יונדאי i10 אוטומטית 2016 במבחן ארוך טווח

יונדאי i10 מצטרפת אלינו למבחן ארוך מהרגיל שיימשך מספר חודשים, בהם תקבלו חוות דעת איך זה לחיות עימה בחיי היום יום, כמה היא נוחה, מה צריכת הדלק שלה בפועל והאם היא גם יכולה להתאים למשפחות לא רק כרכב שני.

ששי כהן 19 במאי, 2016
יונדאי I10 2016

יונדאי i10 היא אחת ממכוניות המיני הפופולריות ביותר בארץ, ואף היתה לדגם הנמכר ביותר של יונדאי אשתקד עם לא פחות מ- 7,720 מכוניות שעלו לכביש ב-2015, תוך כדי שהיא עוקפת מכוניות מסגמנטים חזקים משמעותית כמו ה-I35 המשפחתית וה-IX35 המשתייכת לסגמנט רכבי הפנאי הפורח. מתחילת 2016, למרות היחלשות מסוימת בשוק עם ירידה קלה במכירות מכוניות המיני, מצליחה לשמור ה- I10 על כוחה עם 2,578 מסירות בארבעת החודשים הראשונים של השנה, אך מאבדת את הבכורה במכירות המותג לטובת יונדאי טוסון שמציג נתוני מכירות כמעט מטורפים בשוק המקומי עם יותר מ-5,000 מסירות מתחילת השנה !
כעת היא נוחתת אצלנו למבחן ארוך מהרגיל שיימשך מספר שבועות ובהם נספר לכם מעת לעת על החיים במחיצתה, עד כמה היא נוחה, האם היא חסכונית בדלק ואפילו האם היא יכולה לשמש כמכונית ראשית למשפחות צעירות כשאין תקציב למשהו גדול יותר.
יונדאי i10 : עיצוב מודרני ונאה יונדאי i10 : עיצוב מודרני ונאה
קצת רקע…
שיווק הדור הנוכחי של ה-i10 החל בארץ לפני קצת יותר משנתיים בדגמי 1.0 ליטר ידני ואוטומטי, ו- 1.25 אוטומטי בלבד הנחשב לדגם המבוקש ביותר בארץ ואותו קיבלנו למבחן. למרות הזמן שחלף מאז הוצג הדגם, מדובר עדיין באחת ממכוניות המיני היפות ביותר בסגמנט, עם עיצוב מודרני שבהחלט נראה טוב גם היום. מעבר לכך, מדובר במכונית בעלת ממדים הגדולים מהממוצע, ואולי הגדולים ביותר בקטגוריה בכל הנוגע לאורך ורוחב המכונית, עם 3.66 מטר אורך, 1.66 מטר רוחב, 1.5 מטר גובה ובסיס גלגלים של כמעט 239 ס"מ, המספקים 5 מקומות ישיבה ( לעומת 4 אצל חלק גדול מהמתחרות ). בסעיף השימושיות, רושמת ה-i10 את אחד מתאי המטען הגדולים ביותר בקטגוריה, בנפח 252 ליטר, המתאים לאכלוס עגלת תינוק ממוצעת, או בשימוש משפחתי אפילו, יאכלס ללא כל בעיה את הקניות השבועיות מהסופר.יונדאי i10 : תא מטען גדול מהממוצע המאפשר אכסון עגלת קניות משפחתית ללא כל בעיה יונדאי i10 : תא מטען גדול מהממוצע המאפשר אכסון עגלת קניות משפחתית ללא כל בעיה
תא נוסעים
כניסה לקבינה, חושפת תא נוסעים מרווח למדי ( במקרה שלנו לזוג + 3 ילדים קטנים ), הכולל מושבים קדמיים נוחים ותומכים וספסל אחורי מרווח הן ברמת מרווח הראש והן במרווח לרגליים, אפילו לזוג מבוגרים, כל עוד והם לא במידות מעל לממוצע. סביבת הנהג והנוסע לצידו מעוצבת היטב ומקנה מראה מכובד מהמקובל בקטגוריה, ולמרות שמדובר ברכב מיני זול, התחושה נעימה מאוד ורחוקה מלהרגיש זולה, ושילוב הצבעים הנאה בלוח השעונים ובמושבים תורם לאווירה צעירה ונעימה. מעבר לכך, איכות החומרים טובה, איכות ההרכב גבוהה ונראה שכל העסק הזה מחזיק היטב לאורך השנים.
