טויוטה ראב 4 החדשה מבחן דרכים

הוא מרווח ונאה מקודמו ומציע שיפור כמעט בכל סעיף שתבחנו . אז האם הוא שווה 180 אלף שקל לדגם הבסיסי ? יצאנו לבדוק .

ששי כהן 22 במרץ, 2013
טויוטה ראב 4 2013 ( Wheel )

החורף הנוכחי שהחל בסערה גדולה וכלל אפילו ציפיות מעל לסבירות שאולי הכינרת תתמלא עד לקו העליון , הותיר אותנו בעיקר מאוכזבים כשהגשם פסק כמעט לחלוטין בתחילת פברואר והשאיר אותנו יבשים כבר יותר מחודש וחצי . לכן לא חששתי כשקיבלתי את מפתחות טויוטה ראב 4 החדשה והחלטתי לצאת לסיבוב שטח קצר של יום שישי אחר הצהריים . אז לפני שאתם מתנפלים עלי איך העזתי לעשות דבר כזה למי שהמציא את המושג " רכב שטח רך " ואחראי למעשה להיווסדות קטגוריית רכבי הפנאי אותה אתם כל-כך אוהבים , אוסיף ואחדד שלא מדובר באיזה שטח אמיתי בצפון רמת הגולן , או בנגב , אלא בשטח הלא מיושב שנמצא במרכז הארץ אי שם בין ראשל"צ לרחובות . הרי האדמה כבר יבשה לחלוטין , לא מדובר בשטח הררי , מקסימום בכמה גבעות , אז מה כבר יכול לתקוע אותי . אז ירדתי "לשטח " .

טויוטה ראב 4 החדשה

טויוטה ראב 4 החדשה


וכבר אחרי פחות מ- 10 דקות הגיע המכשול הראשון  . בסה"כ איזה ירידה קלילה שהגשמים והמכוניות שעברו כאן , הותירו שלל בורות וחריצים שהעמיקו ויצרו שטח אלכסוני מעט מאתגר . משהו שעם רכב שטח אמיתי לא גורר מחשבות מעמיקות , אבל עם רכב פנאי , גם אם הוא מצויד בהנעה 4X4 כסטנדרט כמו במקרה של הראב 4 , מחייב משנה זהירות . אז אני יורד מהרכב ומנסה לחשב האם יצליח הרכב על 18.7 ס"מ מרווח הגחון שלו שנחשב דווקא ללא רע ביחס למתחרים , לצלוח את הקטע הנ"ל . עוד לפני שהספקתי לחזור לרכב , צצה לי פתאום יונדאי I35 שהגיע מהסיבוב ונהגה החל לגחך על זה שירדתי מהרכב . " מה אתה דואג אחי , אם אני עובר כאן , אז בטוח גם אתה . תצמד קצת לחיטה מימין  ואתה מדלג על זה בקלות . תאמין לי , אני מקצר מכאן די הרבה ". אה , כן . גם הייתה לו לוחית רישוי עם מסגרת של " שלמה סיקסט " אם תהיתם . אז אמרתי לו " תצמד אתה לחיטה מימין , אני עובר את הקטע במרכז " וכך התקדמתי ואפילו די בקלות ללא כל רשרוש בתחתית הרכב . בכל זאת ג'יפון . והאמת , כדי לצאת מדי פעם מהעיר הסואנת ולרדת לשטח הקל או בעיקר לשבילים מסביב לעיר , את זה עושה הראב 4 מצויין ואפילו די בכיף ומספק אפילו יכולות יותר גבוהות ממה שנהג שעושה את צעדיו הראשונים בשטח מעז .
טויוטה ראב 4 2013 ( Wheel )

טויוטה ראב 4 2013 ( Wheel )

אבל בסופו של דבר , הראב 4 החדש מיועד בעיקר לכביש , אפילו העיצוב החדש של הדור הרביעי שהגיע בתחילת החודש לארץ , ממשיך את המגמה של נטישת השטח , עם נטישת אחסון הגלגל הרזרבי מאחורי דלת תא המטען , לטובת רצפת תא המטען בתוך הרכב . ואם כבר נגענו בעיצוב , הדגם  החדש  זוכה לעיצוב בשפת העיצוב החדשה של טויוטה והתוצאה מרשימה ויפה מבעבר , עם חזית הרכב שנראית מעט יותר ספורטיבית , דרך צידי הרכב המשדרים חוסן ורק חלקה האחורי שכולל  את יחידות התאורה הבולטות , דורש הסתגלות וספג ביקורות מסוימות מצד מתעניינים ברחוב . והיא גם גדולה משמעותית מבעבר עם צמיחה של 20 ס"מ באורך ל- 4.57  מטר , 3 ס"מ ברוחב ל- 1,84 מטר  ובסיס גלגלים שהתארך בלא פחות מ- 10 ס"מ ל- 266 ס"מ , המעניקים לרכב תא נוסעים מרווח מאוד לחמישה נוסעים שלא על חשבון נפח תא המטען שעומד על 506 ליטר מכובדים הצומחים עד 1,655 ליטר ענקיים עם קיפול המושבים האחוריים . בסעיף הגובה , מאבד הרכב 2.5 ס"מ לטובת שיפור האוירודינמיות והיציבות .

