ימאהה טריסיטי – מבחן דרכים

ימאהה טריסיטי, קטנוע ה- 3 גלגלים הזול בישראל, מבטיח כלי עירוני נהדר, בטיחות גבוהה ומחיר מצויין. לא פלא שהוא הפך ללהיט.

ששי כהן 13 בדצמ, 2014
ימאהה טריסיטי

מסתבר שיש גם נקודות אור פה ושם בשוק הדו-גלגלי המקרטע בישראל. בסיומה של עוד שנה בה מצליח השוק הדו-גלגלי בישראל לספק שוב נתוני מכירות מאכזבים, ישנו ניצוץ קל של תקווה שמגיח לשוק המקומי הפעם מבית ימאהה. מדובר כמובן בימאהה טריסיטי החדש שעשה עליה לפני כמה חודשים לארץ ומספק עד כה מכירות מכובדות למדי עם יותר מ- 100 כלים שעלו לכביש, כמות הנחשבת לצערנו ליוצאת דופן בשוק הד-גלגלי בארץ, המרכז כ- 1,000 כלים חדשים בחודש ממוצע . אחת הסיבות העיקריות לביקוש החזק לדגם נעוצה בתג המחיר כמעט שובר השוק שהוצמד לטריסיטי ועומד על 22,985 ש"ח, המהווים פחות או יותר חצי מחיר מהמתחרה שלו פיאג'יו MP3 בעל 3 הגלגלים,שאמנם מצויד במנוע 300 סמ"ק חזק משמעותית, אך עדיין עולה כפול!



ימאהה טריסיטי

ימאהה טריסיטי


ימאהה Tricity הינו הסנונית הראשונה בסדרת ה- New Mobility של ימאהה, המבטיחה לנו מספר דגמי קטנועי 3 גלגלים, שאמורים לקרב יותר ויותר נהגי מכוניות לעולם הדו-גלגלי, תוך הבטחה לחווית נהיגה עירונית מהנה, ללא בעיות חניה, פקקי תנועה, הוצאות דלק כבדות וכמובן בטיחות ללא פשרות. הדגם הראשון שהגיח לעולם בקיץ האחרון, מצויד במנוע 125 סמ"ק, עימו נכנסת החברה לסגמנט נפח המנוע הפופולרי בעולם ועימו מקווים בימאהה לצוד לקוחות רבים מעולם המכוניות שחששו עד כה לעבור לעולם הקטנועים, בעיקר בשל החשש מבטיחות הכלים הדו-גלגליים ויציבותם בראש.
ימאהה טריסיטי

ימאהה טריסיטי


בכל הנוגע לעיצוב, מדובר בקטנוע מודרני ומעוצב שמשך מבטים ושאלות כמעט בכל מקום שעצרנו בו. אמנם לא מדובר בקטנוע 3 גלגלים ראשון בארץ וקטנועים כאלה כבר מתגלגלים בארץ כבר כמה שנים טובות, אולם מדובר עדיין בכלי נאה מאוד שעושה חשק לעלות עליו ולתת גז. מעבר לכך, מדובר גם בכלי קומקפטי יחסית במידות ולא מאיים, הכולל מושב נמוך יחסית (גובה מושב: 780 מ"מ) הנחשב לידידותי למדי עבור רוכבים מתחילים, רוכבים לא גבוהים ואחרים שיחושו עליו נח למדי.
ימאהה טריסיטי- משתחל למקומות צרים כמו קטנוע רגיל

ימאהה טריסיטי- משתחל למקומות צרים כמו קטנוע רגיל


ישיבה על המושב מגלה תנוחת נהיגה זקופה יחסית, מרווח נאה גם למורכב מאחור ורצפה שטוחה המוסיפה לשימושיות ומאפשרת הנחת מטען לא גדול ואפשרות לתליית שקית מהסופר. יחד עם זאת, המרווח לרגליים של הרוכב עשוי להיות מעט צפוף אם מדובר ברוכב גבוה מהממוצע. איכות הפלסטיקים וההרכבה גבוהה ומשביעת רצון כצפוי מימאהה, ולוח השעונים דיגיטלי לחלוטין ומספק מידע שימושי כמו מד טמפרטורה, שעון זמן ומד מרחק מתאפס, אך נעדר מד סל"ד ( לא ממש חשוב כאן ) ומספק גם נתונים לא ממש חיוניים כמו כמות הק"מ שבוצע על השמן ורצועת הווריאטור עד כה. סוגר את רשימת הפריטים השימושיים תא מטען מתחת למושב המספק יכולת אחסון קסדה מלאה ולא מעבר וזה מעט מאכזב. לא היינו מתנגדים גם לתא אחסון קדמי שמאוד הורגש בחסרונו.
ימאהה טריסיטי- תא מטען קטן יחסית

