טסלה מודל X -רכב הפנאי שמתיימר להיות הבטוח בעולם

טסלה מודל X מצטרפת לסגמנט הקרוסאוברים היוקרתיים עם הנעה חשמלית, תאוצה של מכונית מרוץ, טווח נסיעה עד 413 ק"מ בין טעינות והבטחה לבטיחות ללא תחרות.

ששי כהן 04 באוק, 2015
טסלה מודל X

חברת טסלה האמריקאית עושה זאת שוב, והפעם עם התחלת שיווק המודל X, עימו נכנסת החברה לראשונה לשוק הקרוסאוברים ועם מפרט טכנולוגי מרשים ביותר שמאיים על מיטב המתחרות הגרמניות. המחיר יחל ב- 132,000$ בארה"ב וכלי רכב ראשונים נמסרו בשבוע החולף ללקוחות המאושרים הראשונים.



טסלה מודל X זוכה לעיצוב קרוסאובר מודרני, הנהנה בין השאר מדלתות אחוריות בסגנון "כנף שחף", הנפתחות חשמלית כלפי מעלה ומאפשרות גישה קלה יותר למושבים האחוריים, לצד יכולת ייחודית להיכנס לרכב מאחור גם כשמכונית חונה צמוד מדי ובמקביל למכונית. מעבר לכך, מצויד מודל X ב- 7 מקומות ישיבה ובמקדם גרר של 0.24 הנחשב לנמוך ביותר אי פעם של רכב SUV, מה שאמור לתרום ליעילות האווירודינמית של הרכב ולתצרוכת דלק, או במקרה שלה חשמל – נמוכה במיוחד.

טסלה מודל X

טסלה מודל X


כיאה לטסלה, גם המודל X יציע ביצועים עוצרי נשימה, המוכרים יותר מעולם מכוניות העל. הדגם מצויד בהנעה כפולה, כאשר מנוע חשמלי קדמי בהספק של 259 כ"ס מניע את הגלגלים הקדמיים ומנוע חשמלי נוסף בהספק של 503 כ"ס מניע את הגלגלים האחוריים. הדגם יוצע בשתי גרסאות, כאשר הבסיסית מציעה תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות וטווח נסיעה של 413 ק"מ בין הטעינות, והגרסה החזקה יותר מציעה תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 3.2 שניות, מהירות מרבית של 248 קמ"ש  וטווח נסיעה של 402 ק"מ בין הטעינות.

בין שלל החידושים והגימיקים שמציעה הטסלה תוכלו למצוא את הדלתות הייחודיות האחוריות שנפתחות כלפי מעלה, דלתות קדמיות שנפתחות חשמלית כשהנהג מתקרב לרכב, מסך "17 השולט על מרבית מערכות הרכב, תא מטען קדמי גדול ותא מטען אחורי הנמצא מתחת למושבים האחוריים ( עקב 7 מושבים המונעים למעשה כמעט לחלוטין תא מטען אחורי ), מערכת מצלמות היקפית 360, חנייה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטומטית, בקרת אקלים מתוחכמת המסוגלת לסנן חיידקים ובקטריות שונות, מתלי אוויר אקטיביים עם חמישה מצבי פעולה, גג זכוכית פנוראמי ענק ועוד. בחברה מבטיחים שהדגם תוכנן במיוחד כדי לזכות בציון מלא במבחני הריסוק ומצהירים שלפי מבחני ריסוק עצמאיים של החברה, הם מעריכים שהמודל X ישיג את תוצאות הריסוק הטובות ביותר בין כל דגמי ה- SUV.
טסלה מודל X תיוצר כמובן במפעלי החברה בקליפורניה ואספקות ראשונות של הדגם החלו להתבצע בשבוע החולף. לצערנו הרב כמובן, לעת עתה אין תכנונים לפתוח נציגות של טסלה בארץ.