טויוטה יאריס היברידית בישראל

הטויוטה ההיברידית הזולה בישראל תציע צריכת דלק של 27 ק"מ לליטר בממוצע ופליטת CO2 נמוכה במיוחד . החל מ- 114,900 ש"ח חברת יוניון מוטורס , יבואנית טויוטה , השיקה הבוקר בת"א את טויוטה יאריס הייבריד HSD , הגרסה החסכונית והידידותית ביותר לסביבה במשפחת היאריס . הדגם החדש הינו הדגם ההיברידי השלישי של טויוטה בישראל ,…

ששי כהן 10 באוק, 2012
טויוטה יאריס היברידית

הטויוטה ההיברידית הזולה בישראל תציע צריכת דלק של 27 ק"מ לליטר בממוצע ופליטת CO2 נמוכה במיוחד . החל מ- 114,900 ש"ח

חברת יוניון מוטורס , יבואנית טויוטה , השיקה הבוקר בת"א את טויוטה יאריס הייבריד HSD , הגרסה החסכונית והידידותית ביותר לסביבה במשפחת היאריס . הדגם החדש הינו הדגם ההיברידי השלישי של טויוטה בישראל , ומצטרף לדגמי הפריוס והאוריס שמשווקים כאן בהצלחה . בטויוטה מעריכים שאחד מתוך 3 דגמי יאריס שימכרו בארץ יהיה היברידי ומצפים למסירות של 1,000 מכוניות היברידיות בשנת השיווק הראשונה של הדגם .

עד 29 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית !

היאריס ההיברידית משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר ( 74 כ"ס ) למנוע חשמלי המציע הספק של 60 כ"ס , אך מציעה בסופו של דבר הספק כולל של 100 כ"ס ( 1 כ"ס יותר מגרסת הבנזין הרגילה ) . ליחידת ההנעה משודכת תיבת הילוכים רציפה , המאפשרת לטענת טויוטה צריכת דלק מצוינת של 29 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית או 27 ק"מ לליטר במשולב בממוצע , ונתון פליטת CO2 מזערי של 85 גרם לק"מ , ההופך אותה למכונית ידידותית במיוחד לסביבה . עם יחידת הכח הנ"ל , מאיצה המכונית ל- 100 קמ"ש תוך 11.8 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 165 קמ"ש .
בדומה לדגמי ההייבריד האחרים של טויוטה , מאפשרת גם היאריס ההיברידית נסיעה על חשמל בלבד בתנועה עירונית , המסופק ממצברי הניקל מטאל של המערכת . בחברה מצהירים בנוסף, שהיחידה ההיברידית החדשה , מבוססת אמנם על המנוע של הפריוס דור 2 , אולם עבר מקצה שיפורים שכולל הפחתה של 20% במשקל ובסה"כ 42 ק"ג פחות !
טווח הנסיעה במצב EV MODE , בניצול המנוע החשמלי בלבד , עומד אגב על 2 ק"מ ובמהירות של עד 50 קמ"ש , מה שמאפשר תיאורטית לפחות , לנסוע נסיעות עירוניות קצרות ללא שימוש בבנזין בכלל וללא פליטת מזהמים כאשר המצברים מלאים .
טויוטה יאריס היברידית

טויוטה יאריס היברידית

בשונה מדגם היאריס הרגיל שמשווק כאן כמעט כשנה , זוכה היאריס ההיברידית לעיצוב מושך ואטרקטיבי יותר למראה בזכות חזית שונה הכוללת גריל בעיצוב חדש , כונס אוויר גדול מימדים ותאורת LED לפנסים הקדמיים . בצידי הרכב , צוידה המכונית בחישוקי גלגלים בעיצוב נאה , ומאחור נרשם עדכון לחלק האחורי כולל יחידות תאורה שקופות מבוססות פנסי LED . הדגם ההיברידי גם ארוך מעט ב- 20 מ"מ מהדגם הרגיל בעקבות שינוי בפגוש הקדמי . שאר המידות נותרו ללא שינוי , ואפילו נפח תא המטען נותר זהה למרות השימוש ביחידה ההיברידית והמצברים ועומד על 286 ליטר .
אבזור הרכב עשיר כסטנדרט וכולל בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים , 4 חלונות חשמל , מצלמת רוורס , דיבורית BT, מערכת שמע נשלטת מההגה עם מסך "6.1 , 7 כריות אוויר, מפתח חכם , התנעה בכפתור ועוד.
מחיר טויוטה יאריס היברידית נקבע על 114,900 ש"ח , מה שהוך אותה לזולה ב-3,000 ש"ח מהמתחרה הישירה הונדה ג'אז הייבריד . בטויוטה מציינים בנוסף , שלצד החיסכון בדלק , מציעה היאריס ההיברידית גם עלויות טיפולים נמוכות לאורך השנים בזכות היעדר אלטרנטור וכל רצועות המנוע אשר הוחלפו בהפעלה חשמלית . בנוסף , למרות שהיאריס איננה נחשבת לרכב פופולארי בחברות הליסינג , לקוחות אשר יבחרו בה בכל זאת , יהנו גם משווי שימוש ברכב נמוך יותר מכמעט כל סופרמיני אחרת בזכות ההטבה ההיברידית במס המזכה ב- 540 ש"ח מדי חודש.
טויוטה יאריס היברידית

טויוטה יאריס היברידית

 

עוד מחדשות רכב