יונדאי טוסון 2016 – מבחן דרכים

יונדאי טוסון החדשה משיבה מלחמה לספורטאז' הפופולרי כשהיא חמושה בעיצוב נאה, תא נוסעים מרווח, הבטחה לשיפור הנוחות ותצרוכת הדלק, ומחיר בסיסי נמוך משמעותית מהדור היוצא.

ששי כהן 15 בינו, 2016
יונדאי טוסון 2016

לפני קצת יותר מעשור החל יונדאי טוסון את מהפכת רכבי הפנאי בארץ, עם ג'יפון משפחתי שניסה לצוד לקוחות מקטגוריית רכבי המנהלים ואף עשה זאת בהצלחה. בסוף 2015, נחת בארץ הדור השלישי של רכב הפנאי-שטח הקומפקטי של החברה, שאימץ בחזרה את השם המקורי " טוסון" ומסמל את הטרנד הנוכחי של חזרה לשמות מהעבר, בדומה לשמות נוספים כמו סוזוקי בלנו ואיגניס, ופיאט 124 וטיפו החדשות שיגיעו לכאן בחודשים הקרובים. לרוב מדובר בשחזור שמות של דגמים שהצליחו בעבר וניסיון למתג את הדגמים מחדש. האם זה יעזור למכירות? ימים יגידו.

יונדאי טוסון 2016 - עיצוב נאה בעל נוכחות

יונדאי טוסון 2016 – עיצוב נאה בעל נוכחות


מבחוץ
הדור השלישי של רכב הפנאי הקומפקטי של יונדאי, ממשיך את קווי 'הפיסול הזורם' של הדגם היוצא, המהווה אבולוציה של ה-IX35 ומעניק לטוסון נוכחות בולטת על הכביש, עם מראה שרירי יחסית ונאה בהחלט. בהתאם למגמת הגדלת מרווח הפנים לנוסעים המאפיינת את דגמי יונדאי החדשים, גם הטוסון צומח במידות עם 4.47 מטר באורך ( 6.5+ ס"מ ), 1.85 מטר רוחב ( 3+ ס"מ ), ובסיס גלגלים של 267 ס"מ ( 3+ ס"מ ), אך מצמצם 4 ס"מ בגובה המכונית ל-1.65 מטר לטובת התנהגות כביש ותצרוכת דלק משופרים, אך עדיין מדובר ברכב גבוה למדי המעניק תנוחת ישיבה גבוהה, שחשובה ללא מעט לקוחות הקטגוריה הזו. יחד עם הצמיחה במידות שמתורגמת ישירות לתא נוסעים מרווח מאוד לחמישה נוסעים, נפח תא המטען דווקא הצטמצם בדגם החדש ל- 488 ליטר, שאינו גדול ממשפחתית ממוצעת כיום, אך עדיין מציע משטח הטענה מספק לשימוש משפחתי.
יונדאי טוסון 2016 - תא המטען הצטמצם בדגם החדש, אך מספק לשימוש משפחתי

יונדאי טוסון 2016 – תא המטען הצטמצם בדגם החדש, אך מספק לשימוש משפחתי


תא נוסעים, אבזור
בתוך תא הנוסעים מציע הטוסון החדש עיצוב מודרני לסביבת הנהג והנוסעים ותנוחת נהיגה גבוהה. המושבים נוחים ותומכים יחסית, איכות ההרכבה גבוהה, אך איכות החומרים לא מושלמת, כאשר חלקים מסויימים מכיסוי לוח השעונים אינם מהסוג הפלסטי הרך למגע, וכך גם דיפוני הדלתות שמרגישים מעט פשוטים וחסר בהם שילוב של בד. אבזור הרכב כולל כסטנדרט ( רמת גימור PRIME ): מסילות בגג, קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, שמשות אחוריות כהות, פנסי ערפל מלפנים, הגה וידית הילוכים מצופים עור, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, בקרת שיוט, חיישן אורות, תא כפפות מצונן, חישוקי מגנזיום, מערכת חדשה Drive Mode Select) DMS) המאפשרת בחירה בין 2 מצבי נהיגה, "רגיל" ו"ספורט", 6 רמקולים, תאורה קדמית משולבת LED, מחשב דרך, 6 כריות אוויר ומערכת שמע מקורית. רכב המבחן שהגיע בגרסת ה-2.0 ליטר וברמת הגימור Open SKY, מצויד בנוסף בגג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי ופתיחה חשמלית לחלקו הקדמי, פנסים אחוריים בטכנולוגיית LEDחישוקי "18 ספורטיביים ומערכת המולטימדיה Connected Car של יונדאי שמגיעה כסטנדרט, אך נעדרה מרכב ההדגמה. מה חסר לנו? דיבורית BT שנעדרת מדגמי ה- 1.6 ליטר, ושהפכה להיות פריט סטנדרטי במכוניות זולות בהרבה.
יונדאי טוסון 2016 - סביבת נהג נעימה ומאובזרת אך ללא דיבורית בדגם הבסיסי