אבזור הרכב ( גרסת 1.25 אוטומטית ) כולל כסטנדרט: 4 חלונות חשמל, נעילה ומראות חשמליים, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות USB ו- AUX, דיבורית מקורית, מחשב דרך, 6 כריות אוויר, חישוקי "14 קלים, פנסי ערפל קדמיים ותאורה קדמית עוקבת פנייה. מעבר לכך, תנוחת הישיבה מעט גבוהה מהמקובל, ולרשות הנהג והנוסעים שפע של תאי אחסון ומחזיקי כוסות הפזורים בחלל הרכב.יונדאי i10 : תא נוסעים נעים מאוד לשהייה, מאובזר ואיכותי יונדאי i10 : תא נוסעים נעים מאוד לשהייה, מאובזר ואיכותי
יחידת כח
בחזיתה של ה-i10 שוכן מנוע בנפח 1.25 ליטר המפיק 87 כ"ס ומומנט מרבי של 12.2 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 4 הילוכים. מדובר ביחידת כח וותיקה יחסית של היצרן, אשר מצד אחד אמנם סובלת ממיעוט יחסי של הילוכים בתיבה האוטומטית, אך מצד שני נחשבת לאמינה מאוד. בשעה שמרבית המתחרות בקטגוריית המיני, זנחו את התיבה האוטומטית הפלנטרית ועברו לתיבה רובוטית חד מצמדית האהודה על הלקוחות באירופה, נותרה ה-i10 נאמנה לתיבה האוטומטית הקלאסית שמציעה בסעיף החובה קצת יותר צריכת דלק, אך מנגד, מסייעת לנהיגה לנהיגה נוחה משמעותית עם החלפות הילוכים חלקות וללא נקודות התורפה של התיבות הרובוטיות ( נדנונדים בהעברות הילוכים, זינוק בעליה וכו' ).
על הכביש
על הכביש, מדובר במכונית נעימה מאוד לנהיגה עם יכולת התניידות עירונית זריזה ונמרצת, שדה ראייה טוב לכל הכיוונים ומעל לכל תא נוסעים שקט מהמקובל בקטגוריה, התורם לתחושה של נהיגה במכונית מקטגוריה גבוהה יותר ולאו דווקא של מכונית מיני זולה. עם 13.8 שניות בזינוק הקלאסי ל-100 קמ"ש, אמנם לא מדובר במכונית מהירה או בעלת אופי ספורטיבי, אולם הנתונים דומים למתחרים ועבור רוב הלקוחות הפוטנציאלים של הרכב בהחלט מספקים. בכל הנוגע לצריכת הדלק, במהלך ה-10 ימים בהם שוהה עד כה הרכב במחיצתנו, עמדה צריכת הדלק של המכונית של כמעט 10 ק"מ לליטר, בנסיעות שרובן המוחץ נעשה בתוך העיר ובתנאים הנחשבים לבזבזניים בדלק, ולא רחוק האמת מנתוני היצרן המצביעים על תצרוכת עירונית של 12.5 ק"מ לליטר.
יונדאי I10 יונדאי I10
סיכום זמני
אחרי 10 ימים עם ה- i10, קל להבין מדוע הפכה המכונית לאחת ממכוניות המיני הפופולריות והנמכרות ביותר בישראל בשנתיים האחרונות. לזכותה: עיצוב חיצוני מודרני ומפתה ( ביחס למכונית מיני ), תא נוסעים מרווח, מאובזר ונעים למדי לשהייה, ואופי נהיגה צעיר וזריז המציע מכונית נוחה ונעימה לנהיגה הן בתוך העיר והן בכביש המהיר. בסעיף החובה: תצרוכת הדלק בעיר אינה מצטיינת והביצועים סבירים בשל יחידת הכח הוותיקה, אך בפועל אינם שונים מהמתחרות האוטומטיות ואף אינם מעניינים את מרבית הלקוחות הפוטנציאליים של הדגם. אלו יעדיפו בסופו של דבר את התיבה האוטומטית הפלנטרית הקלאסית של ה- i10 שתתרום משמעותית לנוחות הנסיעה ולנהיגה קלה יותר מאשר תיבה רובוטית שפוגעת לרוב באיכות הנסיעה והופכת להיות פופולרית יותר משנה לשנה ונפוצה כיום אצל מרבית המתחרות. במחיר החל מ- 59,900 ש"ח לדגם הידני, החל מ-69,900 ש"ח לדגם האוטומטי ועד 79,900 ש"ח לגרסה הבכירה והמאובזרת הנבחנת כאן, מדובר בשורה התחתונה גם בתמורה טובה מאוד לכסף.
 
עדכונים נוספים על יונדאי i10 במבחן ארוך הטווח – נפרסם כאן בקרוב