יונדאי i10 במבחן ארוך טווח : עדכון 2

האם ה-i10 יכולה לשמש כשאין ברירה גם כמכונית ראשית למשפחות קטנות? מסתבר שכן ואפילו בלי בעיות מיוחדות. רק אם תהיו קצת פחות מפונקים.

ששי כהן 11 ביונ, 2016

במבחן ארוך הטווח נקדיש ליכולת של מכונית המיני לשרת כרכב ראשי גם למשפחה צעירה. אמנם בעידן הנוכחי בו כמעט כולם לא מצליחים להתסדר עם פחות מג'יפון בחניה + רכב נוסף בבית, נזכיר שלמרות הפריחה חסרת התקדים בשוק רכבי הפנאי והזינוק הבלתי נתפס במכירות רכב חדש, עדיין הוצאה של 120 אלף שקל ומעלה לרכב משפחתי או ג'יפון חדשים איננה אפשרות שנמצאת בתקציב של חלק לא קטן ממשקי הבית בישראל. אז האם רכב מיני מודרני יכול לשמש כיום גם כרכב משפחתי? מסתבר שבהחלט כן. רק תצטרכו להיות פחות מפונקים ותראו שניתן להסתדר מצוין.

החודש שחלף

צריכת הדלק השתפרה פלאים הודות לשילוב נסיעות בין עירוניות
בשונה מהעדכון הראשון בו דווח על כמעט 100% נסיעות עירוניות עם ה- i10, בחודש החולף התאפיין השימוש ברכב בשילוב של שימוש יום יומי אינטנסיבי וגם נסיעות בין עירוניות ואף טיול לים המלח שאפשרו הגדלת הק"מ מצד אחד, והפחתה ניכרת בתצרוכת הדלק של המכונית. אם בחודש החולף בשימוש כמעט מלא של הרכב בנסיעות עירוניות הסתכמה תצרוכת הדלק ב-10 ק"מ לליטר, בחודש החולף השתפרה צריכת הדלק ועמדה על 13.7 ק"מ לליטר, הודות לשילוב נסיעות בין עירוניות שתרמו להפחתה בצריכת הבנזין.
יונדאי i10 בשימוש משפחתי במשרה מלאה ( גם בל"ג בעומר במדורה של הכיתה ) יונדאי i10 בשימוש משפחתי במשרה מלאה ( גם בל"ג בעומר במדורה של הכיתה )
מה קורה שיונדאי i10 מעורבת בתאונה עם מרצדס E קלאס
והיתה גם תאונה קלה… במהלך נסיעה עירונית במתחם צפוף, מונית מסוג מרצדס E200 שעצרה בצד שמאל ( בכביש חד סטרי ) להוריד נוסעים, אחד הנוסעים החליט לצאת מהמושב האחורי בצד ימין ובאופן מסוכן לכביש וזאת מבלי להתסכל אם רכב מגיע מאחור. התוצאה: דלת המונית נפתחה הישר אל מראת הצד של ה-i10 שלנו וגרמה לשבירה חלקית של מראת הצד, אך באופן מפתיע המרצדס נזקקה לחילוץ מהמקום. מדוע? הזווית בה פגעה הדלת האחורית של המרצדס במראת הצד, גרמה לדלת המונית להתעקם קלות ואף למחוץ את הדלת הימנית הקדמית באופן שקשה לה להיפתח עקב תזוזה קלה כנראה של הקורה האמצעית. כך נותר בעל המונית המום וכועס על הנוסע ( שהתבקש לדבריו לרדת לצד שמאל אל המדרכה ולא שמע לנהג ) ועם דלת אחורית שאינה מצליחה להיסגר ודלת קדמית שמתקשה להיפתח.
תאונה קלה עם מרצדס E200 : המונית נזקקה לחילוץ עקב דלת שהתעקמה ולא נסגרה. היונדאי נזקקה לכיסוי מראה חלופי תאונה קלה עם מרצדס E200 : המונית נזקקה לחילוץ עקב דלת שהתעקמה ולא נסגרה. היונדאי נזקקה לכיסוי מראה חלופי
מרכב 5 דלתות שימושי
מכונית מיני אבל שימושית בהחלט. במהלך החודש החולף הוכיחה ה-i10 את יתרונות מרכב ה-5 דלתות, המאפשר העמסת חפצים חריגים בשעת הצורך, שאינם יכולים להיות מובילם באף משפחתית בעלת מרכב סדאן קלאסי. כך, הושכבו המושבים האחוריים ודרך דלת תא המטען הועמס תוך שניה רכב החיפושית של הילד שהתקלקל, בדרך לתיקון. מעבר  לכך, תא המטען בנפח 252 ליטר ממשיך לאכלס ללא שום בעיה כל עגלת סופר ברכישה השבועית ותמיד מפתיע שנשאר בו עוד מקום.
מרכב 5 דלתות שימושי מאפשר העמסת פריטים חריגים בקלות מרכב 5 דלתות שימושי מאפשר העמסת פריטים חריגים בקלות
על הכביש המהיר
את הנסיעה מהמרכז לים המלח בהרכב משפחתי מלא של זוג + 3 ילדים ( גילאי 4-14 ) עברה ה-i10 ללא שום בעיה. מנוע 1.2 ליטר 87 כ"ס וגיר אוטומטי 4 הילוכים אולם לא נשמעים לכם מספיק חזקים ומודרנים, אך אם ניזכר שחלקנו הגדול גדל על רכבי שנות ה-70 שהציעו הרבה פחות כח והתגלגלו בכל רחבי הארץ, מכונית מיני מודרנית עושה זאת לא רק ללא שום בעיה, אלא אפילו גם בנוחות גבוהה מהצפוי. בכלל, יונדאי i10 היא מכונית נוחה מהמקובל בקטגוריה ומפתיעה בכל פעם מחדש ביכולות שלה שאינן פוחתות ממכוניות גדולות יותר. בסה"כ נקודת התורפה היחידה שלה בנסיעה נגעה למחסור קל בכח בעליות חזרה מים המלח לכיוון ערד, עם רכב מלא ומזגן פועל, קצב המהירות לא נופל אמנם מהמהירות המקובלת, אולם עקיפות זריזות יורדות מהפרק.
ללא כל בעיה : יונדאי i10 בטיול משפחתי בהרכב מלא לים המלח ללא כל בעיה : יונדאי i10 בטיול משפחתי בהרכב מלא לים המלח
סיכום ביניים
אחרי 1,400 ק"מ עם המכונית, מוכיחה יונדאי i10 שלצד תדמית "מכונית המיני " שמתאימה בעיקר לצעירים רווקים או פנסיונרים, בשעת הצורך היא מסוגלת להרבה יותר מכך וכבר יותר מחודש שהיא מתפקדת במשרה מלאה כמכונית משפחתית ראשית בבית, ואפילו ללא שום נקודת תורפה משמעותית עד כה יחסית לרכב גדול יותר, אלא דווקא עם יתרונות בדמות צריכת דלק טובה יותר, התנהגות עירונית זריזה וקלה לנהיגה ויכולת מציאת חניות משופרת הודות לממדים הקומפקטים. הבעיה היא שכנראה אף אחד לא באמת יאמץ אותה כמכונית משפחתית, והיא תמשיך לשרת את קהל היעד המסורתי. למה? כי נהיינו מפונקים, אנו חושבים מה יגידו החברים והשכנים וכו', אבל זה כבר נושא לכתבה אחרת.