יונדאי I30 סטיישן החדשה מבחן דרכים

גרסת הקרוס וואגן החדשה של ה- I30 , תנסה להחזיר את הלקוחות שערקו למתחרה מבית פורד ועושה רושם שיש לה את כל הכלים לעשות זאת . ארבעה חודשים לאחר שהחל שיווק יונדאי I30  החדשה בישראל בגרסת ה- 5 דלתות , מצטרפת עתה גם גרסת הקרוס וואגן ( סטיישן )  החשובה ביותר של הדגם להיצע , שעשויה לשפר משמעותית…

ששי כהן 01 בדצמ, 2012
יונדאי I30 סטיישן החדשה ( wheel)

גרסת הקרוס וואגן החדשה של ה- I30 , תנסה להחזיר את הלקוחות שערקו למתחרה מבית פורד ועושה רושם שיש לה את כל הכלים לעשות זאת .
ארבעה חודשים לאחר שהחל שיווק יונדאי I30  החדשה בישראל בגרסת ה- 5 דלתות , מצטרפת עתה גם גרסת הקרוס וואגן ( סטיישן )  החשובה ביותר של הדגם להיצע , שעשויה לשפר משמעותית את מכירות הדגם בישראל. לגרסת הסטיישן של ה- I30 שמור מקום של כבוד בשוק המקומי , כמי שהצליחה ( ביחד עם הפוקוס סטיישן ) לשכנע את הישראלי הממוצע לזנוח את גרסאות הסדאן הפופולאריות ולהעריך את השימושיות של דגמי הסטיישן . הקרוסוואגן הקודמת זכתה לאמון הלקוחות ובמרוצת הזמן אף הפכה להיות הדגם הנמכר ביותר של ה- I30 בישראל . הדגם החדש שנחת זה עתה בישראל, אמור להחזיר הביתה את הלקוחות שעברו בשנה האחרונה למתחרה מבית פורד , בעידן בו התחרות עולה ושלל דגמי סטיישן חדשים עושים דרכם ארצה

יונדאי I30 סטיישן החדשה ( wheel)

יונדאי I30 סטיישן החדשה ( wheel)


יונדאי I30 סטיישן החדשה ( wheel)

יונדאי I30 סטיישן החדשה ( wheel)


אם בעבר זכתה הקרוס וואגן למראה חיצוני פושר למדי , מגיע הדגם החדש מצויד העיצוב נאה ביותר המהווה התקדמות ענקית בדומה לדגם ההאצ'בק . 19 הס"מ שנוספו במרכב הסטיישן , אינם נראים כתוספת מוגזמת או לא טבעית , והיא איננה נראית גדולה מדי ומאיימת לתנועה עירונית וביצוע חניות , ואף נראית קומקפטית יחסית . ביחס לדגם היוצא , שומר הדגם החדש על כמעט אותן מידות חיצוניות עם 4.48 מטר באורך ( + 1 ס"מ ) , 1.78 מטר ברוחב ( 0.5 ס"מ + ) ו- 1.50 מטר בגובה ( 2 ס"מ- ) . בסיס הגלגלים לעומת זאת , הצטמצמם באופן מפתיע ב- 5 ס"מ ל 265 ס"מ , אך תכנון מוצלח יותר של הרכב , מספק תא נוסעים שנראה מרווח יותר . נפח תא המטען עומד על 528 ליטר מכובדים אשר צומחים עד 1,642 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים ומאפשרים הובלת חצי דירה בערך בשעת הצורך .
יונדאי I30 סטיישן החדשה ( wheel)

יונדאי I30 סטיישן החדשה ( wheel)


חדש מול ישן : יונדאי I30 קרוס וואגן החדשה – יפה ומכובדת משמעותית

 תא נוסעים

 בפנים זו עדיין אותה I30 החדשה שהכרנו לפני מספר חודשים . ה- I30 אשר תוכננה ומיוצרת באירופה ומיועדת עבור השוק התובעני , מציעה איכות חומרים והרכבה בסגנון שלא היו מביישים את הגולף של פולקסווגן . שילוב הצבעים הבהיר שצויד רכב המבחן , הפך את הקבינה לאוורירית ונעימה מאוד לשהייה , אך בדגם הסטיישן נעדר גג הזכוכית הפנורמי שמצויד כסטנדרט בדגמי האוטומטים של ה- I30 החדשה וחבל .

