טויוטה יאריס חוגגת 20 שנה במהדורה מיוחדת

טויוטה יאריס, המכונית הנמכרת ביותר של היצרן באירופה, חוגגת 20 שנה במהדורת " יאריס Y20" מעוצבת שתיחשף בתערוכת פאריס הקרובה.

ששי כהן 17 בספט, 2018

20 שנה לאחר שהוצגה לראשונה בתערוכת פאריס 1998, חוגגת טויוטה יאריס 20 שנה במהדורה מוגבלת העונה לשם "Y20" שתיחשף רשמית בתערוכת פאריס הקרובה באוקטובר.



היפנית הצרפתית
20 שנה לאחר שנחשפה לראשונה ו-3 דורות שחלפו מאז, לצד מספר מתיחות פנים, הפכה מכונית הסופר-מיני היפנית (בשורשים לפחות), למכונית הנמכרת ביותר של טויוטה באירופה, לא מעט הודות לכך שכל דגמי היאריס מיוצרים במפעל ההרכבה של טויוטה בצרפת. מי אמר שמכוניות צרפתיות לא אמינות…

טויוטה יאריס דור 1 בצביעת הזהב שאפיינה את הדגם

הדור הראשון של היאריס שהוצג ב-1998, החליף את דגם הסטארלט הוותיק והציג עיצוב מתקדם ונועז יחסית למקובל בקרב מכוניות הסופר-מיני ובוודאי עבור טויוטה השמרנית, כאשר לצידם של הדגמים הרגילים, הוצעה גם גרסת " T-Sport" ביצועיסטית ומהנה מאוד לנהיגה. הדור השני של היאריס שהוצג ב-2005, הציג כבר מראה שגרתי יותר ובארץ לא זכה להצלחה, בעיקר לנוכח ציודו בתיבת הילוכים רובוטית עם מצמד בודד, שהרחיקה את הלקוחות המסורתיים של הדגם. ב-2013 הוצג הדור השלישי והנוכחי של היאריס, שבינתיים הספיק כבר לעבור 2 מתיחות פנים מקיפות, ונחשב לאחד מדגמי הסופר-מיני המצליחים בישראל.

טויוטה יאריס דור 2

יאריס Y20
לרגל חגיגות ה-20 שנה, תחשוף בתערוכת פאריס הקרובה טויוטה גרסת מהדורה מוגבלת העונה לשם "Y20" הכוללת חבילת עיצוב מיוחדת ושינוי קל במפרט האבזור, כשעיקר השינויים מתרכז באופציה לצביעה חיצונית בצבע זהב, אותו הצבע שאפיין את הדור הראשון של היאריס, אך בצביעה דו-גוונית הכוללת גם גג , משקופים, גריל קדמי ומראות צד בצבע אפור כהה, לצד תיוג עם סמל "Y20" מאחור, אנטנת "סנפיר כריש" וחישוקי גלגלים קלים "16 בעיצוב ייחודי.

טויוטה יאריס Y20 בצביעת הזהב הנוסטלגית של הדור ה-1

בתוך תא הנוסעים תציע המכונית מושבים בריפוד שונה, צביעת אפור כהה מיוחדת לחלקים בלוח השעונים, הגה בעיצוב מיוחד ומולטימדיה חדשה עם תמיכה נרחבת יותר בסמארטפונים.
מאז תחילת 2018 עלו לכביש בישראל כ-3,900 מדגמי טויוטה יאריס, מהם כ-1,403 מכוניות מהגרסה ההיברידית.