טויוטה יאריס החדשה 2014 – מבחן דרכים

טויוטה יאריס החדשה זוכה להצהרת היצרן על "מתיחת הפנים המושקעת ביותר עד היום", ומבטיחה לצד שדרוגים נרחבים גם הנאה מנהיגה. יצאנו לבדוק.

ששי כהן 20 בספט, 2014
טויוטה יאריס החדשה-עיצוב אטרקטיבי מבעבר

מספר 2:
טויוטה יאריס, אחת ממכוניות הסופר-מיני הפופולריות ביותר בישראל בשנים האחרונות, זוכה למתיחת פנים מקיפה של אמצע החיים שאמורה להזריק רעננות לדגם מול המתחרות החדשות. הדור הנוכחי של היאריס ( דור 3 ), נחת בישראל בשנת 2012 וזכה לזינוק חסר תקדים במכירות לעומת הדור השני עם יותר מ-10,000 מכוניות שעלו לכביש עד כה, שהביאו את היאריס להיות הדגם השני הכי נמכר כיום בטויוטה בישראל.


טויוטה יאריס החדשה

טויוטה יאריס החדשה


מאז החל שיווק טויוטה יאריס בישראל בשנת 1999, עלו לכביש יותר מ- 24,000 מכוניות, ומתחילת השנה עומדת היאריס במקום הרביעי במכירות סגמנט B ( סופר-מיני ) כאשר מקדימות אותה מיצובישי ספייס סטאר, ניסאן מיקרה ויונדאי I20 שנמצאת בראש, אך בטויוטה מציינים שבעוד שרוב המכירות של האחרות מתרכזות בציי הרכב, כ- 80% ממכירות היאריס הולכות לשוק הפרטי, המציבות אותה לדעתן כמכונית הסופר-מיני הנמכרת ביותר בארץ בשוק הפרטי. מעבר לכך, הגרסה ההיברידית של היאריס שהצטרפה בדור הנוכחי, מתחזקת בעקביות מדי שנה והגיעה אשתקד ל- 22% מסך המכירות של הדגם בישראל.
מכירות טויוטה יאריס בישראל לאורך השנים- הדגם הרובוטי 2006-2011 פגע מהותית במכירות

מכירות טויוטה יאריס בישראל לאורך השנים- הדגם הרובוטי 2006-2011 פגע מהותית במכירות


יאריס דור 3.5
ברוח השיפור המתמיד שמלווה את טויוטה העולמית ( תרבות ה- KAIZEN ), החותרת לשיפור תהליכים וביצועים עם התחשבות גבוהה בדרישת הלקוחות, ניגשו בטויוטה לבצע את מתיחת הפנים לדגם. לדברי החברה, מאמצי השדרוג התרכזו בפידבקים שקיבלו מלקוחות היאריס והמפיצים בעולם, כדי לשפר את מה שהם הגדירו כחסר בדגם הנוכחי. התוצאה על פי החברה :  "מתיחת הפנים המושקעת ביותר עד היום" עם יותר מ-1,000 חלקים חדשים ברכב, והתמקדות בשתי נקודות תורפה עיקריות של הדגם: עיצוב חיצוני שמרני אשר התחבב בעיקר בקרב קהל מבוגר, והתנהגות כביש לא מלהיבה אשר מרחיקה לקוחות צעירים מהדגם. גם בישראל אגב, מודים שמדובר בדגם שיותר מ-50% מהמכירות שלו בוצעו ללקוחות מבוגרים. 
 
הופעה חיצונית
עיקר השינויים מבחינה עיצובית נוגע לחזית חדשה לרכב הכוללת מראה נועז משמעותית מהדגם היוצא, עם שבכה קדמית בעלת כונס אוויר גדול מימדים המתרחב כלפי מטה, ותוספת של תאורת LED אופנתית לדגם ( למעט בדגם הבסיסי), המשפרים מהותית את ההופעה החיצונית. השינויים בצידי הרכב קצת פחות מורגשים וכוללים בעיקר חישוקי גלגלים בעיצוב חדש, ובחלקה האחורי מתרכזת מתיחת הפנים בעיצוב מחודש ליחידות התאורה ולפגוש. מעבר לכך, המידות החיצוניות לא השתנו, ומדובר עדיין במכונית מרווחת יחסית לארבעה מבוגרים, שמסתפקת בתא מטען צנוע יחסית בנפח 286 ליטר.
טויוטה יאריס החדשה-תא מטען צנוע יחסית

