טויוטה קורולה החדשה – מבחן דרכים

טויוטה קורולה החדשה מבטיחה לנצח את המתחרות בזכות מרווח פנים מצוין, אבזור עשיר כסטנדרט והבטחה להיות הכי חסכונית בדלק וידידותית לסביבה בסגמנט. להיט חדש בדרך ?

ששי כהן 14 ביול, 2013

הרכב מנצח לא מחליפים. בתחילת השנה, חשפה טויוטה את ה-" קורולה פוריה קונספט" שצוידה בעיצוב דרמטי המרמז איך תראה הקורולה החדשה שתוצג במהלך השנה . עבור המותג " קורולה " המוכר לא פחות מהמותג " טויוטה " בחלק מהמקומות בעולם, נראה היה דגם הקונספט כלא פחות ממהפכה יחסית עם עיצוב חריג ומתקדם מאוד ביחס למכונית שמרנית בסגנון הגולף של פולקסווגן. אבל,  בטויוטה לא לקחו סיכונים מיוחדים ודגם היצור שהוצג בחודש החולף בעולם, זכה לעיצוב כבר הרבה יותר מקובל והרבה פחות דרמטי. בכל זאת, כשמדובר במכונית הנמכרת ביותר בעולם לאורך ההסטוריה, אף אחד לא יסתכן לבצע מהפכה כוללת. כעת היא מגיעה אלינו, במהירות שיא של פחות מחודש מרגע שנחשפה בעולם, ואנו זוכים להיות המדינה הראשונה בעולם שזוכה לקבל את הקורולה החדשה, עוד לפני יפן וארה"ב, וגם לפני טורקיה שמפעל ההרכבה של טויוטה זכה להיות הראשון שייצר את הדגם.

טויוטה קורולה החדשה וקורולה דור 10 ( wheel )

טויוטה קורולה החדשה וקורולה דור 10 ( wheel )


הדור ה- 11 של הקורולה מבטיח להיות הטוב ביותר ומבטיח להיצמד למסורת של מייסד טויוטה שהבטיח " אין דבר טוב שלא ניתן להפכו לטוב יותר ". וכשמדובר באחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר בעולם, אין מקום לטעויות. גם בארץ נהנית הקורולה ממוניטין מצוין שכולל ביקוש חזק ויציב לדגמי הקורולה הן בשוק ציי הרכב, והן בקרב הלקוחות הפרטיים. יותר מ- 70 אלף מדגמי הקורולה נמכרו בישראל מאז החל השיווק בשנת 1992, עם מכירות שעולות בהתמדה, ואפילו את שנת 2012 סיימה המכונית במקום הראשון במכירות משפחתיות הסדאן, ולמרות היותה כבר מיושנת ביחס למתחרות החדשות. הדגם החדש ששיווקו החל בסוף השבוע, זוכה לעיצוב חדש לחלוטין עם עיצוב שרחוק אמנם מאותו דגם תצוגה מתחילת השנה, אך מודרני ונאה שמצליח לשלב בין אלגנטיות לנגיעות ספורטיביות פה ושם, גם אם לא מהפנט ומקורי כמו שמציגים מספר דגמים קוריאניים. לצד המראה החיצוני, מציגה הקורולה החדשה גם גידול בממדים עם 4.62 מטר באורך ( 7.5+ ס"מ ), 1.775 מטר ברוחב ( 1.5+ ס"מ ), ובסיס גלגלים שצמח בלא פחות מ- 10 ס"מ ל- 270 ס"מ, המבטיחים תא נוסעים מרווח עם מרווח לנוסעים בספסל האחורי הגדול בקטגוריה. גובה המכונית לעומת זאת הצטמצמם בחצי ס"מ ל- 1.465 מטר לטובת התנהגות הכביש ותצרוכת הדלק. בטויוטה מבטיחים מרווח פנים של " ביזנס קלאס " לנוסעים ובמבחן המציאות נראה שבהחלט היושבים ברכב ובעיקר במושבים האחוריים, נהנים מנוחות משופרת עם מרווח נאה לרגליים ולראש ואף רצפה כמעט שטוחה לחלוטין.
טויוטה קורולה החדשה וקורולה דור 9 ו-8 ( wheel )