בתוך תא הנוסעים מציג הראב 4 החדש עיצוב חדש לחלוטין , אפילו די מקורי ושונה מהקובל , והתוצאה מרשימה במיוחד , אם תשאלו אותי , מדובר בסביבת הנהג המעוצבת והיפה בקטגוריית הג'יפונים העממיים . רק  חבל שהצבע השחור שולט ויוצר אווירה קודרת משהו . בחו"ל משווק הרכב גם עם אפשרות לצבעי פנים בהירים המשפרים משמעותית את האווירה ומעצימים את העיצוב ההשונה ומיוחד. מעבר לכך , איכות ההרכבה גבוהה כצפוי , אך איכות החומרים מעט מאכזבת עם משטחים גדולים של פלסטיק קשיח ולא נעים למגע . אבזור הרכב כולל מעתה כסטנדרט ברמת הגימור GLI  מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות USB  ולנגן חיצוני , מחשב דרך, דיבורית מקורית , חישוקי "17 , מסילול גגון ו- 7 כריות אוויר . רמת הגימור הגבוהה שנבחנת כאן " פרימיום " כוללת בנוסף את מערכת Toyota Touch    הכוללת צג מגע רב תכליתי השולט על מספר מערכות ברכב , מצלמת רוורס , בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים , בקרת שיוט , מראות מתקפלות חשמלית , דלת תא מטען נפתחת ונסגרת חשמלית , שמשות אחוריות כהות , מתגים להעברת הילוכים מהרכב ועוד , ודורשת תוספת של 20,000 שקל .

טויוטה ראב 4 2013 ( Wheel )

טויוטה ראב 4 2013 ( Wheel )

על הכביש מציעה הראב 4 החדשה נסיעה שקטה מאוד וחלקה בזכות תיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה , שכוללת גם שדרוג לעומת הדגם הקודם עם תחושה מעט דומה יותר לתיבת הילוכים אוטומטית מהסוג המוכר . למרות צניחה קלה בנתוני ההספק של מנוע ה- 2.0 ליטר ל- 151 כ"ס , מציגה יחידת הכח שיפור קל בביצועים ונתונים טובים בסה"כ לרכבי פנאי עם תאוצה זריזה ל- 100 קמ"ש תוך 10.7שניות ומהירות מרבית של 185 קמ"ש לפי הצהרת היצרן . אל אלו , מצטרפת נוחות נסיעה גבוהה ברוב שטחי הדרך ,ומערכת ה- IDDS החדשה , השולטת על המומנט , תגבור ההגה החשמלי ובקרת היציבות , ומספקת יכולת דינמית משופרת , כולל מתג ספורט אשר בהחלט משנה את תגובת דוושת הבנזין והתנהגות הגיר ומאפשר נסיעה נמרצת יותר , כולל שילוב מוקדם יותר של ההנעה האחורית עוד לפני שמתקבל אובדן אחיזה , המסייעים לבטיחות גבוהה יותר . ואם כבר מדברים על בטיחות , הדגם החדש זכה בציון מלא של חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי .

במהלך ימי המבחן , עמדה תצרוכת הדלק על 9.5 ק"מ לליטר בממוצע , בתנאים שכללו גם נסיעת שבילים מרובה , ועמידה ארוכה בפקקים , מה שמספק בסופו של דבר תצרוכת דלק טובה באופן כללי . בחיי היום יום ללא ירידה מהאספלט , נראה שתוצאה של 10-11 ק"מ לליטר בממוצע יתקבלו ללא קושי מיוחד. גם דרגת הזיהום של הרכב שעומדת על 6 , נחשבת טובה למדי לרכב בעל הנעה כפולה , ומנחמת במידה מסוימת שאתם פחות מזיקים לסביבה מבעבר .

טויוטה ראב 4 2013 ( Wheel )

טויוטה ראב 4 2013 ( Wheel )


טויוטה ראב 4 החדשה מגיעה לארץ אל שוק תחרותי במיוחד הכולל מתחרים שנהנים גם הם מדגמים חדשים לחלוטין כמו מיצובישי אאוטלנדר, סובארו פורסטר  והונדה CRV החדשים . לזכותו : שיפור של ממש לעומת הדור היוצא , עם עיצוב נאה ומלוטש , תא נוסעים מרווח ,שימושי ומעוצב מבעבר ויחידת כח המציעה ביצועים מעט טובים יותר לצד הפחתה קלה בתצרוכת הדלק . אל אלו מצטרפים גם בטיחות מלאה ומוניטין אמינות מצוין של המותג המסייע רבות למכירות . גם מחירו הבסיסי שעומד על 179,900 ש"ח נחשב תחרותי ביחס למתחרים , וגם אם נראה יקר מעט מהג'יפונים הפופולארים , חשוב לזכור שהוא מצויד כסטנדרט בהנעה כפולה אשר נשכחה כבר אצל חלק גדול מרכבי הפנאי ומאפשרת לכם כבונוס גם טיולי שבילים או שטח קלילים בזמנכם החופשי .
טויוטה ראב 4 2013 ( Wheel )

טויוטה ראב 4 2013 ( Wheel )