טויוטה יאריס החדשה-תא מטען צנוע יחסית


תא נוסעים, אבזור
כניסה לתא הנוסעים, חושפת סביבת נוסעים מוכרת, אך בכל זאת שונה: קווי העיצוב העיקריים נותרו ברובם זהים, אולם לא מעט משטחים הוחלפו בחדשים, איכות החומרים שופרה וכך גם איכות ההרכבה. בטויוטה מצהירים על שדרוג ניכר גם של בידוד הרכב מרעשי חוץ המאפשרים נסיעה שקטה יותר. מעבר לכך, שודרג האבזור הסטנדרטי שכולל מעתה ( סוף סוף ) גם ארבעה חלונות חשמל במקום 2 עד כה. הדגם הנבחן, ברמת הגימור "SKY", צפוי להיות הפופולרי ביותר במכירות , וכולל גם: גג זכוכית פנורמי עם וילונות, מערכת מולטימדיה מסוג Toyota Touch 2 חדשה עם מסך מגע "7 השולט על מספר מערכות ברכב, דיבורית BT מקורית, מצלמת רוורס, תפעול הילוכים מפדאלים מאחורי ההגה, חישוקי גלגלים קלים, 7 כריות אוויר, הגה בציפוי עור ושמשות אחוריות מושחרות.  למען האמת, בנסיעות בכביש המהיר, הורגש חסרונה של מערכת בקרת שיוט, שללא ספק היתה מסייעת לנוחות.
טויוטה יאריס החדשה- תא נוסעים איכותי ומפנק

טויוטה יאריס החדשה- תא נוסעים איכותי ומפנק


יחידת כח
בחזיתה של היאריס שוכן אותו מנוע מוכר בנפח 1.3 ליטר המפיק 99 כ"ס ומומנט מרבי של 12.75 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם 7 הילוכים. על הכביש, בדומה לדגם היוצא, מדובר ביחידת כח המספקת ביצועים משכנעים בנהיגה יום יומית רגילה, ונעימה למדי כל עוד ולא מנסים לאתגר אותה יותר מדי. בדגם החדש מדווחת טויוטה על שדרוג ניכר בחווית הנהיגה, עם שיפורים שונים לשלדה, מערכת מתלים חדשה וכיול מחודש להגה, האמורים להפוך אותה למרגשת יותר לנהיגה, אז לקחנו אותה לכביש סדום ערד, כדי לנסות ולהבין האם מדובר ברכב שפונה גם לחובבי הנהיגה שבינכם.
טויוטה יאריס החדשה- מהנה יותר לנהיגה, אבל בהחלט לא ספורטיבית

טויוטה יאריס החדשה- מהנה יותר לנהיגה, אבל בהחלט לא ספורטיבית


על הכביש
בפועל על הכביש, מדובר אכן במכונית שקצת יותר מתקשרת עם הנהג, ואף מציעה יכולת מסוימת של הנאה כאשר הכבישים מתפתלים, ואפילו ללא ניתוק מוחלט של ההגה החשמלי מהנעשה על הכביש. יחד עם זאת, זאת בפירוש אינה מכונית בעלת אופי ספורטיבי, ועם נתוני תאוצה ל- 100 קמ"ש העומדים על 12.3 שניות, היא מסתפקת בביצועים ממוצעים למדי. בסופו של דבר היאריס מכוונת בעיקר לחיסכון בדלק, ואת זה היא ללא ספק עשתה עם 15 ק"מ לליטר בממוצע, שהשגנו במבחן שלא היה מאומץ מדי מבחינת לחיצה על הגז, אך גם עם ארבעה נוסעים ברכב, ואיזור הררי בחלקו של המבחן שלא תרם לחיסכון בדלק. מעבר לכך, מדובר במכונית אכן שקטה יותר לנסיעה, שרק בנסיונות לייצר ביצועים, הופכת לרועשת יחסית הודות לגיר האוטומטי הרציף.  נוחות הנסיעה השתפרה גם היא קלות לעומת הדגם היוצא, ומערכת המתלים החדשה פועלת טוב יותר מבעבר.
טויוטה יאריס החדשה-חסכונית בדלק עם 15 ק"מ לליטר בפועל

טויוטה יאריס החדשה-חסכונית בדלק עם 15 ק"מ לליטר בפועל


שווה את הכסף?
במחיר התחלתי של 101,900 ש"ח ליאריס האוטומטית החדשה, בדגם הערום יחסית המיועד בעיקר לציי רכב, ועד 107,900 ש"ח לדגם ה- SKY המאובזר שנבחן כאן, מבהירים בטויוטה שהם לא מצטרפים לעת עתה למלחמת המחירים שסיאט איביזה פתחה כאן לאחרונה. בטויוטה משוכנעים גם שמדובר בדגם איכותי וטוב מהממוצע ומעריכים שהלקוחות הפוטנציאלים יהיו מוכנים לשלם קצת יותר עבור החבילה הכוללת. גרסת ה- SKY המאובזרת ביותר אגב, זולה אף במעט מגרסת ה- TREND המאובזרת שיובאה לכאן בתחילת השנה לניסיון במחיר של 109 אלף ש"ח וכל 300 היחידות שלה נמכרו בתוך זמן קצר יחסית למרות המחיר הגבוה. בדגם החדש והמשודרג כמעט בכל היבט, בתוספת מוניטין האמינות והסחירות כמעט ללא תחרות בסגמנט, מדובר בשורה התחתונה ללא ספק באחת ממכוניות הסופר-מיני הטובות ביותר בארץ.