טויוטה קורולה החדשה וקורולה דור 9 ו-8 ( wheel )


לצד העיצוב החיצוני החדש, כניסה לתא הנוסעים חושפת אמנם עיצוב חדש, אך לא מקורי, שכן טויוטה ציידו את הקורולה החדשה בדשבורד כמעט זהה לדגם האוריס החדשה. העיצוב שונה מהמוכר בתוצרת המזרח, אך התוצאה בהחלט נאה ואף מרגישה איכותית בזכות שימוש נרחב בחומרי דיפון רכים. בטויוטה מתגאים שבניגוד למספר מתחרים שהעמיסו עשרות כפתורים בקונסולת המכשירים המרכזית, כאן הסתפקו בכמות מצומצמת משמעותית, ולתפעול מערכת השמע מסתפקים ב- 8 כפתורים בלבד, מה שמסייע לנוחות תפעול ולבטיחות משופרת בנהיגה. בקורולה החדשה מותקנת מערכת שמע מסוג " Toyota Touch " דור 2 , הכוללת מסך בעל רזולוציה משופרת, מצלמת רוורס מקורית ושלל מידע אודות מערכת השמע, הדיבורית, בקרת האקלים ומחשב הדרך. עבור הדור החדש של המערכת, פותחה במיוחד אפליקצית " Drive Link " המאפשרת לצג המגע של המערכת לשמש כ"מראה " של הסמארטפון שלכם ולהציג ולתפעל את הדואר האלקטרוני, תפעול הטלפון, מערכת הניווט WAZE ,ו- Google Maps ישירות מהרכב. הבעיה היא שהאפליקציה פותחה כרגע עבור 2 דגמים של סמסונג ( Note 2 ו- S3 ) ואיננה פועלת בשילוב מכשירים אחרים. לכל השאר, תשרת המערכת לפחות כדיבורית איכותית ( כולל הצגת ספר הטלפונים ) ותשמיע את קבצי המוסיקה שלכם.
טויוטה קורולה החדשה (wheel )

טויוטה קורולה החדשה (wheel )


מעבר למערכת השמע המתקדמת שמופיעה כסטנדרט בכל הדגמים, אבזור הרכב כולל כסטנדרט ( רמת גימור SUN ) : מחשב דרך, 7 כריות אוויר, אבזור חשמלי מלא, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, כניסuת Aux ו- USB, תאורת פנים עשירה, שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות ( כולל מקום לבקבוק ליטר וחצי בדלתות הקדמיות ) ותאורת LED קדמית. גרסת ה- GLI המיועדת יותר ללקוחות פרטיים, כוללת בנוסף : חישוקי סגסוגת קלה "16, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים ומראות צד מתקפלות חשמלית. מה חסר?  בקרת השיוט שהפכה להיות פריט סטנדרטי אצל חלק מהמתחרות, לא מוצעת כאן גם בדגם המאובזר.
טויוטה קורולה החדשה וקורולה דור 7 ( wheel )

טויוטה קורולה החדשה וקורולה דור 7 ( wheel )


