טויוטה פריוס 2016 החדשה – מבחן דרכים

כנראה המכונית העתידנית ביותר בישראל: אם הצלחתם להתרגל לעיצוב החיצוני המתאגר, צפויה לכם מכונית חסכונית בטירוף, נוחה וזריזה וכמובן ירוקה. טויוטה פריוס החדשה במבחן.

ששי כהן 22 באפר, 2016
טויוטה פריוס החדשה

טויוטה פריוס, אולי המכונית שהכי מזוהה בעולם עם הטכנולוגיה ההיברידית שחוסכת לכם דלק וממעטת לזהם את הסביבה, תחגוג בשנה הבאה 20 שנות ייצור ו-4 דורות. האחרון שבהם, שהוצג בסוף 2015 ונחת בארץ כבר בחודש החולף, מבטיח גם את היעילות הגבוהה ביותר למנוע בעירה פנימית בעולם, ובארץ נחשב למכונית הכי חסכונית בדלק בדגמים שאינם בעלי הנעה היברידית פלאג-אין. עם מראה עתידני, הבטחה לשיפור כולל וקרוב מאי פעם ל-30 ק"מ לליטר, יוצאת טויוטה פריוס החדשה לדרך. מה יש לה להציע? יצאנו לבדוק.

טויוטה פריוס החדשה - עיצוב עתידני, פרופורציות מעט בעייתיות טויוטה פריוס החדשה – עיצוב עתידני, פרופורציות מעט בעייתיות
בחזרה לעתיד
המראה הכי עתידני על הכביש, או המראה הכי מוזר על הכביש? מפגש במציאות עם הפריוס החדשה, חושף מראה בלתי שגרתי שאינו דומה לשום דבר שנע על הכביש. במהלך ימי המבחן, נתקלנו בהמון שאלות ותהיות אודות הרכב, כאשר כמעט כולן נגעו לעיצוב החיצוני של הרכב, המבשר במידה מסוימת את העתיד עפ"י טויוטה, ואף שואל סממני עיצוב רבים מטויוטה מיראי, מכונית המימן החדשה של החברה. יחד עם זאת, לצד העיצוב המוזר משהו של המכונית, מדובר ללא ספק במכונית בעלת עיצוב מאוד מעניין, וניכר שהושקעו בו המון שעות מחשבה בתכנון הדגם שיהיה מאוד יעיל מבחינה אווירודינמית ( 0.24cd ), על-מנת להשיג את תוצאת צריכת הדלק הנמוכה המתבקשת, שמצליחה להשתפר בדגם החדש, למרות שימוש ביחידת הכח המוכרת של הדור היוצא שעברה שינויים נוספים.
טויוטה פריוס החדשה - העיצוב מאחור מוזר ומעניין גם יחד טויוטה פריוס החדשה – העיצוב מאחור מוזר ומעניין גם יחד
הפריוס החדשה צומחת קלות גם במידות עם 4.54 מטר באורך ו-1.76 מטר רוחב, אך מצמצמת מעט את הגובה עם 1.49 מטר לטובת היעילות האווירודינמית, ומצליחה להיות מרווחת יותר בתא הנוסעים, למרות בסיס גלגלים של 270 ס"מ שנותר זהה לדגם היוצא. נפח תא המטען עומד על 412 ליטר נאים לרכב היברידיי, ועדיין לא וויתרו כאן על הגלגל הרזרבי.
תא נוסעים
בתוך הקבינה, מציעה הפריוס החדשה עיצוב תא נוסעים חדש לחלוטין ומתקדם: לוח השעונים הדיגיטלי ממוקם במרכז הדשבורד כמסורת הדגם, לנהג נוספה תצוגה עילית על השמשה המקרינה לו את מהירות הנסיעה ואת מצב החיסכון בדלק שאותו הוא משיג בכל רגע, בלם היד מתופעל ברגל ואת מקומו תופס מתקן אחסון כוסות וחפצים מפלסטיק לבן ברכב המבחן, שאמנם מאוד מקורי מצד אחד, אך מצד שני מזכיר כיור מחרסינה ומחזיקי מברשות שיניים…
טויוטה פריוס החדשה - תא נוסעים מרווח, מאובזר ונעים לשהייה טויוטה פריוס החדשה – תא נוסעים מרווח, מאובזר ונעים לשהייה
מעבר לכך, תא הנוסעים מרווח היטב לחמישה נוסעים, הן מלפנים והן מאחור, המושבים נוחים אך הריפוד פשוט יחסית בסגנון ליסינג. האבזור שופר בדגם החדש ונדיב כסטנדרט עם כניסה והתנעה ללא מפתח, פנסי LED קדמיים ואחוריים, חיישן אורות, מראות צד מתקפלות חשמלית, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, בקרת שיוט עם הגבלת מהירות, חימום מושבים קדמיים, חישוקי גלגלים קלים שמכוסים טסות לא ממש חינניות ( כמעט רגיל בפריוס ) ומערכת מקורית Toyota Touch 2 הכוללת מסך מגע "7, מצלמת רוורס ודיבורית BT עם הזרמת שמע מהסמארטפון. האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר ומערכת מובילאיי כסטנדרט, שמותקנת בארץ כחלופה זולה למערכת הבטיחות המקורית של טויוטה, עימה זכתה המכונית ב-5 כוכבי ריסוק במבחן הריסוק של EuroNcap.
