מבחן דרכים: יונדאי סונטה 2018 החדשה

עם עיצוב מחודש ומפתה, טכנולוגיה היברידית מדור 4 המפחיתה משמעותית את צריכת הדלק, אבזור עשיר וחבילת בטיחות מתקדמת כסטנדרט, יונדאי סונטה 2018 החדשה מציעה חבילת מנהלים משובחת, אולי אפילו הטובה בסגמנט.

ששי כהן 31 בדצמ, 2017

המהפכה ההיברידית של יונדאי
שנתיים בלבד לאחר שנכנסה לראשונה יונדאי ישראל לשוק המכוניות ההיברידיות עם הסונטה החדשה שהחליפה את ה-i40, רושמת השנה יונדאי שנת שיא במכירות הדגמים ההיברידים בישראל, עם כ-7,820 מסירות ונתח שוק של 37% מהשוק ההיברידי בארץ. אמנם יונדאי איוניק המשפחתית אחראית לזינוק העצום במכירות הדגמים ההיברידים של החברה בארץ, אולם את פריצת הדרך של יונדאי בשוק ההיברידי בארץ עשתה הסונטה עם כ-4,160 מסירות בקצת יותר משנתיים מאז החל השיווק. הדגם המחודש שהושק בארץ בחודש שעבר, מבטיח לעשות עוד הכל טוב יותר.



מראה מעודכן
הדור הנוכחי של יונדאי סונטה ההיברידית זכה למתיחת פנים מקיפה, הכוללת עיצוב מחודש לחזית ולחלקה האחורי של המכונית, עם גריל, יחידות תאורה מסוג LED, ופגוש חדשים המקנים לרכב אפקט הגעה מרשים יותר, ועיצוב מחודש לחלקה האחורי של המכונית הכולל פנסי LED מעוצבים ומראה ספורטיבי יותר, המעניקים לרכב הופעה מודרנית ומפתה. בתוך תא הנוסעים שומרת הסונטה על העיצוב המקורי, כשעיקר השינויים מתרכז בקונסולת מכשירים מרכזית שעברה שדרוג מקיף (ופותרת בכך את נקודת התורפה העיקרית של תא הנוסעים של הדור היוצא), לצד דיפוני נוי מהודרים דמויי עץ, שתורמים לאווירה היוקרתית והנעימה בתא הנוסעים.

חזית חדשה וספורטיבית למראה

אבזור משודרג כסטנדרט
הסונטה החדשה מציגה גם קפיצת מדרגה באבזור, כשכבר מרמת הגימור הבסיסית "פרימיום" האבזור עשיר עם מושבי עור בצבע קרם, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, תאורה קדמית ראשית ופנסים אחוריים בטכנולוגיית LED, מערכת מולטימדיה " Connected" עם צג מגע "7, מצלמת רוורס, ניווט waze ושלל אפליקציות, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, ווילונות צד בחלונות האחוריים, קיפול מראות חשמלי, חישוקי "17 קלים,  ועוד. תמורת 15,000 שקל נוספים, תקבלו את גרסת ה-"Limited" הכוללת גם גג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלי עם ווילון חשמלי, מושב נוסע חשמלי, חימום מושבים כולל למושבים האחוריים ! , איוורור מושבים קדמיים, חימום להגה ומשטח טעינה אלחוטי לנייד. מעבר לכך, עם בסיס גלגלים של 280 ס"מ, רוחב של 1.86 מטר ואורך של 4.85 מטר, מדובר במכונית שמציעה תא נוסעים מרווח מאוד לחמישה נוסעים, לצד תא מטען נדיב בנפח 440 ליטר.

תא נוסעים מאובזר מאוד כבר מרמת הגימור הבסיסית

בטיחותית יותר
יונדאי סונטה החדשה זוכה לשדרוג כל המערכות הבטיחותיות כבר מדגם הבסיס, שכולל מעתה התרעה על סכנת התנגשות עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, התרעה של שטח מת במראות, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעה על עירנות הנהג ובקרת שיוט אדפטיבית. לדברי היבואן, ציוד מערכת התרעה על סכנת התנגשות ובלימה אוטונומית באיוניק המשפחתית, הובילו לירידה של כ-50% בתאונות חזית ביחס לדגמים שלא מצוידים במערכות הנ"ל וגם לפי נתוני EuroNcap, בלימה אוטונומית מסייעת להפחתה של 38% במספר תאונות החזית-אחור. בכל הנוגע לציון בטיחות, הרכב לא עבר עדיין מבחני ריסוק של EuroNcap.

