יונדאי קונה נחשפה רשמית בפרטים ראשונים

יונדאי קונה (KONA) מצטרף לקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים עם עיצוב ייחודי ומפתה, ואמור להתחרות הדגמים כמו טויוטה C-HR ומאזדה CX-3. בישראל כנראה עוד השנה.

ששי כהן 13 ביונ, 2017
יונדאי קונה

יונדאי חושפת פרטים ראשונים על הקרוסאובר הקומפקטי החדש שלה – יונדאי קונה, אשר יגיע לשוק הקוריאני כבר החודש ומיד לאחר מכן גם לשוק הצפון אמריקאי, לאירופה וגם אלינו. הדגם צפוי להתחרות בדגמי הקרוסאוברים הקומפקטיים (B-SUV) בדגמים כמו טויוטה C-HR, מאזדה CX-3, הונדה H-RV ואחרים, ולתרום רבות למכירות של יונדאי בארץ.




בניגוד ליונדאי i20 קרוס המהווה כיום את הנציגה בארץ של יונדאי בשוק הקרוסאוברים הקטנים, שלא באמת פותחה כקרוסאובר ומהווה למעשה גרסה מוגבהת ומעט מוחצנת של מכונית הסופר-מיני i20, הקונה החדש זוכה לעיצוב אגריסיבי, מודרני וייחודי, אשר אינו מזוהה עם שפת העיצוב הנוכחית של יונדאי, ומציע משהו שונה, כפי שעשו זאת לפני מספר שנים בחברה עם יונדאי וולוסטר המשפחתית בעלת העיצוב החריג.
יונדאי קונה יונדאי קונה
יונדאי קונה פותחה גם על שלדה חדשה של החברה, ומבטיחה לדברי החברה תא נוסעים מרווח ונח מהמקובל בסגמנט, אך לא מסופקים לעת עתה נתונים טכניים אודות ממדי המכונית. היצע מנועי הבנזין שישרת את הדגם ועשוי להיות רלוונטי גם לארץ, כולל בבסיס את מנוע הטורבו 1.0 ליטר 120 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים (ספק אם יגיע לארץ) ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-12 שניות, לצד מהירות מרבית של 181 קמ"ש. מעליו תוצע גרסת הטורבו 1.6 ליטר 177 כ"ס, המשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים, המציעה תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. הדגם האחרון בחטיבת הבנזין, מצויד במנוע 2.0 ליטר 149 כ"ס, הפועל בשיטת מחזור אטקינסון, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים.
על פניו, נראה שאף אחד מהמנועים הנ"ל לא באמת מתאימים לשוק הישראלי, וסביר שעד שהדגם ינחת בארץ, ייתכן והוא יזכה למנוע נוסף שלא מופיע כעת בהודעת היצרן.
יונדאי קונה יונדאי קונה
יונדאי קונה תצויד בשלל מערכות בטיחות מתקדמות, הכוללות בין השאר מערכת התרעה של שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, מערכת התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, מערכת החלפת אורות אוטומטית, מערכת התרעה על שטח מת במראה ומערכת התרעה על עייפות הנהג. בתחום הנוחות, תצויד המכונית במערכת מולטימדיה מקורית עם מסכים בגודל "5, "7 ו-"8 (בהתאם לרמת הגימור), התומכת גם ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, אלא אם היבואן יחליט לצייד את המכונית במערכת ה-"Connected" המוצעת בשלל דגמי יונדאי בארץ.
יונדאי קונה תגיע לארץ ככל הנראה ברבעון האחרון של השנה.