יונדאי I20 החדשה 2015 – השקה במלגה

יונדאי I20, הסופר מיני הפופולרית של יונדאי מתחדשת ומיישרת קו עם התוצרת האירופאית. נסיעת התרשמות קלה מספרד.

ששי כהן 25 בנוב, 2014
יונדאי I20 החדשה

מאת אורן קוזלובסקי
אחת המכוניות הפופולריות ביותר בפלח הסופר מיני ובשוק המכוניות הישראלי בכלל, היא ה-i20 של יונדאי. לא רק בישראל הצליחה המכונית שהציעה רכישה הגיונית וכלכלית לצעירים ומשפחות קטנות. מה שהיה חסר למכונית היא אותה תכונה שגורמת לאנשים להתאהב בה ולזה בדיוק כיוונו מתכנני ה-i20 החדשה שהוצגה בספרד.


ה- i20 שהוצגה במלגה, לא מזכירה את זו המוכרת לנו מישראל. במבט ראשון, ניתן לטעות ולשייך אותה לאחד היצרנים האירופאים הגדולים. היד הגרמנית המכוונת כל כך מורגשת עד שלא ברור למה לא קיבלה גם שם חדש ומעורר רגשות.
ה-i20 החדשה, אומנם נמוכה יותר מזו היוצאת, אך גם גדולה וארוכה מקודמתה. העיצוב המודרני פונה לחובבי האופנה והלייף סטייל לפי מעצבי הדגם- והתוצאה בהחלט נאה ומרשימה. המכונית מרווחת מאוד ביחס למקובל בקטגוריה. שני מבוגרים יכולים להתרווח מאחור ולשלושה ילדים עם מושבי בטיחות שיהיה מקום.

מנועי הבנזין שהוצגו בהשקה בנפח של 1.4 ו-1.2 ליטר, אינם מוגדשים. מנוע ה- 1.4 ליטר המייצר 100 כ"ס ומתנהג טוב יותר בסל"ד גבוה יחסית. בידוד רעשי המנוע מעולה ואפילו בנהיגה במהירות של 170 קמ"ש, בכביש אירופאי, לא נשמע רעש המפריע לדבר או להאזין לרדיו. ההגה החשמלי רך ומתאים לנהג שאינו מחפש את הפידבק מהכביש ומתוכנן לקלות תפעול מקסימלית. למכונית החדשה אין עדיין תיבת הילוכים אוטומטית, אך עד למועד ההשקה בארץ, גם זה יפתר.

יונדאי I20 החדשה

יונדאי I20 החדשה


ה-i20 החדשה מוצלחת ונוחה לנהיגה ועם מחיר תחרותי, צפויה הסופר מיני להמשיך את ההצלחה של המותג בארץ. עיצוב מודרני, שקט המנוע וצריכת דלק הנמוכה, הם החלקים החשובים לצרכן הישראלי. עד לרגעים אלו אין מחיר או מפרט מדויק לדגמים שימכרו בישראל.
הכותב: אורן קוזלובסקי, עיתונאי רכב וסופר, כותב ספר הילדים האוטו של אמא ואבא