יהלום צרפתי: DS7 קרוסבק מבחן דרכים

מחשב מסלול מחדש: מותג היוקרה הצרפתי DS נפרד מסיטרואן ויצא לדרך חדשה כמותג עצמאי, עם ה-DS7 קרוסבק שפותח עידן חדש ומציע הוט קוטור צרפתי מרשים, חסכוני ובטיחותי במחיר כמעט שערורייתי (אבל לטובה).

ששי כהן 09 בספט, 2018

בסיבוב הקודם זה היה קצת פחות מוצלח: סיטרואן לקחו מגוון מדגמי החברה, עדכנו אותם בעיצוב מושקע יותר, הוסיפו אבזור, וקינחו בסמל "DS" יוקרתי בחזית, והודיעו שנכנסו לשוק היוקרה. על הלקוחות זה עשה פחות רושם ולאחר מספר שנים של מכירות לא ממש מוצלחות, נאספו קברניטי קבוצת האם PSA (פיג'ו-סיטרואן) והחליטו על חישוב מסלול מחדש, ויציאתה של DS לדרך חדשה בתור מותג יוקרה עצמאי, שיכלול פיתוח של דגמים חדשים וניהול נפרד לחלוטין. אם זה עובד בלקסוס, באינפיניטי ובאחרים, אין סיבה שזה לא יעבוד גם ב-PSA.


החלוץ
3 שנים לאחר שהוכרז המהלך על יציאה לדרך חדשה ועצמאית, נחשף במרץ 2017 ה- DS7 קרוסבק, החלוץ בעידן החדש של DS, שנכנס ישירות לקטגוריית הקרוסאוברים היוקרתיים הצוברת פופולריות בקצב מדהים ועשויה לתרום רבות לחדירתו החדשה של המותג לשוק התחרותי והתובעני. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, אם בעבר היו דגמי ה-DS מהפכניים, בעידן הנוכחי ב-DS לא רוצים להיות חריגים באופן שעשוי להרחיק חלק מהלקוחות, ומסתפקים בעיצוב שגרתי יחסית לשוק הקרוסאוברים, אך עם ניואנסים רבים והתחכמויות שונות (פנסי חזית בצורת יהלומים בטכנולוגיית LED בדגם הבכיר), המציגים בסופו של דבר רכב פנאי-שטח נאה מאוד למראה, אלגנטי וייחודי שבהחלט גורם לו לבלוט על הכביש וכן, גם שמרני במידה מסוימת, כמו שהרבה לקוחות אוהבים (אאודי לדוגמה…).

מידות לא שגרתיות
ה-DS7 מתברג למשבצת כלי הרכב שמידותיהם החיצוניות משחקות על שני סגמנטים: עם 4.57 מטר באורך, 1.9 מטר רוחב ו- 1.63 מטר גובה, היא גדולה משמעותית מדגמים בקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים כמו אאודי Q3, ב.מ.וו X1 ודומיהם, ומציעה מידות הדומות מאוד לדגמים מהקטגוריה הגבוהה יותר, שם משחקים ה-Q5, ה-X3, קדילאק XT5 ואחרים, כשהיא נופלת מהם בעיקר בסעיף האורך עם 15 ס"מ פחות בממוצע. מעבר לכך, עם בסיס גלגלים של 273 ס"מ, היא מציעה תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים, לצד שימושיות טובה עם תא מטען ענק בנפח 555 ליטרים, הצומח עד 1,752 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. בשורה התחתונה: מרווחת ושימושית בליגה של ה-Q5 ומתחרותיה, אך קצת יותר קלה לנהיגה עירונית וביצוע חניות, הודות לאורך מעט יותר קומפקטי.

עיר העורות 
כיאה לרכב יוקרה צרפתי שמבטיח "הוט קוטור" בתא הנוסעים, כניסה לקבינה חושפת עיצוב מודרני, מרהיב ונוטף יוקרה, כשכבר בדגם הבסיסי (Performance) שנבחן כאן, מציע ריפודי עור אלקנטרה המכסים לצד המושבים גם חלקים מלוח השעונים, דיפוני הדלתות, וחללים שונים בתא הנוסעים, הנאים למראה ונעימים למגע. אל אלו מצטרפים מולטימדיה עם מסך מגע "8 (וללא ממשקי שליטה מעצבנים לשמחתנו), לוח שעונים דיגיטלי "12.3, תא אחסון מרכזי גדול המשמש גם כמקרר, מושבים קדמיים חשמליים, מושבים אחוריים עם משענת מתכווננת חשמלית, מתגים מעוצבים (חלקם הגדול מסוג TOUCH), הגה קטום ומעוצב, דוושות אלומיניום, בלם יד חשמלי, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה באמצעות הרגל, גג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלית, טעינה אלחוטית לסמארטפון, תאורת אווירה והרשימה עוד ארוכה, וזה להזכירכם כבר בדגם הבסיסי. בדגמים הבכירים יותר תזכו בין היתר גם למושבי עור מסוג נאפה ובעיצוב מרהיב בסגנון רצועת שעון, מערכת שמע משודרגת מתוצרת "Focal, שעון יוקרתי של B.R.M, מערכת ראיית לילה ! מושבים קדמיים מחוממים, מאווררים ועם פונקציית מאסאז' ועוד.

