 97 גרם לק"מ בלבד ולמכונית דרגת זיהום אוויר 3.
טויוטה אייגו 2016 טויוטה אייגו 2016- אותו אוטו, אותה איכות, לא אותו המותג, יותר כסף…
בעזרת השם
מחיר טויוטה אייגו 2016 החדשה נקבע על 69,900 ש"ח לדגם האוטומטי או 64,900 ש"ח לדגם הידני אשר גבוהים באלפי שקלים ממחירי פיג'ו 108 וסיטרואן C1 המיוצרות באותו המפעל וחולקות את אותם מכלולים מכאנים. בנוסף, מוצעת גם גרסת גג בד נפתח חשמלית במחיר החל מ- 69,900 ש"ח. לזכותה של האייגו עיצוב מפתה מהיפים בקטגוריה, אבזור עשיר כסטנדרט, יחידת כח חסכונית בדלק ואופי נסיעה נעים ואפילו כיפי ביחס למכונית מיני, כאשר לחובתה רק המחיר שגבוה מהמקובל בקבוצה כיום. אז מדוע לשלם עבורה מחיר הגבוה באלפי שקלים מהמתחרות התאומות וכמעט זהות? בטויוטה אומרים בפשטות: בעזרת השם: ובמקרה הזה מדובר על הסמל של טויוטה שמככב על הרכב ומוסיף לה בצד השיווקי בהיבט של אמינות ומוניטין סחירות ושמירת ערך. לדברי היבואן, דגמי 2012 במחירון לוי יצחק מוכיחים אפילו שמחיר האייגו ( מהדור היוצא ) גבוה עד 8,000 ש"ח מהאחיות התאומות…