טויוטה C-HR מבחן דרכים: הלהיט הבא בשוק המקומי?

טויוטה C-HR רק נחתה בארץ ותוך כ-58 דקות נמכר כל המלאי הראשוני באינטרנט, יחד עם שיא מכירות ישראלי חדש. מה יש לה להציע? יצאנו למבחן דרכים.

ששי כהן 14 בפבר, 2017

גם כשנדמה ששוק רכבי הפנאי הפך להיות עמוס מדי ומתקרב למיצוי עם הצטרפות כמעט מדי חודש של דגם חדש להיצע, עדיין מצליחים מדי פעם להגיח דגמים חדשים שמצליחים לעשות מיני מהפכה בקטגוריה התחרותית. האחרונה שבהן: טויוטה C-HR שנחתה בשבוע החולף בארץ, והוצעה לרכישה מוקדמת דרך האינטרנט בלבד, במהלך שגרם להסתערות הלקוחות וסיום המלאי הראשוני של 300 מכוניות בתוך 58 דקות, יחד עם קביעת שיא מכירות מקומי חדש. כדי להבין עד כמה המהלך היה מוצלח, צריך לזכור שלא מדובר היה דווקא בדגם זול (הוא דווקא הכי יקר בקטגוריית הג'יפונים העממיים) , לא הוצעו תנאי רכישה יחודיים לרוכשים הראשונים, ואפילו לא יכולתם לפגוש את הדגם במציאות. מה שכן הובטח, הוא ג'יפון חדש ומעוצב הכולל סמל של טויוטה בחזית… זה כנראה מספיק בשוק הישראלי.