תא נוסעים עשיר ומפנק כבר ברמת הגימור הבסיסית

יחד עם זאת, לא הכל מושלם ובסעיף הנדסת האנוש נרשמות כמה הערות: לוח השעונים הדיגיטלי אמנם ניתן להתאמה אישית, אולם כמעט בכל סגנון שתבחרו, סידור התצוגה מעט מוזר ושונה מהמקובל. בקרת השיוט מופעלת כמו בשאר מותגי היצרן באמצעות ממשק מאחורי ההגה שאינו נח לתפעול ודורש למידה ממושכת ומצלמת הרוורס לא ממש איכותית. לא דברים קריטים בסה"כ, אך קצת מעצבנים.
בטיחותי
לזכותו של ה-DS7, מפרט הבטיחות של הדגם עשיר גם הוא כבר מרמת הגימור הבסיסית וכולל כסטנדרט: 8 כריות אוויר, התרעה על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית הפועלת במהירות של 0-140 קמ"ש, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, התרעת שטח מת במראות הצד, מערכת מורחבת לזיהוי תמרורים ושלטים, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת רוורס, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק. 
תלונות? מנוע הדיזל אמנם שקט למדי ובעל אופי פעולה חלק לחלוטין, אולם ביציאה מהמקום ובהאצות עירוניות במהירויות נמוכות, משמיע קלות את קולו בתא הנוסעים. מעבר לכך, מדובר ברכב חסכוני מאוד בדלק וידידותי לסביבה מעבר למקובל בקטגוריה עם דרגת זיהום 7. במהלך המבחן הפגין הקרוסבק צריכת דלק מרשימה: בשיוט נינוח בכבישים המהירים, נצפו במחשב הדרך כ-17 ק"מ לליטר. בסיכומו של המבחן נרשמו 12 ק"מ לליטר במציאות. מרשים בהחלט.

המותג הצומח ביותר בישראל !
במחיר החל מ-239,900 שקל ועד ל-297,400 שקל לגרסת הקצה של ה- DS7 קרוסבק, מדובר בתמחור מאוד אגרסיבי בשוק היוקרה (כל הדגמים פטורים ממס יוקרה!), כאשר כבר בדגם הבסיסי מרבית המתחרים נמצאים בגזרת ה-300K וצפונה ולרוב מאובזרים הרבה פחות. ב-DS מבהירים שעמלו קשות כדי להחדיר את הרכב במחיר הזה לארץ, והיבואן אינו מגלה כלל גמישות באולם התצוגה, כחלק מהרעיון לשמור על ערכו של הרכב ולפתח לו שוק עתידי טוב גם במכירה. עבור המחיר הנ"ל תקבלו SUV יוקרתי, אלגנטי, מסובב ראשים ומעורר סקרנות רבה מהסביבה כפי שגילינו בימי המבחן, המציע בנוסף גם תא נוסעים איכותי ומפנק ויחידת כח מספיק חזקה וחסכונית בדלק, וכל זאת במחיר הנמוך דרמטית מהמתחרים בסגמנט, נתונים ההופכים אותו לתמורה טובה מאוד לכסף. בסיכום 8 החודשים הראשונים של 2018, מתגלה מותג DS כצומח ביותר בשוק הרכב הישראלי עם זינוק של 81% במכירות. אז נכון שמדובר עדיין בכמויות קטנות, אך הכיוון בהחלט חיובי עבור מותג חדש העושה את צעדיו הראשונים בשוק היוקרה התחרותי והתובעני, ואנחנו בהחלט מאמינים בו ומציעים לכל מי שחושק ב-SUV יוקרתי לפחות לתאם נסיעת מבחן. ההנאה מובטחת.
בעד: עיצוב חיצוני ופנימי, אבזור, נוחות, בטיחות, חסכוני בדלק נגד: הנדסת אנוש לא מושלמת לסיכום: תמורה מצוינת לכסף