יונדאי אייוניק הייבריד נחשפת בתמונות ראשונות

ייונדאי אייוניק מצטרפת לשוק המשפחתיות ההיברידיות ותהיה לרכב הראשון בעולם שעל מרכב רכב אחד יהיו זמינים 3 תצורות: חשמלי, פלאג אין-היברידי והיברידי. הדגם ההיברידי ישווק כבר מהחודש בקוריאה.

ששי כהן 09 בינו, 2016
יונדאי אייוניק

מספר שבועות לאחר שפורסמו מספר איורים של יונדאי אייוניק, הרכב המשפחתי ההיברידי של החברה שאמור להתחרות בטויוטה פריוס, חושפת החברה תמונות ופרטים טכניים ראשונים של הדגם החדש שיגיע לייצור כבר במהלך החודש בקוריאה, ויוצג עבור השוק האירופאי בחודש מרץ הקרוב.




לצד עיצוב משפחתי מודרני לרכב, ששונה מהעיצובים הטיפוסיים לרכבים היברידים, חושפת יונדאי גם את מראה תא הנוסעים שזוכה גם הוא לעיצוב משפחתי קלאסי וללא התחכמויות השמורות בד"כ לדגמים היברידים. הדגם ישווק ב-3 תצורות : היברידי, היברידי פלאג-אין וחשמלי על אותו מרכב, ומהווה למעשה את הרכב הראשון בעולם שזוכה ל-3 תצורות הנעה.

יונדאי אייוניק

יונדאי אייוניק


הדגם ההיברידי יהיה הרכב הראשון שיגיע לשווקים ומצויד במנוע בנזין 1.6 ליטר מסדרת ה- GDI, שיציע הספק של 105 כ"ס ויפעל בשילוב מנוע חשמלי בעל הספק של 47 כ"ס נוספים. בדומה לסונטה הייבריד החדשה, גם במקרה של האייוניק תיבת ההילוכים לא תהיה רציפה כמקובל, אלא רובוטית כפולת מצמדים DCT. בשלב הנוכחי החברה לא מספקת נתונים אודות טווח הנסיעה על חשמל בלבד, אך מספקת נתוני תצרוכת דלק של 22 ק"מ לליטר בממוצע, הדומים לנתונים של הפריוס היוצאת.
הדגם ייחשף רשמית בתערוכת דטרויט במהלך החודש עבור השוק הצפון אמריקאי ובחודש מרץ יערוך הופעת בכורה בתערוכת ז'נבה עבור השוק האירופאי. לעת עתה, לא ידוע אם יגיע לארץ עוד במהלך השנה.