טסלה מודל 3 החלה להימסר ללקוחות

קצת יותר משנה לאחר שנחשפה, החלו לעלות בימים האחרונים 30 רכבים ראשונים על הכבישים בארה"ב, כשברקע – חצי מיליון (!) הזמנות שנרשמו לדגם החשמלי "העממי" של טסלה.

ששי כהן 31 ביול, 2017

שנה ושלושה חודשים לאחר שחשפה טסלה בארה"ב את מודל 3, המשפחתית החשמלית "העממית" של יצרנית המכוניות החשמליות היוקרתית מעמק הסיליקון, החלו בסוף השבוע הראשון להימסר כ-30 מכוניות ראשונות ללקוחות, טיפה בים מתוך חצי מיליון הזמנות שנרשמו עד כה לדגם בארה"ב, שעתידים להיות מסופקים ללקוחות עד לסוף שנת 2018. אם אכן תעמוד טסלה ביכולות היצור של מספרים כה גבוהים לחברה די קטנה, צפויה החברה לעקוף את מכירותיהם של דגמי היוקרה הגרמניים ושל לקסוס השולטים בשוק היוקרה האמריקני, ולהפוך למותג היוקרה הנמכר ביותר בארה"ב.




30 המכוניות הראשונות של טסלה מודל 3  נמסרו ללקוחות הראשונים, שכולם אגב עובדים של טסלה שזכו להיות הראשונים לבצע הזמנות לדגם החדש. יתר חצי מיליון הלקוחות שהפקידו עד כה כ-$1,000 מקדמה, יחלו לקבלהרכבים החל מחודש אוקטובר 2017 בגרסה החזקה יותר, כאשר החל מנובמבר תחל גם אספקת הדגם הבסיסי. החל מדצמבר 2017 צפוי לעמוד כושר הייצור של החברה לעמוד על כ-20,000 מכוניות בחודש. יצוא מכוניות מחוץ לארה"ב צפוי רק לקראת אביב 2018.
טווח נסיעה עד 500 ק"מ בין טעינות
טסלה חושפת סוף סוף גם את הנתונים הרשמיים של מודל 3, שתוצע בגרסת הבסיס שלה עם טווח של 354 ק"מ בין טעינות, לצד ביצועים ספורטיביים עם תאוצה ל-96 קמ"ש (60 מייל) ב-5.6 שניות בלבד, ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. הגרסה החזקה שלה תציע טווח נסיעה של 498 ק"מ בין טעינות, לצד תאוצה ל-96 קמ"ש ב-5.1 שניות, ומהירות מרבית של 225 קמ"ש.
טסלה מודל 3 - מספר סידורי 1... (צילום:יצרן) טסלה מודל 3 – מספר סידורי 1… (צילום:יצרן)
בדומה לדגמי טסלה האחרים (מודל S ומודל X), גם מודל 3 נהנית מעיצוב חיצוני מרשים בסגנון ספורט-אלגנט, שהודות למנוע החשמלי אינו נזקק לכונסי אוויר מלפנים, ומציע מקדם גרר מרשים של 0.21. בתוך תא הנוסעים נהנית גם ה-3 מהעיצוב הנקי ונטול המתגים המאפיין את שאר דגמי החברה, וכולל מסך מגע מרכזי בגודל "15 המשרת את כל מערכות הרכב ומונע לחלוטין מתגים בתא בסביבת הנהג, למעט צמד מתגי שליטה על המערכת מההגה.
אבזור הרכב יכלול כאופציה (בתוספת של $5,000) דיפוני עץ בתא הנוסעים, מערכת שמע משודרגת, גג זכוכית פנורמי הנמתח מקצה החלון הקדמי ועד קצה החלון האחורי, מושב נהג חשמלי ועוד.




החל מ-$35,000
מחירי טסלה מודל 3 יחלו בארה"ב ב-$35,000 לדגם הבסיסי, ו-$44,000 לדגם החזק יותר. כל שנותר לקוות הוא, שהביקושים המטורפים לדגם החדש יחד עם חוסר הניסיון של החברה בייצור המוני, לא יגררו בעיות איכות ואמינות שעשויים להשליך על המותג כולו. בטסלה בונים רבות גם על המפעל החדש לייצור סוללות שיחל בקרוב לעבוד ולהגביר משמעותית את אספקות הסוללות לרכב, יחד עם ירידה במחירים. אם תצליח טסלה לספק את כל הכמות שהוזמנה ללא בעיות מיוחדות ובזמן סביר, נראה שמודל 3 לא רק יהיה הדגם החשמלי הפופולרי בעולם, אלא גם עשוי להזניק את טסלה למותג היוקרה הנמכר בארה"ב בשנים הקרובות. לכל הדגמים תוענק אחריות ל-4 שנים ו-50,000 מייל ו-8 שנים לסוללות, עם הגבלה של 100-120 אלף מייל (בהתאם לדגם).
טסלה בישראל?
ומה לגבי שיווק בישראל? רבות דובר כבר על מגעים המתנהלים מול אנשי עסקים וחברות שונות לקבלת הזיכיון לשיווק דגמי טסלה בארץ, אולם נכון לעכשיו אין שום בשורה בנושא. את הנציגה הראשונה שלה במזרח התיכון לשווק את המכוניות החשמליות, בחרה טסלה קודם במפיץ ירדני שפתח לאחרונה סוכנות בירדן.