טויוטה לנד קרוזר – מבחן דרכים

טויוטה לנד קרוזר נחת בארץ בגרסה מחודשת הכוללת מנוע דיזל חדש בנפח 2.8 ליטר ותיבת הילוכים חדשה 6 הילוכים. יצאנו לבדוק מה יש לו להציע.

ששי כהן 10 בספט, 2015
טויוטה לנד קרוזר 2015

אם חשבתם לרגע שכל הארץ מתמלאת בשנים האחרונות רק ברכבי פנאי עדינים ושכל שועלי השטח האמיתיים נכחדו כמעט לחלוטין בשנים האחרונות, הרשו לי להפנות אתכם לנתוני הרישוי של משרד התחבורה לחודשים ינואר- אוגוסט 2015, שם תופתעו ככל הנראה לגלות שישנה עדיין דרישה לרכבי שטח אמיתיים, כאלו כמו שהיו נפוצים כאן עד לפני קצת יותר מעשור, ולא סתם ביקוש, אפילו ביקוש חזק. טויוטה לנד קרוזר הוא דוגמא מצוינת לכך: למרות תג מחיר בסיסי של 300 אלף שקל ומראה קשוח עד מאיים למי שלא מורגל ברכבים מגודלים, מסתבר שמתחילת השנה עלו לכביש בישראל לא פחות מ-923 מדגמי הלנד קרוזר, רובם אגב מהדגם הארוך והיקר יותר ( 718 יחידות ) נתון המשאיר מאחור ג'יפונים כמו סקודה יטי, רנו קפצ'ור אופל מוקה ורבים אחרים. גם ביחס למתחרה הראשי שלו- מיצובישי פאג'רו, הוא מכר פי 3 רכבים. בחודש החולף זכה הלנד קרוזר לדגם מחודש הכולל יחידת כח חדשה בנפח 2.8 ליטר וגיר אוטומטי חדש. מה יש לו להציע? יצאנו לבדוק.



טויוטה לנד קרוזר 2015

טויוטה לנד קרוזר 2015


לנד קרוזר דור 4
הדור הנוכחי והרביעי של הלנד קרוזר, כבר וותיק למדי והוצג עוד בשנת 2009, אך עבר מתיחת פנים מקיפה בשנת 2014. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מציע הדגם עיצוב גדול ורבוע יחסית, עם חזית כוחנית ומלאה כרום, לטעמנו קצת יותר מדי, עם יחידות תאורה בולטות מלפנים ומאחור ומראה כללי מעט מגושם. יחד עם זאת, הכלי נבנה במיוחד עבור השטח ומציע מרכב חסון ועמיד, שללא ספק יאריך חיים גם אם יעשה חלק נכבד מחייו בשטח. מעבר לכך, מדובר בכלי רכב גדול למדי עם 4.78 מטר באורך, 1.89 מטר רוחב, 1.85 מטר גובה ובסיס גלגלים של 279 ס"מ, המציע תא נוסעים מרווח מאוד ל- 7 נוסעים, כאשר צמד המושבים בשורה השלישית יכול בהחלט לאכלס 2 מבוגרים בנוחות, כל עוד והם לא בעלי מידות מעל לממוצע. בסעיף השימושיות, נהנה הלנד קרוזר משפע תאי אחסון הפזורים בחלל הרכב, כולל תא אחסון מרכזי ( מתחת למשענות היד הקדמיות ) המציע נפח אחסון גדול ( בקבוק 1.5 ליטר יכנס בו ללא בעיה ) וכולל פתח מיזוג לקירור. למרות שטויוטה לא מספקת נתונים רשמיים על נפח תא המטען, בשימוש 5 מושבים לרשותכם תא מטען ענק שיאכלס בקלות את כל החפצים שלכם, אך בניצול כל 7 המושבים, נותר תא מטען פצפון שאינו מסוכל לאכלס מעבר ל-2-3 תיקי גב פשוטים. מעבר לכך, דלת תא המטען נוחה ונפתחת הצידה ( במקום למעלה ) ואף ישנה אופציה לפתוח רק את החלון האחורי ולא את כל הדלת.
טויוטה לנד קרוזר 2015- גדול ומרווח מאוד

טויוטה לנד קרוזר 2015- גדול ומרווח מאוד


תא נוסעים, אבזור
בתוך תא הנוסעים, מציע הלנד קרוזר סביבת נוסעים מרווחת ונעימה. איכות החומרים טובה וכך גם ההרכבה והאבזור עשיר וכולל כסטנדרט ( בדגם הארוך ): 7 מושבים, פנסי LED קדמיים הכוללים מערכת ניקוי פנסים קדמיים, מראות צד מתקפלות חשמלית, כניסה והתנעה ללא מפתח, פתיחת חלון בדלת תא מטען אחורית באמצעות שלט, חישוקי סגסוגת קלה ( כולל הרזרבי ), מדרגות צד ומגני בוץ, בקרת שיוט, כוונון חשמלי למושבי הנהג והנוסע לצידו, בקרת אקלים דיגיטלית עם יחידת מיזוג אחורית הכוללת בקרת אקלים נפרדת ופתחי אוורור עיליים, מערכת מולטימדיה TOYOTA TOUCH2 הכוללת דיבורית, מצלמת רוורס, מסך מגע "7 ומחשב דרך, חימום מושבים קדמיים, הגה וידית הילוכים מצופים עור, 7 כריות אוויר ועוד.
טויוטה לנד קרוזר 2015- תא נוסעים עמוס אבזור, אך לא מרגיש יוקרתי

