טויוטה C-HR החדשה תשווק בישראל בדגמי טורבו והייבריד

טויוטה C-HR, אחד הרכבים המעניינים ביותר שינחתו כאן השנה, ישווק החל מהחודש הבא בדגמי 1.2 ליטר טורבו בנזין וגרסה היברידית חסכונית במיוחד. ומה המחיר הצפוי?

ששי כהן 29 בינו, 2017

מכה נוספת לסגמנט המשפחתיות: חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, צפויה להשיק באמצע פברואר את טויוטה C-HR, אשר יצטרף לסגמנט הג'יפונים הרותח וצפוי להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של טויוטה בישראל. בניגוד להערכות הקודמות, ה-C-HR ישווק בארץ גם בדגם הטורבו בנזין 1.2 ליטר וגם בגרסה ההיברידית החסכונית במיוחד, שתוצע במספר רמות גימור.




לצד עיצוב ראוותני המצליח לשלב באופן משובח בין מראה של קרוסאובר לדגם ספורטיבי, טויוטה C-HR לא יתחרה במידות בדגמים קומקפטיים כמו ניסאן ג'וק ורנו קפצ'ר, אלא יציע ממדים הקרובים מאוד דווקא לקשקאי הגדול יותר, ומכאן ההנחה שהדגם יצליח לצוד לקוחות רבים דווקא מסגמנט המשפחתיות. עם 4.36 מטר באורך, הוא ארוך לדוגמה ב-6 ס"מ מסוזוקי קרוסאובר וקצר בפחות מ-2 ס"מ מהקשקאי, כאשר עם 1.795 מטר רוחב הוא רחב ב-3 ס"מ מהסוזוקי וצר רק בס"מ מהקשקאי. עם בסיס גלגלים של 264 ס"מ הוא זהה לקשקאי וגדול מהסוזוקי ב-4 ס"מ. נפח תא המטען צנוע דווקא, ועומד על 377 ליטר.טויוטה C-HR החדשה טויוטה C-HR החדשה
טויוטה C-HR יגיע ככל הנראה כסטנדרט עם חבילת אבזור בטיחות מתקדמת, הכוללת 7 כריות אוויר, מערכת התראה על אי שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה עם היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים והחלפת אורות אוטומטית.
הדגם שפותח על שלדת ה- TNGA החדשה של טויוטה, המשרתת גם את הפריוס החדשה וצפויה לשרת דגמים חדשים נוספים של טויוטה, ישווק בארץ בגרסת כניסה המצוידת במנוע 1.2 ליטר טורבו בנזין 116 כ"ס ותיבה אוטומטית רציפה, המציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב- 11.1 שניות, מהירות מרבית של 185 קמ"ש ותצרוכת דלק של 17.5 ק"מ לליטר. מעליו תוצע ה-CHR ההיברידית שככל הנראה תהיה הנמכרת יותר בארץ, המצוידת במנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 122 כ"ס, ומציעים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11 שניות ותצרוכת דלק משולבת של 27 ק"מ לליטר, לפי נתוני היצרן.
טויוטה C-HR החדשה טויוטה C-HR החדשה
הדגם ישווק במספר רמות גימור בארץ, כאשר כבר גרסת הבנזין הבסיסית תצויד בחישוקי גלגלים קלים, בלם יד חשמלי, הגה בציפוי עור, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "8, נשלטת מההגה, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. הגרסה ההיברידית תכלול גם כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד. ייתכן ותגיע גם גרסה היברידית מהודרת במיוחד הכוללת חישוקי גלגלים ספורטיביים, ריפודי עור, גג זכוכית פנורמי ועוד.




שיווק טויוטה C-HR יחל רשמית באמצע חודש פברואר, כאשר ייתכן וקודם לכך תשיק החברה את הדגם במכירה מוקדמת באמצעות אתר אינטרנט ייעודי, כפי שעשתה זאת בעבר קרסו מוטורס בעת שהשיקה את ניסאן ג'וק. מחיר הדגם לא ידוע לעת עתה, אך להערכתנו צפוי להתחיל סביב ה-135-140 אלף שקל לדגם הטורבו הבסיסי, והחל מ- 140-145 אלף שקל לדגם ההיברידי. מדובר להערכתינו גם באחד מאותם דגמים בודדים שניתן לנבא להם הצלחה מרשימה במכירות עוד לפני שהחל השיווק. יחד עם זאת, הדגם שהושק לפני מספר חודשים באירופה ונהנה מביקוש גבוה עד כה, יגרום ככל הנראה לאספקת כמות נמוכה של רכבים לישראל מהביקוש שצפוי לדגם. בכל מקרה, סביר שהיבואן יצליח לקבל הקצאה של כמה אלפי מכוניות עוד השנה.