טויוטה C-HR החדשה נחשפת בפרטים מלאים

טויוטה C-HR נכנסת לקטגורית הג'יפונים הקומפקטים הלוהטת עם עיצוב מרהיב דמוי קופה, גרסת 1.2 ליטר טורבו ודגם היברידי שיציע 27 ק"מ לליטר בממוצע. בישראל ככל הנראה עוד השנה.

ששי כהן 28 ביונ, 2016
טויוטה C-HR החדשה

אל שוק הג'יפונים הקומפקטים הלוהט שנחשב לסגמנט הצומח ביותר במכירות כיום בישראל, צפויה להצטרף עוד השנה טויוטה C-HR החדשה, עימה תתחרה טויוטה בדגמים כמו ניסאן ג'וק, הונדה H-RV, סוזוקי ויטארה ואחרים. הדגם החדש של טויוטה יהיה גם הראשון של החברה שישווק בארץ עם מנוע הטורבו הקומפקטי והחסכוני. בהנחה שתמחור הדגם יהיה תחרותי ( ככל הנראה קצת יותר מטויוטה אוריס TS, וסביב 140 ומשהו אלף שקל), יהיה מדובר ככל הנראה בלהיט נוסף של טויוטה ואחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של המותג בשנים הקרובות.




בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, הצליחה טויוטה לשמר את קווי העיצוב הכלליים של דגם הקונספט שהוצג לפני כשנתיים, ובאופן מפתיע לחברה השמרנית, גרסת הייצור נראית עתידנית, כוחנית ומפתה במיוחד. למרות החשש ממימדים קטנים כפי שנדמה מהתבוננות בתמונות, ה- C-HR תהיה אחת המכוניות הגדולות בסגמנט עם 4.36 מטר באורך, 1.795 מטר רוחב, 1.55 מטר גובה ובסיס גלגלים של 264 ס"מ, האמורים להציע תא נוסעים מרווח למדי.
טויוטה C-HR -תא נוסעים שצפוי להיות מרווח במיוחד טויוטה C-HR -תא נוסעים שצפוי להיות מרווח במיוחד
גם תא הנוסעים שנחשף כעת בתמונות ראשונות ( עד כה פורסמו רק תמונות חוץ של גרסת הייצור ), זוכה לעיצוב מתקדם, מסף מולטימדיה מרכזי וגדול שישרת חלק גדול ממערכות הרכב ותאורת אווירה היקפית שתוצע בתא הנוסעים. הדגם יוצע בגרסת 1.2 ליטר טורבו 116 כ"ס ( המשווקת באירופה גם באוריס המשפחתית ), שתוצע בשילוב לתיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים או אוטומטית רציפה שרלוונטית יותר לארץ ותציע תצרוכת דלק של 17.54 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, לצד פליטת CO2 של 128 גרם לק"מ ואופציה להנעה 4X4.
טויוטה C-HR -עיצוב מרהיב דמוי קופה טויוטה C-HR -עיצוב מרהיב דמוי קופה
לצידה של גרסת הטורבו תוצע גם CHR היברידית המצוידת במנוע 1.5 ליטר 122 כ"ס ומנוע חשמלי, שאמורה להיות חסכונית בדלק וידידותית במיוחד לסביבה עם תצרוכת דלק של 27 ק"מ לליטר בממוצע, לצד פליטת CO2 של 85 גרם לק"מ בלבד. גרסת 2.0 ליטר 150 כ"ס תוצע עבור מספר מדינות בודדות.
טויוטה C-HR תיוצר במפעל טויוטה בטורקיה לצד דגמי הקורולה והוורסו 7 מקומות ומשם תיוצא לכל העולם. בחברה מעריכים שמכירות הדגם באירופה ינועו סביב ה-100 אלף מכוניות בשנה. שיווק הדגם יחל באירופה כבר בספטמבר וסביר להניח שגם לישראל היא תגיע עוד לפני סוף השנה.