אבזור הרכב כולל כסטנדרט מערכת שמע נשלטת מההגה עם חיבור לנגן חיצוני , אך באופן מוזר , יציאת ה-USB  שהיתה סטנדרט בדגם הקודם , נעדרת מהתפריט . בנוסף תמצאו כאן את מערכת ה- FLEX STEER  המאפשרת לבחור אחת משלוש תצורות היגוי , פנסי LED  קדמיים , מחשב דרך , הגה בציפוי עור , דיבורית BT  מקורית , שמשות אחוריות כהות , אבזור חשמלי מלא , מסילות גג , פנסי ערפל ו- 7 כריות אוויר , כולל אחת לברכי הנהג

יונדאי I30 סטיישן החדשה ( wheel)

יונדאי I30 סטיישן החדשה ( wheel)

יחידת הכח שבחרטום , המשרתת דגמים נוספים של החברה בשינויים קלים , מציעה הספק נדיב של 135 כ"ס ב- 6,300 סל"ד ומומנט של 16.7 קג"מ ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים . זינוק מהמקום לא מרגיש קליל ומהיר בסגנון מנועי הטורבו הקטנים , וקצת מאכזב ביחס להספק הגבוה , אולם בסה"כ היא מספקת רמת ביצועים מספקת בהחלט עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 11.3 שניות ומהירות מרבית של 190 קמ"ש .

הגימיק של שלוש תצורות ההיגוי גרם לנו גם הפעם לבחור בצורת ה NORMAL , בה ההגה מציע את התגובה הכי קרובה למציאות ונראה שרוב המשתמשים ברכב לא ישתמשו בפונקציה הנ"ל שדי מיותרת.

 ה- I 30 סטיישן היא מכונית נוחה ופותחה במיוחד כדי למצוא חן בעיניי הקליינטים באירופה . עם כיול מתלים רך ומהלך ארוך יחסית , מציעה המכונית נוחות נסיעה גבוהה במרבית סוגי הכבישים ובמהירויות שונות עם כושר ספיגה טוב של תחלואי הכביש , אך יחד עם זאת , גם נוקשות מסוימת ומרוסנת , המסייעת גם לנהיגה מהירה , בה שומר הרכב על יציבות מרשימה ובטוחה . ה- I30 סטיישן אמנם לא נבחנה עדיין בריסוק , אולם גרסת ההאצ'בק שלה זכתה בחמישה כוכבים בריסוק , וככל הנראה הסטיישן תהיה לא פחות בטיחותית .

 צריכת הדלק של הרכב עמדה במהלך ימי המבחן על 11.7 ק"מ לליטר שמהווים צריכה  סבירה בסה"כ  , אך יאמר לזכותה שהרכב הנסיעות כלל גם הרבה תנועה עירונית .

יונדאי I30 סטיישן החדשה ( wheel)

יונדאי I30 סטיישן החדשה ( wheel)

סיכום

 במחיר של 124,000 ₪ השולט בסגמנט המשפחתיות , מציעה ה- I30 סטיישן החדשה חלופה שימושית למשפחתיות הסדאן . אם בעבר , נכנסה גרסת הקרוס וואגן לשוק בתול הסובל משלל דעות קדומות לגבי מכוניות סטיישן , מגיע הדור החדש לשוק בשל , שלמד להעריך את יתרונות דגמי הסטיישן וצמא לדגמים חדשים . ה I30  סטיישן החדשה מציעה שיפור של ממש לעומת הדגם היוצא לא רק במראה , אלא גם ביכולת הכוללת , אך לא היינו מתנגדים לתצרוכת דלק קצת יותר טובה . דבר נוסף , שיכול לשחק לטובתה בתחרות מול הפוקוס סטיישן שמובילה את הסגמנט , הוא ציודה בתיבת הילוכים אוטומטית מהסוג המוכר והמוכח ,לעומת הגיר הרובוטי של הפוקוס החדשה , שלצערנו שומעים כבר על לא מעט תקלות בו.

בשבועות הקרובים , צפויה להגיע לארץ גם גרסת ה- 1.4 ליטר Blue Drive החסכונית המצוידת בגיר ידני ותג מחיר מוזל ב- 20,000 ₪ ! , מה שעשוי להפוך אותה לתמורה מעולה לכסף , שתשאיר לכם עודף נאה בחשבון הבנק הן ברכישה והן בהוצאות הדלק .

 

יונדאי I30 סטיישן החדשה ( wheel)

יונדאי I30 סטיישן החדשה ( wheel)


 
 

 

עוד ממבחני דרכים