יונדאי i10 ארוך טווח: 122 שקל מת"א לאילת

בחודש החולף התרוצצה ה-i10 במסגרת המבחן ארוך הטווח ברחבי הארץ מאילת ועד הגולן, בשימוש משפחתי מלא ועם שביעות רצון גבוהה מיכולות הרכב, אך נרשמת גם תלונה ראשונה.

ששי כהן 25 בספט, 2016
יונדאי i10

לאחר שלמדנו להכיר לעומק את ה-i10 בשלל נסיעות עירוניות וגיחות בין עירוניות לטווחים בינוניים, והערכנו את הנוחות והשימושיות הטובים שמציעה המכונית ביחס למכונית מיני, הגיע השלב בו הצטרכה מכונית המיני הפופולרית של יונדאי לעבוד קצת קשה יותר ולמלא את המשימות של טיולים משפחתיים של סוף הקיץ גם למרחקים גדולים (בקנה מידה ישראלי כמובן), מה שהביא אותנו גם לתלונה ראשונה עד כה למכונית.
יונדאי i10 מבקרת באילת יונדאי i10 מבקרת באילת
גיחה לאילת ותלונה ראשונה?
במהלך החודש החולף, עם סיום החופש הגדול, ירדנו בהרכב משפחתי עם ה-i10 גם לאילת. הימים, ימי אוגוסט הרותחים, והיונדאי הקטנה נאלצה לבצע משימה של הסעת משפחה (זוג + 3 ילדים) +תא מטען מלא + מזגן שפועל ללא הרף ורגל שמנסה לסחוט קצת ביצועים בדרך מת"א לאילת. כפי שכבר סיפרנו לכם בעדכונים הקודמים, למרות שמדובר במכונית מיני, ה-i10 היא אחת המרווחות, הנוחות והשקטות בסגמנט, מה שבמקרה שלנו עם 3 ילדים קטנים (אך ללא מושבי תינוקות), לא לווה בבעיות צפיפות או נוחות. מה שכן לא צפינו, היכן שהוא שהיינו כבר עמוק בכביש הערבה, ועם טמפרטורה של 39 מעלות בחוץ ויותר מ-3 שעות רצופות של נסיעה, הראה הרכב סימני מאמץ קלים ולמרות שחום המנוע היה תקין לחלוטין, הרכב הפחית באופן אוטומטי את תפוקת המזגן לרמת קירור מינימלית שחייבה אף פתיחת החלונות לאיוורור הרכב.  למרות זאת, אי אפשר לקרוא לזה באמת תקלה, ומדובר בסה"כ בנקודת מאמץ קיצונית שעבר הרכב. בהזדמנות הראשונה, עצרנו בתחנת ריענון ל-10 דקות, בהם נחה המכונית וכשיצאנו שוב לדרך, חזר המזגן לפעול ללא דופי.יונדאי i10 מבקרת גם ברמת הגולן מבקרת גם ברמת הגולן
יונדאי i10 צריכת דלק 
בנסיעה אגב לאילת הציגה המכונית צריכת דלק של 16.5 ק"מ לליטר בממוצע, והתדלוק באילת הסתכם ב-122 שקל (במחירי אילת ללא מע"מ), נתון אשר הפך את המכונית לדרך זולה בהחלט להגיע מהמרכז לאילת. נוסיף עוד שלמרות שמדובר במנוע 1.25 ליטר אטמוספרי, הביצועים היו מספקים רוב הדרך, ורק בעליות חזרה מצומת הערבה לכיוון דימונה, הורגש מחסור קל בכח. בהחלט לא משהו שגורם למכונית לנוע בקצב איטי ביחס לתנועה מסביב, אך לא היינו מתנגדים לעוד קצת כח. בנסיעה נוספת לצפון הרחוק (רמת הגולן), לא נתקלנו שוב בבעיית העומס על המזגן, וגם במקרה הזה הוכיחה המכונית שמשימות מהסוג הנ"ל בהחלט קטנות עליה. בסה"כ בשילוב כל הנסיעות השגרתיות, מציגה המכונית צריכת דלק משולבת של 12.5 ק"מ לליטר.ת"א אילת ב-122 שקל ת"א אילת ב-122 שקל
מכונית המיני האוטומטית המועדפת עלינו
במהלך קרוב ל-7,000 ק"מ בהם משרתת יונדאי i10 אותנו נאמנה בחודשים האחרונים, מציגה המכונית מכונית מיני משובחת, מרווחת, נוחה ושקטה ביחס לממוצע בקטגוריה, המסוגלת בתנאי תקציב מוגבלים לשרת נאמנה אפילו משפחות צעירות. באופן שהופך להיות נדיר בקטגוריה, אחד היתרונות הגדולים של המכונית בשוק המקומי, נעוץ בציודה של המכונית בתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית (מהסוג המוכר והמועדף עלינו), מה שמעניק לה כיום יתרון על מרבית המתחרות בקטגוריה המצוידות בגיר אוטומטי-רובוטי עם מצמד בודד, שאינו נעים לשימוש, במחיר של צריכת דלק מעט יותר גבוהה. היתרונות המובהקים של ה-i10, מסייעים לה גם למכירות מצוינות בשוק המקומי, עם 4,393 מסירות ב-8 החודשים הראשונים של השנה, שניה רק לקיה פיקנטו, גבוה משמעותית מעל לשברולט ספארק החדשה ופחות או יותר גבוה מכל המתחרות האירופאיות יחדיו.יונדאי i10 חדשות בנמל אשדוד- 4,393 מסירות בינואר-אוגוסט 2016 יונדאי i10 חדשות בנמל אשדוד- 4,393 מסירות בינואר-אוגוסט 2016
בתערוכת פאריס הקרובה שתיפתח בשבוע הבא, תציג יונדאי גם מתיחת פנים קלה לרכב, הכוללת נגיעות קוסמטיות קלות לעיצוב החיצוני (במטרה לא לפגוע בעיצוב המקורי והמוצלח), לצד עדכונים טכניים שונים, ובראשם ציוד הרכב במערכות בטיחות מתקדמות, מה שעשוי לחזק את מעמדה כאחת ממכוניות המיני הטובות בארץ ועם התמורה הגבוהה למחיר.
קישור רלוונטי: יונדאי i10 ארוך טווח – מבחן השימושיות