טויוטה פריוס פלאג אין בישראל

הפריוס פלאג אין מציעה תצרוכת דלק משולבת של 47.6 ק"מ לליטר ! וטווח נסיעה של 1,200 ק"מ על מיכל אחד . החל מ- 189,000 ש"ח. חברת יוניון מוטורס , יבואנית טויוטה , מתחילה בשיווק טויוטה פריוס פלאג אין , הגרסה החדשה של הפריוס המאפשרת טעינה חשמלית ישירות משקע החשמל הביתי ומאפשרת טווח נסיעה על חשמל…

ששי כהן 21 במרץ, 2013
טויוטה פריוס פלאג אין

הפריוס פלאג אין מציעה תצרוכת דלק משולבת של 47.6 ק"מ לליטר ! וטווח נסיעה של 1,200 ק"מ על מיכל אחד . החל מ- 189,000 ש"ח.

חברת יוניון מוטורס , יבואנית טויוטה , מתחילה בשיווק טויוטה פריוס פלאג אין , הגרסה החדשה של הפריוס המאפשרת טעינה חשמלית ישירות משקע החשמל הביתי ומאפשרת טווח נסיעה על חשמל בלבד הגבוה פי 10 מהפריוס המוכרת . בכל הנוגע למכונית בעלת מנוע בעירה פנימי , מדובר בלא פחות מהמכונית החסכונית ביותר בדלק שמשווקת כיום בישראל .
הפריוס פלאג אין נטענת דרך שקע ייעודי שמתחבר לרשת החשמל הביתית , אך בכוונת היבואנית לשתףפעולה עם רשתות טעינה חשמליות אשר יאושרו על-ידי המדינה, ללא בלעדיות עם ספק טעינה אחד לטובת חופש הבחירה המרבי .
עפ"י אסטרטגיית טויוטה , מאמינים בחברה שהעתיד בטווח הבינוני של 10-20 שנה , שייך למכוניות היברידיות פלאג-אין , המאפשרות טעינת הסוללות דרך התשתית החשמלית הביתית הסטנדרטית ומאפשרות נסיעה ללא הגבלת טווח יחד עם חיסכון ניכר בדלק ופליטת מזהמים נמוכה ביותר.טויוטה פריוס פלאג אין
הפריוס PLUG-IN מצוידת באותה יחידה היברידית מוכרת הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר המפיק 99 כ"ס ב 5,200 סל"ד ומנוע חשמלי המפיק 82 כ"ס , אשר יחד מפיקים 136 כ"ס . בדגם הפלאג אין נעשה שימוש בסוללות חדשות מסוג ליתיום יון המאפשרות טווח נסיעה של 24 ק"מ על חשמל בלבד ( פי 10 מהפריוס המוכרת ) ומהירות מרבית של 85 קמ"ש על חשמל בלבד . תצרוכת הדלק הממוצעת המוצהרת כמעט דמיונית ועומדת על 47.6 ק"מ לליטר ופליטת ה CO2 עומדת על 49 גרם לק"מ בלבד , מה שמעניק למכונית ציון ירוק הטוב בארץ למנוע בעירה פנימית . זמן הטעינה של הרכב עומד על כשעה וחצי בלבד וצריכת החשמל לטעינה הינה כ- 10 אמפר, חד פאזי (בדומה למכשירי חשמל  ביתיים רגילים כגון תנור אפיה, מזגן וכו').

בטויוטה מציינים שמאז השקת דגם ה- PLUG-IN בשנת 2012 כבר נמכרו ברחבי העולם מעל ל- 28 אלף כלי רכב. מחיר טויוטה פריוס פלאג אין עומד על 189,000 ש"ח .