בחרטומה של הקורולה החדשה שוכן מנוע 1.6 ליטר בעל הספק של 132 כ"ס ב- 6,400 סל"ד ומומנט מרבי של 16.32 קג"מ ב- 4,400 סל"ד, אשר מוצע בשילוב לתיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים או אוטומטית רציפה עם 7 הילוכים אותה קיבלנו למבחן. למרות המגמה בעולם הרכב לעבור למנועים קטני נפח בעלי מגדש טורבו ותיבות הילוכים רובוטיות כפולות מצמד, נשארים בטויוטה ( בדומה למרבית המתחרות מהמזרח ) נאמנים למסורת, אך מצליחים באופן שיטתי ( ובדומה להונדה ) ,לשפר את הקיים ולהציע ביצועים נאים לצד תצרוכת דלק מרשימה. אמנם הזינוק מהמקום לא מלווה במשיכה חזקה ודרמטית בסגנון מנועי הטורבו, אולם התאוצה ל-100 קמ"ש עדיין זריזה למדי עם 11.1 שניות וכך גם המהירות המרבית שעומדת על 190 קמ"ש לפי נתוני היצרן. בדומה לאוריס החדשה, גם כאן מצוידת הקורולה בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה שמציעה פעולה חלקה ונעימה מאוד ומגובה בלחצן ספורט אשר משנה את תגובתה לנמרץ יותר לטובת חובבי הנהיגה הספורטיבית. התחושות שמעבירה הקורולה על הכביש טובות מאלו שבעבר וההרגשה בטוחה יותר גם בכבישים מפותלים עם אחיזת כביש גבוהה למדי, גם אם לא תמיד מהנה. מעבר לכך מדובר במכונית נוחה למדי לנסיעה ואף שקטה מאוד עם בידוד מצוין מרעשי החוץ.
בפיתוח הקורולה החדשה ניתנה חשיבות גבוהה ביותר לצריכת הדלק ולפליטת המזהמים והקורולה אכן מתגאה בנתונים מרשימים על הנייר עם הצהרה על תצרוכת דלק משולבת של 17.86 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 130 גרם לק"מ המסייעת לה להשיג דרגת זיהום מרשימה של 3. יבואן טויוטה חושף גם שב- 1 באוגוסט 2013 עם כניסת המיסוי הירוק במהדורתו החדשה לתוקף, תישאר הקורולה היחידה בין המשפחתיות שזוכה לדרגת זיהום 3, ומבטיח שמחירה לא יעלה כפי שאמורות להתיקר המתחרות. במהלך ימי המבחן, השיגה המכוניתעמדה תצרוכת הדלק של המכונית על 12.82ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה שכללה הרבה נסיעות עירוניות.
טויוטה קורולה החדשה (wheel )

טויוטה קורולה החדשה (wheel )


טויוטה קורולה החדשה נכנסת לשוק רווי מתחרות טובות הכולל לא מעט מתחרות מודרניות ומבוקשות הנלחמות על ליבם של הלקוחות. בחודש הבא צפויה להצטרף גם מאזדה 3 החדשה שצפויה להגביר עוד יותר את התחרות, וזאת עוד לפני שהזכרנו את סגמנט המשפחתיות הקומפקטיות הזולות שזוכה לתנופה במכירות שבאה בעיקר על חשבון המשפחתיות " בגודל מלא" שם משחקת הקורולה. אבל לטויוטה קורולה יש קסם מיוחד וקוראים לו מוניטין. מסוג המכוניות שכל יבואן היה שמח שתהיה ברשותו לפחות אחת כזאת. ולצד המוניטין של המכונית שכולל אמינות וסחירות טובים, הקורולה החדשה מביאה עימה חבילה משפחתית מצוינת הכוללת יחידת כח חזקה וחסכונית בדלק, אבזור עשיר כבר ברמת הגימור הבסיסית ותא נוסעים מרווח למדי שארוזים בעטיפה נאה ומושכת. מחיר טויוטה קורולה זהה למרבית המתחרות ועומד על 128 אלף ש"ח לדגם הבסיסי ו- 130 אלף ש"ח לגרסת ה- GLI המאובזרת, ולהבטחת היבואן לא תתייקר בתחילת אוגוסט עם כניסת עדכון המס הירוק, מה שעשוי להפוך אותה ליותר תחרותית. יעד היבואן עומד על 10,000 מכוניות שימכרו בשנה הקרובה ומצהיר שמדי שבוע תעגון אוניה חדשה בנמל שתביא משלוחים של קורולות כ- 48 שעות בלבד לאחר שירדו מפס היצור בטורקיה. מניסיון העבר של הדגם בארץ, אין שום סיבה שלא ימכרו את הכמויות הנ"ל ואפילו יותר.