טויוטה קאמרי החדשה – מבחן דרכים

טויוטה קאמרי הייבריד החדשה הפכה לנאה, מאובזרת, חזקה וחסכונית יותר בדלק, וגם המחיר צנח בכמעט 50,000 ש"ח במהלך השנה. יחד עם זאת, המתחרות החדשות הצליחו להשתפר גם הן. שווה את הכסף?

ששי כהן 25 בנוב, 2015
טויוטה קאמרי 2016

יוקר המחייה?
בסיום שנת שיא נוספת במכירות, בה נמכרו כמו לחמניות בעיקר ג'יפונים ומכוניות קטנות בתחרות קשה על ליבם של הלקוחות, התחוללה השנה גם תחרות עזה בקטגוריית מכוניות המנהלים הגדולות, שספגה בעקבות התחרות ירידה חדה במחירים, כאשר טויוטה קאמרי היתה למכונית שהוזלה בצורה המשמעותית ביותר בקטגוריה. אם לפני כשנה עמד מחירה של הקאמרי ההיברידית על 240,000 ש"ח, בא היבוא המקביל של אלבר שהציע את המכונית ב- 185,000 ש"ח ( בגרסה פחות מאובזרת ), ששלח את יבואנית טויוטה להשיק בפברואר את הדגם המחודש במחיר אטרקטיבי של 195,000 ש"ח, ובהמשך גם בגרסה מוזלת ב- 178,000 ש"ח, שבעקבות הפחתת המע"מ מחירה ירד ל-176,490 ש"ח. רגע לאחר מכן, אלבר הסתבכה בפרשת הטעיית המכס והיבוא פסק, וכשהקאמרי נהפכה סוף סוף לתחרותית, נחתו המתחרות החדשות שלה – סקודה סופרב ויונדאי סונטה הייבריד עם מחירים תחרותיים ונמוכים מהצפוי, שנקבעו על 159-160 אלף ש"ח לגרסאות הבסיסיות. בקיצור, שמח בקטגוריה ובעיקר עבור הלקוחות.

טויוטה קאמרי החדשה- מאמצת חזית נאה וספורטיבית מבעבר

טויוטה קאמרי החדשה- מאמצת חזית נאה וספורטיבית מבעבר


הופעה נאה
בשל מלחמת המחירים והודות לציון ירוק 2 לדגם ההיברידי המעניק מיסוי נמוך משמעותית משל הדגם הרגיל, החליטו יבואני טויוטה לשווק את הדגם המחודש בארץ רק בגרסה ההיברידית החסכונית, שזכתה לתמחור תחרותי. בכל הנוגע להופעה החיצונית, זוכה הדגם לחזית חדשה בעלת עיצוב ספורטיבי משהו ונאה משמעותית מהדגם היוצא. בצידי המכונית נרשמו עדכונים קלילים ביותר ובחלקה האחורי זכתה המכונית לעיצוב חדש, אם כי פחות מושקע מהחזית, ובעל יחידות תאורה שקצת מתקשות להיראות מודרניות כיום. כמסורת הדגם, מדובר במכונית מנהלים גדולה למדי עם 4.85 מטר באורך, 1.82 מטר רוחב, 1.47 מטר גובה ובסיס גלגלים של 277 ס"מ, המעניקים לה תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים, עם שפע של מקום ליושבים מלפנים ומאחור, לצד תא מטען צנוע בנפח 370 ליטר, בשל אחסון המצברים של ההנעה ההיברידית מאחור.
טויוטה קאמרי החדשה - תא מטען קטן מהממוצע