חזית נאה בסגנון שפת העיצוב הנוכחית של טויוטה
מסובבת ראשים
טויוטה C-HR נכנס לקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים הלוהטת ביותר כיום בשוק המקומי. מפגש במציאות עם הדגם חושף סוג של חללית לכביש, בעלת עיצוב מקורי ויוצא דופן, אך לא מסוג העיצובים האוונגרדים המתחכמים שגורמים לחצי מהלקוחות לאהוב ולחצי השני לא, אלא מהסוג שקרוב לוודאי יתחבב על מרבית הלקוחות הפוטנציאלים. נסיעה ב- C-HR החדש לוותה בימי המבחן בכמות כמעט שיא של מתעניינים ברמזורים, מסובבי ראשים ומיני התקהלויות בתחנת הדלק וברחבת הסופר. הרכב פשוט נראה מצוין, (הישג לחברה שמתמחה בד"כ בעיצובים שמרניים), כשרכב המבחן ברמת הגימור הגבוהה C-HIC, כלל גם גג ומראות צד בצבע שחור, חישוקי "18 ספורטיביים ושמשות אחוריות מושחרות שתרמו למראה מוחצן יותר.
לא ממש קטנה
יחד עם זאת, למרות העיצוב והמיצוב בקטגוריית הג'יפונים הקטנים, עם 4.36 מטר באורך, 1.795 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 264 ס"מ, ה- C-HR לא ממש קטן וקרוב במידותיו יותר לניסאן קשקאי ולאו דווקא לג'וק, ומציע דווקא את אחד הממדים הגדולים בקטגוריה. לצד אלה, עם 1.55 מטר בסעיף הגובה, הוא קצת נמוך מהמתחרים לטובת התנהגות כביש וצריכת דלק ונקודת תורפה נרשמת בנפח תא המטען שעומד על 297 ליטר בלבד, נתון הנמוך משמעותית מהמתחרים, ועשוי להיות בעייתי עבור משפחות צעירות הזקוקות למקום אכלוס לעגלת ילדים שאיננה קומקפטית.תא מטען צנוע בנפח 297 ליטר בלבד.
תא נוסעים
כניסה לתא הנוסעים חושפת עיצוב מתקדם, נאה ואף מקורי. לא תמצאו כאן את ההתחכמויות העיצוביות של הפריוס, אלא שילוב של לוח שעונים די קלאסי עם סביבת קונסולת מכשירים מתקדמת ומעוצבת. איכות החומרים גבוהה מאוד ביחס למקובל בקטגוריה, וכל רמות הגימור מציעות כיסוי עור חלקי בצבע שחור ללוח השעונים (בצבע סגלגל בדגם המבחן), המעניק לתא הנוסעים אווירה יוקרתית משהו. מעבר לכך, ה-C-HR מציע שלל משטחים מעוצבים בדיפוני הדלתות הדשבורד והגג, וגם ידית ההילוכים בגימור כסף נראית טוב.תא נוסעים איכותי ומאובזר מאוד כסטנדרט תא נוסעים איכותי ומאובזר מאוד כסטנדרט
אבזור נדיב
אבזור הרכב נדיב כסטנדרט וכולל: כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני אורות וגשם, מראות צד מתקפלות חשמלית, חישוקי "17 קלים, גימור עור לדשבורד, מולטימדיה מקורית עם מסך "8 ומצלמת רוורס, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים כפולת אזורים ואת חבילת הבטיחות המקורית והמתקדמת הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית ומערכת בלימה אוטומטית ללא הגבלת מהירות נסיעה וזיהוי הולכי רגל. רכב המבחן ברמת הגימור הגבוהה C-HIC כלל גם חימום מושבים ואת חבילת העיצוב החיצונית שצוינה כאן בתיאור העיצוב החיצוני.  חסרונות? אם נהיה קטנוניים, אז למה אין פתחי מיזוג מאחור?עיצוב מתקדם מסובב ראשים
ביצועים, נוחות
טויוטה C-HR משווקת בארץ בדגמי 1.2 ליטר טורבו 116 כ"ס ו-1.8 ליטר היברידי 122 כ"ס אותו קיבלנו למבחן. על הכביש, מציע הרכב את אותה תחושה נעימה המלווה דגמים היברידים וכוללת נסיעה חלקה ושקטה מאוד המכוונת לחיסכון בדלק, ונפגמת רק אם אתם מחליטים למחוץ את דוושת הגז ולנסות לסחוט ממנה ביצועים. במקרה הנ"ל, תקבלו בתמורה בעיקר רעש שיחדור לתא הנוסעים, ותגובות פחות נחמדות של הגיר הרציף. הביצועים במקרה הזה לא יהיו ספורטיבים ומרגשים, אך בהחלט מספקים בחיי היום יום ויותר מכך, עם 11 שניות ל-100 קמ"ש. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה מאוד, עם מתלים המצליחים לגהץ היטב את המהמורות שנקלעות בדרך, ושיבושי הכביש נעלמים ברובם מבלי לפגוע באיכות הנסיעה (מכובד למדי בהתחשב בחישוקי ה-"18 וצמיגי החתך הנמוך של הרכב).
המושבים נוחים ותומכים, המרווח מצוין ליושבים לפנים, אך הרבה פחות מרשים ליושבים מאחור, אשר יצטרכו להתמודד עם תחושה מעט קלסטרופובית, בשל חלונות הצד הקטנים והגג הנמוך יחסית שהוקדשו על מזבח העיצוב. מצד שני, ייתכן ואיזה מעצב בטויוטה הבין שלצערנו הילדים שיושבים מאחור בימינו, בעיקר עסוקים בצפיה במסך הסמארטפון/ טאבלט ולכן אין צורך להשקיע בחלון גדול מדי שרק יכניס להם אור חזק של שמש שיפריע להם…
19.4 ק"מ לליטר במבחן, 200 שקל תדלוק מלא וטווח של 850 ק"מ נסיעה !
טויוטה C-HR צריכת דלק
כיאה לרכב היברידי שמתיימר להיות חסכוני וידידותי לסביבה, גם בסעיף הנ"ל הציגה ה- C-HR תצרוכת דלק מרשימה שעמדה על 19.4 ק"מ לליטר בימי המבחן, בנסיעות שגרתיות בעיר ומחוצה לה, וללא נסיונות מיותרים לסחוט ממנה ביצועים, אלא נהיגה נינוחה למטרת חיסכון בדלק. ביקור בתחנת הדלק כשהמיכל כמעט התרוקן לגמרי, גרר תשלום של 200 שקל בלבד לתדלוק מלא ומחשב הדרך הצביע על כמעט 850 ק"מ בטווח הנסיעה. דרגת הזיהום שלה מרשימה גם כן ועומדת על 2.
מנוע צמיחה נוסף לטויוטה
טויוטה C-HR נכנסת לשוק הלוהט של רכבי הפנאי הקומפקטיים עמוס המתחרים, אך יחד עם זאת תהפוך לדעתנו קרוב לוודאי לאחת ממובילות הסגמנט בשנה הקרובה. לזכותה: עיצוב חיצוני משובח, תא נוסעים מהודר ומאובזר, יחידת כח חסכונית מאוד בדלק, נוחות נסיעה גבוהה ובטיחות מרשימה. בסעיף החובה: הביצועים ממוצעים (אך סביר שלא יטרידו את הלקוחות), הספספל האחורי מעט צפוף עבור מבוגרים ותא המטען קטן יחסית. במחיר התחלתי של 142 אלף שקל לדגם הטורבו בנזין, 144 אלף שקל לדגם ההיברידית או 150 אלף שקל לדגם ההיברידי המאובזר ביותר שנבחן כאן, היא יקרה מכל המתחרות בסגמנט, אך מציעה לפחות תמורה נאה לכסף במרבית הסעיפים. כשמוסיפים למשוואה גם את מוניטין החברה של אמינות ושמירת ערך, אנחנו בטוחים שנולד כאן להיט נוסף.


עוד ממבחני דרכים