ימאהה טריסיטי- תא מטען קטן יחסית


מבלי להיכנס לכל מיני פרטים טכניים מורכבים, בניגוד למערכות המסורבלות שמלוות את צמד הגלגלים הקדמיים בקטנועי 3 הגלגלים של המתחרים, בימאהה הלכו על מתכון חדש, פשוט וזול לייצור הכולל מזלגות עצמאיים וכפולים עבור כל גלגל, אשר יקלו ללא ספק על תחזוקת הכלי בעתיד ואף תורמים להתנהגות טובה יותר של הקטנוע בזכות הפחתת משקל משמעותית. עם 152 ק"ג משקל רטוב, מדובר בסופו של דבר בכלי שלא שוקל הרבה יותר מקטנוע ממוצע. על הכביש מתגלה הטריסיטי ככלי עירוני כמעט מושלם: התאוצה מהמקום זריזה וחלקה ומשאירה את מרבית המכוניות מאחור, גלגלי ה- "14 מסייעים לספיגת מהמורות טובה יותר, נוחות הנסיעה מעל לממוצע, וההרגשה הכללית בהחלט מהנה. מחוץ לעיר, הסיפור קצת שונה, מנוע ה- 125 סמ"ק המפיק 11 כ"ס, מביא את הקטנוע למהירות מרבית שנעה סביב ה- 95 קמ"ש, מה שהופך את הכלי למעט איטי וחלש בכביש המהיר. זה בסדר גמור אם זה לגיחות קלות בין עיר לשכנתה, אולם אם מדובר בנסיעה לדוגמא למרחקים כמו מרחובות או מודיעין לכיוןן ת"א על בסיס יום יומי, כדאי לחכות לדגם הבא שיגיע לשוק ויצויד במנוע גדול יותר. יחד עם זאת, חשוב לזכור שלמרות הבטיחות המשופרת, מדובר עדיין בכלי שבהחלט יכול גם להחליק אם תנהגו בברוטאליות וגם בעת עמידה ברמזור לדוגמא, תצטרכו לשלוח רגל אחת לרצפה כדי לא ליפול.
ימאהה טריסיטי- קל לעלות איתו על מדרכה

ימאהה טריסיטי- קל לעלות איתו על מדרכה


מעבר לכך, מדובר בקטנוע בטיחותי למדי. אחיזת הכביש גבוהה מאוד ביחס לקטנוע רגיל הודות לשימוש בצמד גלגלים בחזית. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בפניות, כיכרות וכבישים חלקים, כמו במקרה שלנו שליווה את הנסיעה שלנו גם גשם מקומי קל בימי המבחן. מעבר לכך, מערכת הבלמים המשולבת, יחד עם 3 בלמי דיסק מספקת כושר בלימה חזק ובטוח. כבונוס, גם צריכת הדלק טובה ונתון של 35 ק"מ לליטר בפועל הוא משהו שלא תתקשו להשיג במציאות. פרט נוסף שחשוב לציין, למרות התחושה שמדובר בקטנוע רחב יחסית עקב השימוש בצמד גלגלים מלפנים, בפועל, עם רוחב של 735 ס"מ, מדובר בקטנוע צר ממרבית קטנועי המנהלים וכושר ההשתחלות שלו בין טורי מכוניות בשטח העירוני מרשים לטובה.
ימאהה טריסיטי

ימאהה טריסיטי


קטנוע אידיאלי ליוקר המחייה
ימאהה טריסיטי, הרכב הראשון בסגמנט הניידות החדשה של ימאהה, מציע כלי עירוני מצוין, היכול לפתור אתכם מבעיות הפקקים, החניות ובזבוז הדלק במחיר אטרקטיבי של 22,985 ש"ח בלבד, הנחשב לסוג של מציאה אמיתית בענף הדו-גלגלי. הודות לציודו בשלושה גלגלים, מדובר גם בכלי בטיחותי למדי שעשוי להוות פיתרון אידיאלי עבור נהגים החוששים מכלים דו-גלגליים ולמשוך מאות נהגי מכוניות פוטנציאלים לראשונה לעולם הקטנועים. בשורה התחתונה : לימאהה יש כאן כלי תחבורה חכמה משובח במחיר מאוד אטרקטיבי.