טויוטה קאמרי החדשה – תא מטען קטן מהממוצע


תא נוסעים, אבזור
בתוך הקבינה, מציעה הקאמרי החדשה סביבת נהג ונוסעים מחודשת, עם איכות חומרים גבוהה מבעבר, ותחושה מאוד נעימה ואוורירית בתא הנוסעים, לא מעט הודות לשילוב צבעים בהיר ברכב המבחן שתרם לאווירה יוקרתית יותר. המושבים נוחים, תנוחת הנהיגה טובה והתחושה מודרנית בסביבת הנהג, לא מעט הודות למערכת מולטימדיה מסוג אנדרואיד ( בהתקנה מקומית ) שמעניק היבואן לרוכשי הרכב כסטנדרט וכוללת מסך מגע גדול ואיכותי, לצד תפעול ידידותי למשתמש. יאמר לזכותה שזאת כנראה המערכת הכי טובה בה נתקלנו לאחרונה ובניגוד למערכות שונות בהתקנה מקומית, נראית מקורית לחלוטין ומשתלבת היטב בלוח השעונים. רכב המבחן שהגיע ברמת האבזור הגבוהה " XLE " מאובזר מאוד עם גג נפתח, ריפודי עור, כוונון מושבים חשמלי למושבים קדמיים כולל 8 מצבים עבור כסא הנהג, חימום מושבים קדמיים, דיפונים יוקרתיים דמויי עץ בשילוב כרום בחלל הרכב, חישוקים קלים "17, מערכת מולטימדיה הכוללת דיבורית, מצלמת רוורס, מגבר ועשרה רמקולים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, מראה מרכזית אוטומטית נגד סנוור עם מצפן דיגיטלי, מראות צד עם פונקציית הפשרת אדים, 10 כריות אוויר ועוד.אם תרצו לחסוך, תוכלו לרכוש את גרסת ה- " LE " הבסיסית יותר שמגיעה ללא ריפודי עור, גג נפתח, מושב נוסע חשמלי וציפוי עור להגה, שתחסוך לכם כ-17,000 ש"ח. לצד אבזור הנוחות הנדיב, מעט מאכזב לגלות שהאבזור הבטיחותי דל ולמרות 10 כריות אוויר, ניתור לחץ אוויר בצמיגים ומערכת סיוע לזינוק בעליה, לא תמצאו במכונית מערכות בטיחות טכנולוגיות מתקדמות ( בלימה אוטומטית, התראות שונות וכו').
טויוטה קאמרי החדשה - תא נוסעים מאובזר ונעים מאוד לשהייה

טויוטה קאמרי החדשה – תא נוסעים מאובזר ונעים מאוד לשהייה


200 כ"ס, 17 ק"מ לליטר, 7.7 שניות ל-100 קמ"ש
בחזית, שוכנת יחידת הכח ההיברידית המוכרת, בנפח 2.5 ליטר הפועלת לצידו של מנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 200 כ"ס ומציעים יחידת כח חזקה וחסכונית מאוד בדלק. על הכביש, מדובר כצפוי במכונית שקטה במיוחד, המסוגלת לנסוע מספר ק"מ בודדים על חשמל בלבד ובמהירויות עירוניות, כאשר בשעת הצורך, רמיסה חזקה של דוושת הגז תניב תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 7.7 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש לפי נתוני היצרן. בפועל מדובר במכונית נעימה ונוחה מאוד לנסיעה, ואף מהנה יחסית גם עבור חובב הנהיגה הודות לביצועים הנאים, עם יכולת עקיפה מהירה ובטוחה ושפע של מומנט שזמין לרשותו של הנהג בכל רגע. מעבר לכך, מדובר גם במכונית חסכונית מאוד בדלק, שהציגה צריכת דלק של 16.5 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן, נתון מצוין שאף מתקרב מאוד להצהרת היצרן שטוען ל- 17 ק"מ לליטר בממוצע. מדובר גם במכונית ידידותית מאוד לסביבה עם פליטת CO2 של 115 גרם לק"מ בממוצע ודרגת זיהום 2.
טויוטה קאמרי החדשה - נוחה, מהירה וחסכונית מאוד בדלק

טויוטה קאמרי החדשה – נוחה, מהירה וחסכונית מאוד בדלק


החל מ- 176,490 ש"ח !
כשמגיעים בשורה התחתונה למחיר : החל מ- 176,490 ש"ח לדגם הבסיסי, במקום 240 אלף ש"ח לפני כשנה, במחיר הנוכחי מציעה טויוטה קאמרי הייבריד החדשה רכב מנהלים מרווח מאוד, נאה למראה, נוח, חזק, מאובזר וחסכוני מאוד בדלק, עם תמורה גבוהה משמעותית לכסף מבעבר. בסעיף השלילה נרשם רק אבזור בטיחותי דל שנחשב לנחות יחסית למתחרות החדשות שלו כיום.  בנוסף, למרות הצניחה החדה במחיר, המתחרות החדשות מבית יונדאי וסקודה הושקו במחירים נמוכים אף יותר וצפויים לעשות לה חיים לא קלים. יחד עם זאת, לזכות הטויוטה עומד בנוסף מוניטין של סחירות ואמינות ששווים ללא ספק כסף ויעזרו לה באולם התצוגה. נותר רק לשכנע את הקונים לוותר על הרצון לג'יפון הנחשק ולחזור לאמץ מכונית מנהלים שתהייה ללא ספק נוחה, מהנה וחסכונית יותר בדלק. משימה לא פשוטה.