יונדאי טוסון 2016 – סביבת נהג נעימה ומאובזרת אך ללא דיבורית בדגם הבסיסי


על הכביש
כחלק מהמענה להצלחה הפנטסטית של קיה ספורטאז' בגרסתו הבסיסית והמוזלת אשתקד, משווק יונדאי טוסון גם עם מנוע 1.6 ליטר המפיק 132 כ"ס  ו- 16.4 קג"מ, מאיץ מעמידה ל–100 קמ"ש ב–12.1 שניות, מציע מהירות מרבית של 170 קמ"ש ותצרוכת דלק של 13.5 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן, ונהנה ממחיר זול יחסית של 142,900 ש"ח. למבחן התייצבה דווקא גרסת ה- 2.0 ליטר המפיקה 155 כוחות סוס ו-19.6 קג"מ, ומציעה תאוצה מעמידה ל–100 קמ"ש ב–11.1 שניות, מהירות מרבית של 181 קמ"ש ותצרוכת דלק של 12.65 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן. בשני המקרים משודכת למנועים תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים, ובחודשים הקרובים יצטרף להיצע דגם טורבו 177 כ"ס שיציע ביצועים משופרים. על הכביש, מציע הטוסון 2.0 ליטר החדש אופי נהיגה משפחתי ונטול דרמות.השלדה החדשה והמתלים מספקים נוחות נסיעה משופרת, המנוע שקט במיוחד וחלק בפעילותו, התגובה לגז תספק את מרבית הלקוחות, והתיבה האוטומטית פועלת בצורה משביעת רצון. יחד עם זאת, מדובר במנוע מיושן יחסית, שמקורו עוד ב- IX35, ולמרות שלל עדכונים טכניים שעבר, הביצועים שלו לא מרשימים ביחס לנפח, וגם תצרוכת הדלק שלו סבירה ועמדה על 9.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ולא מאומצת. אם אתם אוהבים ביצועים, חכו לגרסת הטורבו שתגיע בקרוב. אם ביצועים פחות מעניינים אתכם, סביר שגרסת ה-1.6 ליטר הזולה יותר תספק אתכם.
יונדאי טוסון 2016 - נעימה ונוחה על הכביש וגם מחוץ לאספלט

יונדאי טוסון 2016 – נעימה ונוחה על הכביש וגם מחוץ לאספלט


מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה למדי, מרווחת ודי שימושית בזכות שלל תאי אחסון, מחזיקי כוסות ואפילו אופציה להטיית גב המושבים האחוריים למציאת תנוחת ישיבה טובה יותר. ירידה קלה לנסיעת שטח קלילה המתאימה לג'יפונים 2X4, חשפה אפשרות מבורכת לרדת מהאספלט בזמנכם הפנוי וליהנות מנופים קצת אחרים מנופים אורבנים, כמובן תוך הפעלת שיקול והימנעות מכניסה לשטחים טכניים/ בוץ וכו'.
יונדאי טוסון 2016 - ללא יכולת שטח, אך מהנה גם בטיולי שבילים קלילים

יונדאי טוסון 2016 – ללא יכולת שטח, אך מהנה גם בטיולי שבילים קלילים


בדרך לצמרת מכירות הג'יפונים?
יונדאי טוסון החדש יהיה ללא ספק להיט מכירות נוסף בארץ. לזכותו: עיצוב חיצוני שרירי ובעל נוכחות, תא נוסעים מרווח מאוד ושימושי, אבזור נדיב כבר ברמת הגימור הבסיסית ומוניטין טוב של המותג בארץ. בצד החובה: המנוע הוותיק מספק תצרוכת דלק סבירה בלבד והורגש חסרונן של מערכות בטיחות מתקדמות. במחיר התחלתי אטרקטיבי של 142,900 ש"ח לדגם ה- 1.6 ליטר שאיננו גבוה משמעותית ממחיר משפחתית מאובזרת, והחל מ- 157,900 ש"ח לגרסת ה-2.0 ליטר, מציע בשורה התחתונה הטוסון רכב פנאי עם תמורה טובה לכסף, שללא ספק יתברג גבוה ביותר ברשימת הדגמים הנמכרים ביותר בארץ בשנה הקרובה.