טויוטה לנד קרוזר 2015- תא נוסעים עמוס אבזור, אך לא מרגיש יוקרתי


על הכביש
את השינוי העיקרי שבוצע בדגם המחודש, תמצאו מתחת למכסה המנוע שם תמצאו מנוע חדש בנפח 2.8 ליטר ( במקום 3.0 ליטר עד כה ), המציע אמנם פחות סוסים עם 174 כ"ס לעומת 190 כ"ס בדגם היוצא, אך מצד שני בעל מומנט עדיף שעלה מ- 42.8 קג"מ ל- 45.9 קג"מ אשר מושגים בסל"ד נמוך של 1600 – 2400 (שיפור של כ- 20%). למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם 6 הילוכים ( במקום 5 עד כה ), הכוללת מערכות בקרה מתקדמות לשיפור המומנט, הביצועים, תצרוכת הדלק והפחתה בפליטת המזהמים. בטויוטה מדווחים על תצרוכת דלק שהשתפרה ב-10% ועומדת מעתה על על 13.5 ק"מ לליטר במקום 12.3 ק"מ לליטר עד כה, ופליטת CO2 משופרת של 194 גרם לק"מ בדגם הארוך. על הכביש מדובר ביחידת כח חלקה ושקטה ( יחסית לדיזל ) המציעה אמנם תאוצה מעט פחות טובה מהמנוע היוצא עם 12.7 שניות ל-100 קמ"ש, אך יחד עם זאת בהחלט מניעה את 2.2 טון של הרכב + נוסעים ללא מאמץ ואפילו בנוחות טובה למרות פשרה של המתלים עם כיול נוקשה מעט המתאים לשטח. התלונה היחידה בתא הנוסעים נרשמת בהיעדר שמשות כהות מאחור, מה שגורם לשפע של שמש לחדור ולחמם את תא הנוסעים ולהציק במקרה שלנו לילדים שישבו מאחור.
טויוטה לנד קרוזר 2015-נאמן למסורת השטח

טויוטה לנד קרוזר 2015-נאמן למסורת השטח


בשטח
אבל בתכל'ס, הלנד קרוזר לא פותח כדי להיות ספינת תענוגות לכבישים, ( את זה תוכלו למצוא בשלל קרוסאוברים יוקרתיים אחרים ), אלא כדי להעניק ערך מוסף מחוץ לאספלט. הלנד קרוזר, כיאה לאייקון שטח עולמי אמיתי, שומר על מפרט מרשים : שלדת סולם, הילוך כוח, סרן אחורי חי, מהלך מתלים נדיב, מערכת סיוע לירידה במדרון, הנעה כפולה קבועה לכל הגלגלים, נעילת דיפרנציאל מרכזי ועוד. עם מרווח גחון של 22 ס"מ וזוויות גישה ונטישה נאות, מציע הלנד קרוזר כצפוי יכולת שטח משובחת, ולמרות שהמנוע החדש מציע מעט פחות סוסים, המומנט טוב מבעבר ויכולת ההתקדמות שלו גם בשטח טכני משביעה רצון. עם נפח מיכל דלק של 87 ליטר ותצרוכת דלק משופרת מהדגם היוצא, מדובר ברכב בעל טווח נסיעה גדול ( 700 ק"מ פוס מינוס ) שמאפשר לכם לצאת לטיול ללא חשש מטווח נסיעה. לצד אלה, כמובן שחובבי שטח מושבעים יצטרכו לשדרג אותו כדי להפיק ממנו יכולות משופרות ( צמיגים, מיגונים ועוד ). את המבחן שלנו סיים הרכב עם צריכת דלק של 9 ק"מ לליטר, נתון נאה למדי בהתחשב בתנאים המאומצים יחסית.
טויוטה לנד קרוזר 2015- יכולת שטח גבוהה מאוד

טויוטה לנד קרוזר 2015- יכולת שטח גבוהה מאוד


שווה את הכסף?
טויוטה לנד קרוזר היה ונותר רכב יקר יחסית לרכישה, עם תג מחיר של 300 אלף שקל לדגם הקצר, 350 אלף שקל לדגם הארוך ו- 370 אלף שקל לדגם הארוך והמהודר שנבחן אצלנו ועמוס כל טוב. החדשות הטובות: למרות השדרוגים של הדגם המחודש, המחיר נותר ללא שינוי. הלנד קרוזר לשמחתנו ממשיך את מסורת הפראדו שהחלה את דרכה בשנת 1990 ומציע יכולות שטח משובחות וללא כניעה לאופנה של מראה השטח אך ללא היכולות שמאפיינת כמעט את כל רכבי הפנאי כיום. מעבר לכך, בחיי היום יום, מציע הלנד קרוזר תנאי מחייה טובים על האספלט, צריכת דלק משופרת ומעל לכל מוניטין אמינות וסחירות מצויינים, עם קהל מעריצים הולך וגדל. אם נותרתם מאלה שעדיין קונים רכב שטח כדי גם לנסוע איתו בשטח, ייתכן וזה הרכב בשבילכם.