יגואר E-Type חשמלית תיחשף השבוע באנגליה !

ללא ספק המכונית החשמלית היפה בעולם: יגואר E-Type חשמלית קונספט תיחשף השבוע באנגליה. בתפריט: העיצוב המקורי והמשובח של הדגם משנות ה-60, אך האם יסלחו לה על היעדר מנוע בנזין?

ששי כהן 09 בספט, 2017
יגואר E-Type חשמלית

חברת JLR, יצרנית לנד רובר ויגואר, תחשוף השבוע באירוע ה- Tech Fest באנגליה את יגואר E-Type החשמלית בגרסת קונספט. מדובר בהפתעה בעולם הרכב, כאשר החברה לוקחת את אחד האייקונים הנחשבים בעולם הרכב, שהוכתר גם ע"י לא מעט כמכונית היפה ביותר שיוצרה מעולם, ומלבישה על העיצוב המקורי והמהמם מנוע חשמלי. יהיו שיראו בזה חילול הקודש. אנחנו דווקא מאוד נשמח אם אכן תחזור מכונית כזאת לכביש. גם אם היא חשמלית.




בהתאם להצהרת היצרן שכל הדגמים החדשים שתציג החברה החל משנת 2020 יהיו חשמליים או היברידים, ה-E-Type החשמלית אכן נראית כצעד נוסף בהחלטה הדרמטית של החברה, ומדגימה לשמחתנו (או לצערם של אחרים) איזה מכוניות חשמליות החברה תספק בעתיד הקרוב מאוד.

יגואר E-Type חשמלית יגואר E-Type חשמלית

 יגואר E-Type המקורית היתה מכונית ספורט שיוצרה בשנים 1961-1975 בדגמי קופה וקבריולט, והציעה מנועי בנזין 6 צילינדרים, בנפח 4.2 ליטר ו-3.8 ליטר, שהפיקו 265 כ"ס והציעו ביצועים נאים לאותה תקופה עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות.

לצד העיצוב המקורי של אותו דגם משנות ה-60, תצויד ה-E-Type קונספט במנוע חשמלי המפיק 299 כ"ס, המאיץ את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות (טוב יותר מהדגם המקורי), אך בשקט בשקט וללא זיהום אוויר. לדברי החברה, בשל הרצון לשמור על המראה והמידות של ה-E-TYPE המקורית, הוגבל ההספק של המנוע החשמלי, אך עדיין שומר על יתרון בביצועים מול הדגם המקורי. למרות השימוש במנוע חשמלי וסוללות ליתיום יון כבדות, חלוקת המשקל (חזית ואחור) נותרה דומה לדגם המקורי ומשקלה הכולל של המכונית פחת אף ב-46 ק"ג מול הדור הראשון של ה- E-Type. זמן הטעינה אגב של הסוללות עומד על 6-7 שעות וטווח הנסיעה עומד על כ-270 ק"מ.

יגואר E-Type חשמלית יגואר E-Type חשמלית

היגואר E-Type החשמלית זוכה גם להעתק כמעט מושלם של תא הנוסעים, תוך כדי אימוץ כמה פריטים מודרניים כמו לוח שעונים דיגיטלי לחלוטין ומערכת מולטימדיה עם צג מגע, המחליפה מספר מתגים ברכב. אל אלו מצטרפים תאורת LED מלאה בחזית ומאחור לטובת החיסכון האנרגטי ועדכוני בטיחות נדרשים, יחד עם עוד רכיבים של ה-I-PACE החשמלית שתגיע בשנה הבאה לשוק.

האם אכן נזכה לראות את ה- E TYPE החשמלית על הכביש כדגם ייצור? ימים יגידו, אך לנו נראה כי הסיכויים לכך נמוכים מאוד.