טיפים חשובים בקניית קטנוע

אם גם אתם מאסתם בפקקי התנועה, בהוצאות הדלק המטורפות ובחיפוש האין סופי אחר חנייה, אולי הגיע הזמן שתעברו לקטנוע? ( מדור שיווקי )

ששי כהן 22 ביונ, 2015
2011-Honda-PCX125e

רכב דו גלגלי הוא ללא ספק אחד מכלי התחבורה היעילים ביותר שניתן למצוא על כבישי הארץ. רכב מן הסוג הזה חוסך זמן ועמידה בפקקים, הוא נוח לתפעול והתחזוקה שלו זולה גם מבחינת דלק וגם מבחינת טיפולים שגרתיים. יחד עם זאת, הביקוש לקטנועים מעודד יבואנים להגדיל את היצע הדגמים והתוצאה היא מבחר גדול ומבלבל. רבים תוהים מה הדרך הנכונה לקנות רכב דו גלגלי ואיך אפשר לנצל את היתרונות שלו.



ברכישת רכב דו גלגלי חדש אפשר להיעזר במפרט הטכני המפורסם על ידי היצרן. המפרט הטכני מצביע על הביצועים של הרכב ועל ההספק שלו. הבדיקה של העלות הראשונית היא הפשוטה ביותר, אך רצוי לערב אנשי מקצוע ולקבל מידע על עלויות הטיפולים השוטפים. העלויות נובעות מכמות צריכת הדלק של הרכב ומסוג השמנים המתאימים עבורו. אלו נתונים אובייקטיביים שיכולים לחסוך הרבה עוגמת נפש בתחזוקת הרכב בטווח הקצר והארוך.
נוחות שימוש, אמינות ויציאה לנסיעת מבחן
יש עוד כמה קריטריונים שכדאי לבדוק לפני שקונים רכב דו גלגלי מהיבואן. ראשית, נוחות השימוש היא עניין סובייקטיבי וכל אחד מתייחס אליו בצורה שונה. גברים ונשים עשויים לחוות אחרת את הנסיעה על רכב דו גלגלי. מומלץ לבחור רכב שמתאים לנהג מבחינת גובה, משקל ומאמץ פיזי נדרש לצורך הרמה והורדה מהרגלית. אלו פרטים קטנים שעושים הבדל גדול בתפעול הרכב לאורך זמן.
האמינות של רכב דו גלגלי היא פונקציה של היכרות עם היצרן ודגמים שונים בהם הוא מתמחה. אפשר לקבל המלצות על דגמים מסוימים, להשתמש בחוות דעת של חברים ובני משפחה וגם לקרוא משובים ברשתות החברתיות. זו דרך מצוינת ללמוד על האמינות של דגם ספציפי ועל היכולת של הרכב לשמור על ערכו הכספי. בנוסף, תמיד אפשר לנצל את הגמישות של היבואנים הרשמיים על מנת לתאם נסיעת מבחן. הנסיעה היא הזדמנות להתרשם מהביצועים של רכב דו גלגלי ולבדוק בפועל את מידת היציבות שלו על הכביש.
פרמטרים לבדיקה לפני קניית רכב מיד שנייה
רכישת רכב דו גלגלי מיד שנייה שונה מרכישה דרך היבואן. ביד שנייה יש משמעות לשנת הייצור של הדגם ולמספר הקילומטרים שהוא עבר. כדאי לבדוק האם הרכב טופל במוסך מורשה, האם הוא עבר תאונות והאם הוא משועבד על שם חברה מסוימת. בדיקת תקלות במוסך של היבואן יכולה לעזור לחשוף בעיות מסוימות ולהוריד את המחיר. כדאי לברר על המחירים המקובלים לפני שמתחייבים לעסקה מסוימת ולערב אנשים המכירים את התחום בכל מקרה של התלבטות.
מלבד האמור לעיל, יש להביא בחשבון את ההוצאות הנלוות על רכישת קטנועים. בין היתר כדאי להתייחס לעלויות הביטוח וציוד המיגון של כפפות, מעיל וקסדה. אלו הוצאות לא פשוטות שעשויות להטות את הכף לבחירה בדגם מסוים בהתאם לתקציב.


עוד מדו גלגלי