דור 4 לטכנולוגיה ההיברידית
לצד ההופעה המעודכנת והאבזור המשודרג, רושמת הסונטה ההיברידית המחודשת גם יחידה היברידית חדשה מדור 4 של היצרן, הכוללת סוללת ליתיום יון פולימר, מחשב חדש לניהול חכם של מערכת ההינע ובלימה רגנרטיבית התורמים להפחתה של 8% בפליטת המזהמים ושיפור של 23% ! בצריכת הדלק. לדברי יונדאי, הבלימה הרגנרטיבית המנצלת את האטת הרכב לצורך טעינת הסוללה, מסייעת בין השאר גם לירידה של 88% בהחלפת רפידות הבלם ביחס לרכב עם הנעה קונבציונלית. לצידה של המערכת ההיברידית, משולב גם מנוע בנזין 2.0 ליטר מסדרת ה-GDI, המפיק עמה הספק משולב של 193 כ"ס.

עיצוב חדש ומפתה לחלקה האחורי של המכונית

על הכביש…
על הכביש מדובר באותה סונטה מוכרת מהדור היוצא, המציעה שילוב מוצלח של ביצועים וחיסכון בדלק, לצד נסיעה שקטה ביותר ונעימה. בניגוד למרבית הדגמים ההיברידים המשתמשים בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, הסונטה עושה שימוש בגיר אוטומטי פלנטרי, ויחד עם הספק משולב של 193 כ"ס ומומנט מירבי של 37.4 קג"מ המתקבל כבר מ-1,770 סל"ד, מתקבלת מכונית חזקה ומהירה הרבה מעבר לנתון הרשמי של 9.3 שניות ל-100 קמ"ש. אל אלו מצטרפים אחיזת כביש גבוהה ונוחות נסיעה טובה גם תחת מאמץ. את סעיף הביצועים חתמה במבחן צריכת דלק מרשימה של 18.3 ק"מ לליטר בתנאים מעט מאומצים וגם מחשב הדרך הראה טווח נסיעה של קצת יותר מ-1,000 ק"מ על מיכל בודד.


תשכנע אתכם לזנוח את הג'יפון?
יונדאי סונטה 2018 החדשה לוקחת את יתרונות הדגם היוצא ומתבלת אותם באבזור עשיר כסטנדרט, חבילת בטיחות מושלמת (כולל ללקוחות הליסינג בדגם הבסיסי) וצריכת דלק משופרת שתחסוך לכם (או למקום העבודה) סכומים נכבדים בהוצאות התדלוק החודשיות. במחיר התחלתי של 164,900 שקל לדגם הפרימיום, או 179,900 שקל לדגם הלימיטד המאובזר ביותר הנבחן כאן, מדובר במחירים הדומים מאוד למחירי המתחרות, רק שהתמורה כאן לכסף שופרה משמעותית. בדרך מחכות לה סקודה סופרב היריבה החזקה והמבוקשת וגם קיה אופטימה הייבריד החדשה, שתנסה לנגוס לה בעוגה ההיברידית שהיתה כמעט שייכת רק לה. בשורה התחתונה, הסונטה שהצליחה עד כה יפה מאוד במכירות בסגמנט שלה, עושה כמעט הכל טוב יותר ומשפרת משמעותית את התמורה לכסף, אך נמצאת בסגמנט שנמצא בירידה עקב מעבר מתמשך לשלל רכבי הפנאי השונים. מי שבכל זאת יסכים לוותר על ג'יפון, יקבל בתמורה מכונית נוחה ומפנקת יותר והרבה יותר חסכונית.
בעד: עיצוב, אבזור, נוחות, בטיחות, חסכונית נגד: מרבית רכבי הפנאי זולים יותר לסיכום: אנחנו עדיין מעדיפים אותה על ג'יפון