טויוטה פריוס החדשה - תצוגה עילית על השמשה הקדמית טויוטה פריוס החדשה – תצוגה עילית על השמשה הקדמית
על הכביש
בחזיתה של הפריוס שוכנת יחידת הכח ההיברידית המוכרת של החברה, שעברה שינויים רבים בדור החדש וכוללת מנוע בנזין 1.8 ליטר המפיק 98 כ"ס, הפועל בשילוב מנוע חשמלי המפיק 71 כ"ס וביחד הספק משולב של 122 כ"ס. על הכביש מדובר ביחידת כח שקטה מאוד ונעימה לנהיגה. למרות נתוני ביצועים מעט פחות טובים לעומת הדור היוצא לטובת שיפור צריכת הדלק, עדיין מדובר במכונית זריזה ומהירה, המציעה תאוצה ל-100 קמ"ש ב- 10.6 שניות ויכולות עקיפה מרשימות הודות למנוע החשמלי שמסייע למנוע הבנזין. תיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה, עובדת מצוין בשילוב המנוע, ומציעה תפעול חלק לחלוטין, וגם בהאצות חזקות היא נעימה וכמעט ולא נותנת תחושה של "נסיעה על הילוך אחד". מעבר לכך, שלדת הרכב החדשה, שאמורה לשרת דגמים חדשים נוספים של טויוטה, מציעה בשילוב בולמים המכויילים על הצד הרך נוחות נסיעה מרשימה לטובה, עם שיכוך נפלא של תחלואי האספלט הישראלי.
טויוטה פריוס החדשה - תא מטען בנפח 412 ליטר, נדיב יחסית למכונית היברידית טויוטה פריוס החדשה – תא מטען בנפח 412 ליטר, נדיב יחסית למכונית היברידית
חסכונית בדלק
כצפוי ממכונית היברידית של טויוטה, בתוך העיר ניתן לנסוע על חשמל בלבד לאורך של כמה ק"מ בודדים ובמהירויות עירוניות וללא רמיסה של דוושת הבנזין. חובבי המקסום של החיסכון בדלק יבחרו כמעט תמיד בתוכנית הנהיגה החסכונית שמציע הרכב ( Dive Mode ), שידאג מצידו לספק לכם שלל נתונים וגרפים צבעוניים אודות צריכת הדלק הרגעית שלכם, השימוש בכפתור ה- EV החשמלי ואף יעניק לכם ציונים אודות הנסיעה החסכונית שלכם ( ואנחנו קיבלנו ציונים גבוהים… ).
בסופו של המבחן, הצלחנו להגיע לתצרוכת דלק ממוצעת של 22.5 ק"מ לליטר, בנסיעות משולבות שככלו לרוב 4-5 נוסעים ברכב, נתון מדהים והגבוה ביותר שהשגנו עד כה במכונית אוטומטית בישראל ( שלא פלאג אין ), שמציעה טווח נסיעה של קרוב ל-1,200 ק"מ על מיכל בודד. מעבר לכך, מדובר במכונית מאוד ידידותית לסביבה עם פליטת CO2 של 84 גרם לק"מ בממוצע ודרגת זיהום 2.
טויוטה פריוס החדשה - צריכת דלק מדהימה עם 22.5 ק"מ לליטר במבחן טויוטה פריוס החדשה – צריכת דלק מדהימה עם 22.5 ק"מ לליטר במבחן
לסיכום
אם הצלחתם להתרגל לעיצוב החיצוני המוזר של הרכב ( ואני מאמין שחובבי המותג פריוס אכן יתרגלו ), בעבור 148,900 שקל בהם מוצעת כיום טויוטה פריוס 2016, תקבלו משפחתית מרווחת לחמישה נוסעים, נוחה, בטיחותית ובעלת ביצועים טובים, ומעל הכל חסכונית בטירוף בדלק, תכונה אשר תקטין משמעותית את ביקורכם בתחנות הדלק. רבים בעולם דאגו להספיד את המכונית עם הצגתה בעולם בשל מחירי הדלק שנמצאים כיום בשפל ופוגעים בביקוש למכוניות ההיברידיות. מעבר לכך שבארץ מחיר הדלק רחוק מלהיות זול עקב מיסוי גבוה, ברור לכולנו שמחירי הדלק ישובו בעתיד לעלות. בכל מקרה, גם במחירי הדלק בארץ כיום, תוכלו לחסוך כאן מאות שקלים מדי חודש, ועל הדרך לתרום גם לסביבה נקיה יותר.